Ny tråd Svara på tråd  [ 42 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Varför tar du inte livet av dig? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Varför tar du inte livet av dig?
Jag tänkte mycket på självmord när jag var 10-13 år, mådde som skit då, men ingen märkte nåt utan trodde att jag var ett lugnt och glatt barn (tänka sig hur få det är som verkligen försöker se hur man verkligen mår bakom skrattet och leendet), men inne i mig så hade jag ont att jag ville bara bli av med smärtan, jag brukade bränna mig själv med varmt vatten när det blev för mycket

Men sen så fick jag åsikten att självmord är en självisk lösning, jag slipper lida mer men jag skapar istället lidande för så många andra och för mig är det värre än mitt egna lidande.

Pga arbetssituationen så försöker jag kämpa emot depressionerna som kommer då och då och med tanke på att jag är 27 och har inte haft den här ekonomiska tryggheten som jobb ger mer än några månader sedan jag var 19 så börjar jag bli väldigt trött nu på att kämpa och funderar på om jag ska sjunka ner i depressionen bara för att visa omgivningen hur bra de har det när jag kämpar emot. Men jag kommer nog aldrig att begå självmord, den tanken finns inte i mig av någon anledning.

Men jag är som många av er andra, en sån där som kan skratta och se humor i saker oavsett hur dåligt det är, jag kan skratta så jag gråter trots att när jag väl lugnar ner mig och börjar tänka och känna så märker jag att jag mår skitdåligt.

4 februari 2011, 00:29
Medlem
Inlägg Re: Varför tar du inte livet av dig?
Jag dog från mineralriket och blev en växt
Jag dog från växtriket och blev ett djur
Jag dog från djurriket och blev människa
Så varför vara rädd för att försvinna genom döden?
Nästa gång jag dör
Frambringar jag fjädrar och vingar som en ängel
Efter det svävar jag högre än änglar
Det du inte kan föreställa dig
Kommer jag att bli.

Jalal ad-Din Rumi

9 februari 2011, 18:10
Ny tråd Svara på tråd  [ 42 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Som gäst saknar du privilegier.