Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
P-piller för män klara 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: P-piller för män klara
Ufo skrev:
CodeRedAlert skrev:
Nej!
Varför är ni kvinnor emot preventivmedel för män?
Frågan är seriöst ställd. Radioinslaget nämner att 70% av männen vill ha det, men fittan på läkemedelsbolaget pratar om en försvag marknad.

Jag skojade. Så klart. :roll:

Varsågod och ta ditt piller.

3 februari 2011, 22:10
Medlem
Schueberird skrev:
P-piller för män låter som en bra idé.

Hur fungerar de? Finns det några bieffekter?

Det fungerar. Man ger Progesteron som stoppar spermiebildandet men påverkar även lusten
vilket gör att man får ta Testosteron också så att det är egentligen inte bara ett piller utan
ett piller och en spruta

4 februari 2011, 02:02
Medlem
Zombie skrev:
Om det finns de som tycker så, kanske du kan förstå dem genom din egen inställning till feminism? Du frågade ju vad jag menade med ett inlägg på Aspergerforum häromdan. Först säga att du tycker en massa saker som den händelsevis står för och alltid har kämpat för och är emot en massa saker som de händelsevis alltid har kämpat emot — sedan säga att du är mot den eftersom den står för det motsatta.
Nä inte så.
Feminismen är tydlig med att den står för en jämnlikhet mellan könen. Därmed åsidosätter de alla andra typer av grupperingar.
Men det hör till feminismtrådarna.

4 februari 2011, 02:40
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Jag skojade. Så klart. :roll:
Jag fattade väl att födseln genom snoppen var skoj.
Men du som kvinna kanske har insikt i hur de andra fruntimren tänker.

4 februari 2011, 02:51
Medlem
Jag tycker att det vore bra om p-piller för män skulle komma ut på marknaden. Trist att det alltid är tjejen som ska behöva exprimentera med hormoner o annat för att båda ska slippa föräldraskap...
Långt ifrån alla tjejer "tål" p-piller och andra preventivmedel och i ett förhållande är det ju inte så kul att behöva använda gummi hela tiden - "eller avhållsamhet" som alternativ...

Alldeles förr många killar/män låter "ansvaret" ligga hos kvinnan att inte bli gravid, trots att de själva absolut inte vill skaffa barn.

4 februari 2011, 11:10
Medlem
Man kan ta en jättestor spruta metyltestosteron i stjärten redan ifrån början så behöver man inte fippla med progesteronet.

4 februari 2011, 11:20
Medlem
Ufo skrev:
CodeRedAlert skrev:
Men du som kvinna kanske har insikt i hur de andra fruntimren tänker.

nu svarar jag bara för mig själv, då det är inte säkert att detta stämmer in på andra kvinnor med AS, men jag har länge sedan upptäckt att jag tänker inte alls som andra kvinnor tänker, ärligt talat så irriterar jag mig på andra kvinnor av flera olika anledningar, finns vissa undantag dock, men jag är oftast hellre med killar

men ibland så uppför jag mig som en kvinna jag med, oftast mot min vilja, men tyvärr så fick jag inte bestämma mitt kön

4 februari 2011, 21:57
Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.