Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Angående festande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Angående festande
nallen skrev:

Varför ska hela djävla landet sluta fungera bara för att det råkar vara nåt slags helg?

Du kan tacka Kyrkan för att almanackan ser ut som den gör...jag hatar också alla dessa onödiga högtider.

1 november 2009, 15:40
Medlem
Jag har ingenting emot högtiderna som sådana, men världen ska väl inte behöva sluta fungera bara för att det råkar vara högtid och/eller helg.

1 november 2009, 16:40
Medlem
Jag tycker att alla högtider utöver jul, midsommar och födelsedagar är överflödiga, redan det är för mycket.

1 november 2009, 17:22
Medlem
Det irriterar mig nästan lika mycket att landet stänger då också... fast jul och midsommar är lite lättare att hålla rätt på än första lördagen efter 37:e söndagen efter att Nisse nös som inte har fullmåne.

1 november 2009, 18:07
Medlem
nallen skrev:
första lördagen efter 37:e söndagen efter att Nisse nös som inte har fullmåne.

Den borde vi lägga in i kalendern!

1 november 2009, 21:08
Medlem
Krigarn skrev:
Jag tycker att alla högtider utöver jul, midsommar och födelsedagar är överflödiga, redan det är för mycket.

Födelsedagar är ju så individuellt så det får var och en bestämma om. Ingen kommentar från min sida.

Jul, midsommar osv har en funktion även för den som inte firar dem. Det innebär en chans att få lite längre ledighet och därmed en möjlighet till rekreation för de som jobbar/studerar. När jag pluggade var juluppehållet mycket välkommet för det gav mig en chans att hämta andan. Om än att det bara var tre-fyra dagar som oftast kunde vara helt studiefria. Somrarna innebär ju inte heller någon betald semester för den som pluggar. Då är man hänvisad till helgerna. Midsommar är en långhelg och det är då välkommet. Men visst, jag skippar också gärna porslinselefanterna på jul...

2 november 2009, 03:23
Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.