Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Hantera situationer när det blir rörigt, på ett jobbigt sätt 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Hantera situationer när det blir rörigt, på ett jobbigt sätt
Hur hanterar du situationer när det blir rörigt?
Altså när det blir rörigt så det för dig blir jobbigt.

10 april 2013, 09:47
Avslutat konto
Inlägg Re: Hantera situationer när det blir rörigt, på ett jobbigt sätt
Jag brukar uppleva tillvaron som rörig när jag blir överbelastad av intryck. Jag brukar då dra mig undan till en tyst och lugn plats så snart jag har möjlighet.

10 april 2013, 10:24
Medlem
Jag får ett raseriutbrott och beter mig.
Hanterar inte med andra ord.

10 april 2013, 11:43
Medlem
Skulle behöva ett antal exempel för att kunna förstå frågan fullt ut. Jag kan ryta som en führer, börja gråta, pipa och vifta med armarna, bli avstängd från verkligheten, gå från platsen/uppgiften... Eller så ordnar jag upp det röriga på ett lugnt metodiskt sätt under det att jag fantiserar om att döda alla inblandade personer.

10 april 2013, 15:21
Medlem
Jag är kaotiker så jag brukar inte lida av det. Det är bara stress jag mår illa av.

15 april 2013, 20:37
Moderator
"Kaotiker" var ett härligt ord!

När det känns så där förfärligt rörigt i huvudet försöker jag tänka "back to basics". Det grundläggande: Är det dags att ta medicin? Har jag fått i mig tillräckligt med vätska? Behöver jag äta? Vilka sinnesintryck är det för mycket av, och vad går att skärma av?

Är det "shutdown" som gäller så stänger jag av allting och drar bokstavligt talat täcket över huvudet. Tyvärr funkar ju inte det på jobbet dårå... Men en paus för att samla tankarna och försöka hitta en realistisk prioriteringsordning: Vad är allra viktigast just nu? Vad hinner jag göra åt det nu? Vad fixar jag att göra i det här tillståndet? Och så punkta ner på papper både det som skall göras akut och vad jag inte får glömma sedan.

16 april 2013, 08:03
Medlem
Forts. på tidigare inlägg:
Om jag måste fortsätta fungera fast allt är jätterörigt ex. när barnen är med så slocknar jag efteråt i stället och sover bort en del dagar eller veckor.
Jättefiffigt.

Obs! Går ej att kombinera med ett vanligt liv.

27 april 2013, 18:31
Medlem
Jag skulle behöva tips på sånt att göra för jag har svårt när jag känner att det är rörigt då vet jag inte vad jag ska göra!

17 maj 2013, 13:41
Avslutat konto
Jag brukar börja skrika. Ryter till. Folk brukar lugna ner sig då. Detta leder till att det blir mindre rörigt för mig.

23 augusti 2013, 13:07
Moderator
Christoffer skrev:
Jag brukar börja skrika. Ryter till. Folk brukar lugna ner sig då. Detta leder till att det blir mindre rörigt för mig.

Yeah right. :roll:

23 augusti 2013, 14:36
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.