Ny tråd Svara på tråd  [ 27 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Kryssning? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Kryssning?
Kanske kan vara något?
Seriös sällskapfrottering under ett stort antal timmar och fylleslag till natten.

Eller ickefylleslag, om man nu föredrar det.

Det planeras på AS:http://www.aspergerforum.se/post604499.html#p604499


14 augusti 2011, 14:27
Moderator
Inlägg Re: Kryssning?
Hopträngda i liten hytt under vattenlinjen med en blandning av ritalin, åksjukemedicin och alkohol i kroppen? Jag är inte så säker på att mitt sällskap skulle uppskattas då. :?


14 augusti 2011, 14:32
Medlem
Inlägg Re: Kryssning?
:lol:

Man kan ha varsin hytt eller dela med enstaka personer också, som man tror sig stå ut med.
Behöver inte heller vara under bildäck (vattenlinjen).

Jag kan allt om de där båtarna, olyckligvis, då jag jobbat på flera stycken av dem...
Det kan bli roligt, eller också horribelt.


14 augusti 2011, 14:36
Moderator
Inlägg Re: Kryssning?
Kan vi inte paddla istället? Fylleslag kan arrangeras på valfri öde ö till kvällningen. Jag är en fena på att laga mat på stormkök och hitta bra ved till lägereld.

Det låter som vore jag värsta scouten. Det är jag inte. Föredrar bara mer ödsliga miljöer.


14 augusti 2011, 14:42
Medlem
Inlägg Re: Kryssning?
Paddla till Mariehamn? Okej. 8-)

Nejmen, det kan vi väl också försöka få till?
Jag är också sugen på att paddla och tälta och allt sådant! Eller tälta förresten...i Kolarmora var det en mindre angenäm upplevelse. Men det hade kanske sina orsaker.

Börjar det inte bli för sent för paddling och tältande? Nätterna är rätt kalla nu.


14 augusti 2011, 14:49
Medlem
Inlägg Re: Kryssning?
Fylleslag på en öde ö där vi noga observerar och antecknar Schueberirds varje fas in i fylleriets horribla värld.

:!:
(Naturligtvis ska du med Schueberird.)


14 augusti 2011, 14:50
Moderator
Inlägg Re: Kryssning?
Fan att det inte finns nåt specialsånthär för trötta eller aspiga personer som behöver mänsklighet och lugn mellan varven. Fast på en finlandsbåt i två dygn lär inte gå...

Paddla och tälta låter mer överkomligt. Fast det skulle bli första gången jag paddlade.


14 augusti 2011, 14:52
Moderator
Inlägg Re: Kryssning?
Kallt? Därav lägerelden.

Bra sovsäck underlättar. Ylleundertröja och yllesockor är inte heller dumt. Värmer även om det blir blött.


14 augusti 2011, 14:56
Medlem
Inlägg Re: Kryssning?
Mariehamnskryssningen är oftast en natt och en dag eller tvärtom. Inte två dygn.

Om det nu förändrar saken. Sedan brukar det inte vara så jättelivat på båtarna heller, tvärtom. Det blir fort tråkigt om man är ute efter vimmel och fylleslag. Dansstället har öppet några få timmar i bästa fall. Alltså dansstället som går att dansa på om man är jag.
Det andra dansstället har öppet längre.


14 augusti 2011, 14:56
Moderator
Inlägg Re: Kryssning?
Specialsånthäret finns. Det kallas pensionat. Eller kurort. Dyrt.

Eller allemansrätten. :D


14 augusti 2011, 14:57
Ny tråd Svara på tråd  [ 27 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron