Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Dålig smak 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Dålig smak
Att inte ha smak har inget med AS att göra, folk som inte bryr sig om hur deras hem ser ut, inte upplever ökat välbefinnande av att befinna sig i trevliga miljöer etc är allvarligt hjärnskadade och dumma i huvudet. Har ingenting med AS att göra.

Möjligtvis så bryr sig lobotomerade människor mindre om "smak". Att ha AS innebär inte att man måste ha samma estetiska behov som en lobotomerad.

30 november 2009, 15:11
Medlem
Inlägg Re: Dålig smak
Savanten Svante skrev:
Annars sitter jag här och är mest fascinerad över det här med "dålig smak", just så här i aspiesammanhang. Borde inte vi aspies anse att det där med "smak" är en social kommunikatör, och därmed strunta i/missförstå allt som rör det?

Jag har fått intrycket att aspiesar bryr sig mer om "smak" . Just att den sociala kommunikationsdelen är avskalad gör att behovet av stil och smak gör att det kommer mer inifrån en själv och inte från magiska signaler om vad man "ska" ha. Ett nyrenoverat kök med kyl, frys och köksfläkt är något som verkar poppis bland människor, en vild chansning säger mig att aspergare är överrepresenterade i gruppen som är motståndare mot rostfritt stål. Aspergare verkar utgå mycket ifrån eget tycke och smak och sätta sig på tvären mot olika sorters trender.

30 november 2009, 16:05
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.