Ny tråd Svara på tråd  [ 51 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Vad tycker ni om detta? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad tycker ni om detta?
Zombie skrev:
sugmundfreud skrev:
Blir en autist någonsin ett mobbad påhäng om denne har fritt val? Har någon här blivit det, alltså tex hängt med en grupp, känt en utfrysta men ändå försökt få vara med?
Det beror på vad man menar med "fritt val". Nog har jag hängt mig på folk som inte ville ha mig när det har legat så till att det inte fanns någon som ville ha mig och mitt andra fria val var att frysa ihjäl upphängd i ett 273 grader kallt universum där ingen hörde mig hur jag än skrek och sprattlade. Bland andra vidrigheter mitt liv har varit fullt av långt före min vuxendiagnos. Javisst ja, dåligt exempel, just gemenskap ska man ju inte behöva nej. Utom på nätet eller något.

Ja det kanske är lite svårt att veta vad andras fria val är.

För mig gick det fria valet bort eftersom jag behövde kamraterna till att hjälpa mig hitta pga min avsaknad av lokalsinne och min undermåliga förståelse för hur saker fungerade. Jag behövde stalka folk för att hitta och för att betrakta dem utförandes saker jag senare skulle kunna, såsom var man tog brickan i matan, var man hämtade dryck, var man slängde ouppäten mat etc.

Fritt val för mig hade inneburit att jag klarade ovanstående ensam. Då hade jag endast behövt basera mitt sällskapssökande på om jag ville vara ensam eller ej.

Jag hatade mina klasskamrater och hade således sökt ensamheten helt och hållet. Ville jag vara ensam? Nej, inte 100% av tiden, men hellre det än tillsammans med människor jag hatar.

17 november 2009, 14:34
Ny tråd Svara på tråd  [ 51 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Som gäst saknar du privilegier.