Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Om att inte bli klappad på huvudet 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Om att inte bli klappad på huvudet
Det kan vara förbannat omöjligt att vara trevlig mot idioter, men som sagt, det kan kanske vara nödvändigt.

Inte vara otrevlig i onödan. DET är nog nödvändigt om vi vill få acceptans som grupp. Annars är vi bara dom där jobbiga jävlarna.

De som kastar sten i rosengård får väldans lite acceptans.

10 november 2009, 10:25
Medlem
Savanten Svante skrev:
Idag snubblade jag över grunden. Grunden BOIS har jag hört talas om, så jag trodde grunden bara var ett fotbollsgäng. Grunden verkar vara väldigt mycket mer än så!

Grunden är en förening för förståndshandikappade som inte vill bli klappade på huvudet längre. Grunden är en förening vars hela styrelse består av folk med förståndshandikapp.

De har slogans som "krossa förtrycket", "ingen mer skit" och "mosa institutioner". Varför har inte vi aspies nåt som liknar det här?

Därför att många aspies inte begriper sig på fördelarna med att samarbeta och organisera sig kring ett gemensamt intresse, utan kallar allt sådant för saker som "grupprunkeri", "kommunism" och liknande och verkar tro att "ensam är stark".

Sedan står också dessa aspergianer där ensamma och svaga ute i kylan. :roll:

/200 röster ryter högre än en

10 november 2009, 13:31
Medlem
ford skrev:
Därför att många aspies inte begriper sig på fördelarna med att samarbeta och organisera sig kring ett gemensamt intresse, utan kallar allt sådant för saker som "grupprunkeri", "kommunism" och liknande och verkar tro att "ensam är stark".

Njääe, snarare så är aspergerare i allmänhet ensamvargar som inte organiserar sig. Det är inte bara kring detta som samarbete är svårt att få till, utan i princip kring det mesta.

Så, nej, jag tror inte det handlar om att man inte begriper fördelarna, det gör nog de flesta, utan det stupar snarare på ovilja att arbeta i grupp.

10 november 2009, 14:20
Medlem
rdos skrev:
Så, nej, jag tror inte det handlar om att man inte begriper fördelarna, det gör nog de flesta, utan det stupar snarare på ovilja att arbeta i grupp.
Oförmåga skulle jag vilja säga.
Minns så väl hur jag kände för att engagera mig i OA när deras viktigaste fråga var hur deras logga skulle se ut.
Idag gör de visserligen så mycket mer, men olusten finns kvar där ändå.

10 november 2009, 18:17
Medlem
OK. Oförmåga kan oxå vara en faktor i sammanhanget.

10 november 2009, 20:33
Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Som gäst saknar du privilegier.