Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Jehovas om Asperger 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Jehovas om Asperger
Hade rätt kul när jag läste denna artikel.
http://lenerasch.files.wordpress.com/2009/05/vaknasept_2008-omasperger1.pdf

15 januari 2012, 21:10
Medlem
Inlägg Re: Jehovas om Asperger
Kunde vart värre.

Tycker det är lite konstigt att det verkar som att hon haft flera anställningar innan 16 års ålder. Anledningen till att hon fick sluta var iallafall att hon inte hade levt upp till förväntningarna på arbetsplatsen. Tro fan det eftersom hon borde då ha ljugit om sin ålder. :01:

15 januari 2012, 21:56
Medlem
Timeless skrev:
Tycker det är lite konstigt att det verkar som att hon haft flera anställningar innan 16 års ålder.

Well, her name is Claire. Probably not svenne dårå. Du vet i tex USA jobbar de små liven ju vid sidan om high school.

Historierna i Vakna! och Vakttornet är ju från olika länder, sällan Sverige faktiskt.

16 april 2012, 02:25
Medlem
Jehovas vittnen de jäklarna :05: ultrakonservativa ena dagen men tycks pragmatiskt välvilliga en annan dag ... :01:

Innan de nya NPF-diagnoserna blev kända förespråkades det hårda tag mot de så syndfulla barnen ... enligt praxis föddes en del barn syndigare än andra och därför engagerades hela församlingarna för att med böner banka in skuld och skam i de vämjeligt embarmliga "stackarna" vars medfödda synd kunde utläsas i "blicken". :evil: :evil: :evil: hm ... fick även lära mig att säga förlåt för synder som ej var begångna :lol: så på det kontot kan jag synda nästan hur mycket jag vill även om jag har svårt att förlåta deras synder ty de har inte givit upp min själ... men de får åka iväg i sitt jäkla rymdskepp utan mig, då det enligt vittnena inte finns plats för mina själlösa hundar ...

db :07:

Lade till ett mellanslag så att sista smileyn blev synlig. /mod. Z

16 april 2012, 03:30
Medlem
Jag släppte in Jehovas en gång, och bjöd på kaffe. Det blev en jättetrevlig kväll där vi småpratade om allt mellan himmel o jord.
Kan starkt rekommendera det.
Spoiler! :
Att jag precis brutit med flickvännen och var på väg att flytta ut var bara en variabel som gjorde det extra trevligt.
Tog visst jättelång tid innan hon lyckades få slut på deras eviga ringande på dörren. :D

Att ge henne några som vill rädda hennes själ är väl det minsta man kan göra för att visa att man fortfarande bryr sig :04:

17 april 2012, 00:53
Medlem
Jag har släppt in dem flera gånger. Tycker det är lite narkokristet uppkåtande när de talar om tukt. De använder ofta orden tukt, tuktan.

Men sedan jag flyttade ut på landet har jag inte fått några besök. På området där jag släppte in dem bodde mycket pensionärer. Man såg vittnen gå på samhället dagligen i princip. Med sin tukt och förbjudna frukt :07: . Jojo.

17 april 2012, 13:13
Medlem
Tukt....

18 april 2012, 22:13
Medlem
Orkar inte läsa hela artikeln men det dom skriver om Claire är raka motsatsen till hur jag själv är och var som barn.
Sedan jag fick min diagnos och sedan jag läst på om AS blir jag mer och mer fundersam över ifall jag verkligen har AS.

Enligt läkarna som genomförde den mycket omfattande utredningen råder det inga som helst tvivel om att jag har AS.

19 april 2012, 11:46
Medlem
Så, Jehovas Vittnen, tror ni de har mycket sex? Kanske ormgropar i rikets sal? Även aspergervittnen deltar?

20 april 2012, 23:36
Medlem
sugmundfreud skrev:
Så, Jehovas Vittnen, tror ni de har mycket sex? Kanske ormgropar i rikets sal? Även aspergervittnen deltar?
Smågrabbar lär vara populära, har jag hört.

20 april 2012, 23:40
Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.