Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Göteborgslördag med loppis/överskottslager och italiensk bru 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Göteborgslördag med loppis/överskottslager och italiensk bru
10:00 Vi tar en runda på Kvibergs marknad i stallarna, mitt emot Kvibergs överskottslager på kvibergsgatan. (Marknaden är en loppis där privatpersoner och småfretag hyr bord och säljer allt från billigt skräp till antikviteter. Mer bra grejer än Bellevuemarknaden. Överskottslagret är INTE ÖB utan det äkta gamla överskottslagret. Mycket militärgrejer och bra att ha-grejer av alla slag. Passa på att köpa svart tunn kabel för att göra egna gammaldags flätade kablar Har bara hittat denna kabel här och köpte 10 meter.)

Eventuellt, om alla vill, eller gruppen vill dela sig, så kan man besöka Ebbes hörna eller Bellevuemarknaden i Gamlestaden invid SKF.

OBS: Mycket lätta att googla fram adresser, eller kolla på http://www.vasttrafik.se för hur man tar sig dit med vagnar. Vagn 6, 7 och 11, samt stombuss 58 verkar gå ut till SKF och allt utom stombussen till Kviberg!

13:15 Strax efter detta går vagnarna vi måste med. Vi kan välja på tre rutter och måste genomföra ett byte hur vi än väljer. Har fått veta att vi kan ta 6:an direkt till en hållplats lika nära restaurangen som Berzeliigatans hållplats. Då kan vi åka 20 minuter senare.

14:00-16:00 Mat på restaurang Vivaldi. 139 kr för supergod italienst buffé, inklusive mycket fina bakverk/efterrätter, kaffe samt vatten till maten (vattnet kostade förut, men på kupongerna står det nu att det ingår, så jag hoppas det stämmer). Jag har kuponger så att vi äter två för priset av en, 69,50 per skalle alltså, om vi är jämnt antal, är vi udda, delar vi allt rättvist!

Man kan komma på bara det ena eller bara det andra. Man kan gå och dricka vin efter restaurangbesöket om man vill. Tiderna ovan kan gälla, och vill man göra saker utöver det, så är det fritt fram Bara bra att umgås spontant ihop med gelikar LOL

Observera att det inte blir av ifall vi inte blir fler än jag och en till. Tycker det får vara minst två anmälda. Eventuellt (utöver de som anmäler sig) kan jag ta med make eller son. De brukar smälta in bra, inga jobbiga NT. Den som måste veta om jag tar med maken (sonen har ju diagnos, så han får följa med ändå...) får gärna PM:a så får jag bestämma det före.

Att jag behöver veta rätt säkert, är för att jag sagt nej till AW med min kontaktperson på fredag, p.g.a. denna lördagsgrej. Om den inte blir av, så är det synd om fredagen inte heller blir av. jag har tänkt gå ut med henne om det inget blir på lördag. Hoppas ni förstår hur jag menar. Tyvärr hänt några gånger att jag sagt nej till henne för att jag ska ut och så har inget blivit av alls.

Var snälla att anmäla er i tråden så snart som möjligt, och PM:a om ni vill ha telefonnummer eller info som inte bör stå i tråden.

OBS det är på vippen att det inte blir av. Jag genomför det om vi blir tillräckligt många säkra som kommer. Jag vill inte heller gå ensam med 1-2 män eftersom jag inte skulle vilja att min man gick på marknad och restaurang med 1-2 tjejer. Och som sagt, så vill jag gärna veta så att jag inte blir helt utan helgaktivitet - har sagt nej till kontaktperson eller "gå ut med maken" för att åka på detta.


16 januari 2013, 17:34
Moderator
Inlägg Re: Göteborgslördag med loppis/överskottslager och italiensk bru
Åh! Nu har jag redan ett helgprogram som jag är alldeles nöjd med, men om idén kommer i retur en annan helg längre fram så är jag mycket lockad.


16 januari 2013, 17:56
Medlem
Inlägg Re: Göteborgslördag med loppis/överskottslager och italiensk bru
Jag ansluter vid restaurangen.


16 januari 2013, 18:22
Medlem
Inlägg Re: Göteborgslördag med loppis/överskottslager och italiensk bru
Yetin skrev:
Jag ansluter vid restaurangen.

Håll koll på tråden ifall något blir inställt! Det är få säkra anmälda hittills.


16 januari 2013, 18:52
Medlem
Inlägg Re: Göteborgslördag med loppis/överskottslager och italiensk bru
Incognita skrev:
Åh! Nu har jag redan ett helgprogram som jag är alldeles nöjd med, men om idén kommer i retur en annan helg längre fram så är jag mycket lockad.

Vad kul att du är intresserad av att komma till Götet!


16 januari 2013, 23:37
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 


Som gäst saknar du privilegier.

cron