Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Ron Jeremy
Medlem
|
Bot kanske på väg?
Kanske AS inte är obotligt ändå, och då återstår ju frågan vill man bli botad? Efter ett långt liv med AS så är det ju en del av ens personlighet, tycker jag. http://www.expressen.se/halsa/svenskar-kan-ha-knackt-autismgatan/
|
13 september 2013, 13:35 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
Re: Bot kanske på väg?
Och då får vi ju lägga ner forumet, tråkigt...
|
13 september 2013, 13:37 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Hngh?!
Svår fråga.
|
13 september 2013, 15:21 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Hörde om det här idag, så tack för länk(då slapp jag leta)
|
13 september 2013, 16:15 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
|
13 september 2013, 17:04 |
|
|
dreamtears
Medlem
|
Det här känns lite som X-men The Last Stand, när det kom ett botemedel för mutanter. Jag tror att vissa kommer att vägra ta medicinen och ev protestera mot den, medan andra längtar att få testa den.
Själv så önskar jag att jag kunde få välja vilka delar av diagnosen som jag vill bli av med och vilka som jag vill bli av med, men jag känner att även om jag blir av med allt aspigt i mig så skulle jag nog ändå vilja ta medicinen. Min vilja att kunna leva ett normalt liv, att kunna arbeta heltid, att kunna vara social utan att bli så himla trött efteråt, är såpass stor att jag skulle inte tveka.
Sedan tror jag inte att personligheten skulle förändras alltför mycket, i alla fall inte för mig, då personligheten formas mer efter ens erfarenheter genom livets gång. Annars så är det bara för mig att lära känna mig själv på nytt, något som jag nyss ändå har gjort sedan jag fick diagnosen 4,5 år sedan, så det är inget omöjligt.
|
13 september 2013, 19:46 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Jag letade reda på Gillbergs m.fl. artikel i Nature Medicine: Richard Delorme, Elodie Ey, Roberto Toro, Marion Leboyer, Christopher Gillberg, & Thomas Bourgeron (2013). Progress toward treatments for synaptic defects in autism. Nature Medicine 19, 685–694. Här är abstractet:
|
14 september 2013, 11:59 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Nu bryter jag säkert mot copyright, men det känns så angeläget att vi som berörs faktiskt får veta vad det verkligen innebär. Här är en tabell (tyvärr med borttappad formatering) som visar exakt vilka resultat man lyckats konstatera hos möss som påtvingats behandlingen. Hur mössen modellerats för att simulera mänsklig autism vågar jag inte tänka på. | | | | Citera: Table 1: Improvement of the phenotypes in mouse models of autism spectrum disorders
From Progress toward treatments for synaptic defects in autism Richard Delorme, Elodie Ey, Roberto Toro, Marion Leboyer, Christopher Gillberg & Thomas Bourgeron Nature Medicine 19,685–694(2013)doi:10.1038/nm.3193 back to article
Table 1: Improvement of the phenotypes in mouse models of autism spectrum disorders
Models
Methods
Outcomes
*Treatment administered during development. PPI, prepulse inhibition; LTD, long-term depression; LTP, long-term potentiation; PAG, periaqueducal gray; USV, ultrasonic vocalizations; DHPG, dihydroxyphenylglycine.
Fmr1−/−
Genetic
Overexpression of FMR1 human gene37*38*113*
No effect: Motor learning; spatial learning and memory; anxiety; startle response (worse) Improvement: Macroorchidism; activity; social approaches; anxiety toward novel food; PPI
Reduction of mGluR5 expression42*
No effect: Macroorchidism Improvement: Extinction of inhibitory avoidance; plasticity and spine density in visual cortex; basal protein synthesis in hippocampus; audiogenic seizure; body growth
Overexpression of Nlgn141*
No effect: Spatial learning; interest for novel objects Partial improvement: Positive puncta for excitatory synapses; number of inhibitory synapses Improvement: Social preference; social contact maintenance; activity; body weight
Pharmacology
MPEP (mGluR5 antagonist)43, 114
Partial improvement: Seizure Improvement: Anxiety in open field; activity; seizure
Minocycline (matrix metalloproteinase 9 inhibitor)48*49*
Improvement: Working memory in Y-maze; anxiety in plus maze; percentage of mushroom-shaped spines; dendritic spine length; percentage of short dendritic spines with larger heads; number of USV emitted by a male toward a female
CTEP (mGluR5 antagonist)68
No effect: Motor coordination Partial improvement: ERK activity; macroorchidism Improvement: Inhibitory avoidance; startle response to auditory stimuli; activity; spine density in visual cortex; hippocampal LTD (slices)
Arbaclofen (activation of GABAB receptor)78
No effect: Distance in open field; marble burying; motor coordination Partial improvement: Seizure Improvement: Basal protein synthesis in hippocampus; AMPA receptor internalization; spine density
Lovastatin (ERK-mediated protein synthesis inhibitor)72
Partial improvement: Audiogenic seizures Improvement: Excessive protein synthesis, epileptiform activity in hippocampus (in vitro), hyperexcitability in visual cortex (in vitro)
Environment
Physical enrichment33
Improvement: Anxiety in open field; habituation to novel objects; basal dendritic branching; basal dendritic length; spine density; spine maturation; GluR1 levels in visual cortex
Nlgn3–/–
Genetic
Reexpression of Nlgn3 in Purkinje cells71*
Partial improvement: Motor coordination Improvement: mGluR1α protein level; mGluR1α synaptic abundance; DHPG-induced phospho-GluA2 signals; ectopic synapse formation
Nlgn1−/−
Pharmacology
D-Cycloserine (NMDAR partial agonist)52
Improvement: Self-grooming
Pten−/−
Pharmacology
Rapamycin (mTOR inhibitor)64
No effect: Cell polarity Partial improvement: Macrocephaly Improvement: Social interactions; anxiety; soma hypertrophy
Shank2−/−
Pharmacology
D-Cycloserine (NMDAR partial agonist)51
No effect: Social recognition Partial improvement: Preference for social interactions Improvement: NDMA/AMPA ratio
CDPPB (mGlur5 positive allosteric modulators)51
No effect: Social recognition; pup retrieval; repeated jumping; anxiety in plus maze; activity Partial improvement: Preference for social interactions Improvement: NMDA/AMPA ratio; LTP and LTD at hippocampal Schaffer-collateral–CA1-pyramidal synapses; NMDAR signaling in whole brain and synaptosomes
Cntnap2−/−
Pharmacology
Risperidone (dopaminergic D2 receptor antagonist)54
No effect: Sensory hypersensitivity; preference for social interactions Partial improvement: Spontaneous alternations Improvement: Nesting behavior; self-grooming; hyperactivity
Scn1a+/−
Pharmacology
Clonazepam (positive allosteric modulator of GABAA)77
Improvement: Social interest; free social interactions; fear conditioning; inhibitory transmission
Eif4ebp2−/−
Pharmacology
4EGI-1 (selective inhibitor which prevents eIF4E binding to eIF4G)110
Improvement: Social preference; Nlgn protein amounts; excitation–inhibition balance
Tsc1−/−
Pharmacology
Rapamycin (mTOR inhibitor)61
Partial improvement: Survival; macrocephaly; hindlimb clasping
Tsc2−/−
Pharmacology
Rapamycin (mTOR inhibitor)61
Improvement: Spatial learning; context discrimination; L-LTP
Mecp2y/–
Genetic
Reactivation of Mecp2 (Cre-lox)4, 115
Partial improvement: Activity; gait; hindlimb clasping; tremor; respiratory function; body weight Improvement: LTP; activity; body weight; brain weight; neuronal size
Overexpression of BDNF45*
Partial improvement: Brain size Improvement: Activity
Pharmacology
Ampakine CX546 (AMPAR agonist)116
Partial improvement: BDNF levels Improvement: Respiratory function
Desipramine (norepinephrine reuptake inhibitor)117, 118
No effect: Activity; body weight; head size Partial improvement: Respiratory function; lifespan Improvement: Tyrosine hydrolase expression in brainstem
Insulin-like growth factor 1 (IGF1R agonist)34*
Partial improvement: Lifespan; activity; respiratory function; heart rate; brain weight; PSD-95 concentration in motor cortex; spine density on motor cortex neurons; excitatory synaptic transmission in sensory motor cortex neurons; plasticity in cortical circuits
Insulin87
No effect: baseline breathing; breathing response to hypoxia Worsening: weight gain; heart rate decline; blood glucose; breathing response to hypoxia; lifespan
Fingolimod (sphingosine-1 phosphatase receptor modulator)53
No effect: BDNF levels in cerebellum Partial improvement: Lifespan; hindlimb clasping; BDNF levels in cortex, hippocampus, striatum; wet weight of striatum Improvement: Locomotor activity; motor coordination
Environment
Physical enrichment81
No effect: Motor coordination; BDNF levels in cerebellum
Del15q11–13
Genetic
Reduction of CaMKII inhibitory phosphorylation117*
Improvement: Motor coordination; spatial learning and memory; contextual fear conditioning; kinase activity; body weight; audiogenic seizure; LTP
Ube3amat–/pat+
Pharmacology
PD158780 and PD168393 (ERBBB inhibitor)118
Improvement: LTP, long-term memory in fear conditioning
Dup17q11.2
Environment
Physical and social enrichment83
No effect: Social dominance; olfactory habituation/dishabituation; stereotypes Partial improvement: Social recognition; fear conditioning; anxiety Improvement: Motor coordination
Nature MedicineISSN: 1078-8956EISSN: 1546-170X About NPG Contact NPG Accessibility statement Help Privacy policy Use of cookies Legal notice Terms Nature jobs Nature Asia Nature Education RSS web feeds
Search:Go
© 2013 Nature Publishing Group, a division of Macmillan Publishers Limited. All Rights Reserved.partner of AGORA, HINARI, OARE, INASP, ORCID, CrossRef and COUNTER | | | | |
|
14 september 2013, 12:03 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Jag ska inte botas nånstans.
|
14 september 2013, 12:18 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Från samma artikel: Figure 2: The synaptic proteins involved in ASD and the drugs that have been tested in mouse models of ASD or in clinical trials.
|
14 september 2013, 12:25 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|