Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Könsbias bland aspie men inte NTs
Författare |
Meddelande |
DIProgan
Medlem
|
Re: Könsbias bland aspie men inte NTs
Mer på båda kanterna tror jag. Dvs. fler asexuella och fler nymfomaner.
|
20 september 2012, 11:00 |
|
|
rdos
Medlem
|
Har just påbörjat verfikationen på 36 st frågor som inte är med i slutversionen. Det bör nog räcka med ca 10.000 svar för att kunna avgöra vilka frågor som håller och vilka som inte håller. Hoppas oxå på intressanta relationer mellan frågorna.
|
25 september 2012, 20:55 |
|
|
rdos
Medlem
|
3000 svar sedan igår, men bara ett fåtal av frågorna visar bias. De som gör det är dock intressanta:
Aspie killar högre: - Do you believe in love at first sight?
Aspie tjejer högre: - If you have to be touched, do you prefer it to be firmly rather than lightly? - Do you dislike being hugged when you haven't asked for it? - Do you flap your hands (e.g. when excited or upset)? - Are you asexual? - Do you enjoy hanging upside down? - Do you prefer to have friends of the opposite gender? - Do you have an urge to observe the habits of animals? - Do you have an urge to learn the routines of people you know?
Det blir nog några till med fler svar, men många kommer sannolikt inte att gå att reproducera.
|
26 september 2012, 20:35 |
|
|
rdos
Medlem
|
Jag skulle tro att nästan allt av detta kan relateras till neandertals parningsritual, eller deras speciella jakt, där en könsbias borde antyda könsroller relaterade till jakt.
|
26 september 2012, 20:44 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Hm... Kan inte påstå att jag känner mig särskilt träffad. Ännu en grupp jag inte passar in i.
|
26 september 2012, 20:46 |
|
|
rdos
Medlem
|
Det där med "flap your hands" (vet inte riktigt hur man översätter till Svenska, men någon kan försöka), har en intressant historik. Det var ju så att vi skapade en lista med alla "stims" + en lista med alla möjliga orsaker till att göra dem. Sedan lät jag folk matcha ihop alla stims med 2 st orsaker folk tyckte stämde. Det slutade med att "flap your hands" blev mest relaterad till "excited" och "upset". Gissningsvis så är detta en ickeverbal signal relaterad till parningsakten. Att NT kvinns har sådana är ju välkänt, men de ser annorlunda ut.
|
26 september 2012, 21:28 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Ursäkta, men menar du på fullt allvar att aspiekvinnor skulle ha ett parningsbeteende som går ut på att klappa händerna???
|
26 september 2012, 21:38 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Google translate="Vifta med händerna"
|
26 september 2012, 21:51 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Jaha, ja det gjorde ju genast allting mycket mer rimligt. INTE.
|
26 september 2012, 21:59 |
|
|
Kaninmamma
Medlem
|
Jag håller med föregående talare! det där verkar helknasigt.
|
26 september 2012, 22:08 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|