Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Flustret och annat dansrelaterat 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Flustret och annat dansrelaterat
För tillfället är jag mer sugen på att våldgästa Flustret igen istället för skogsutflykt.
Fast det är inte helt säkert att jag och sambon blir insläppta efter förra gångens...hmrm intermezzon.

(Antagligen var det inte så illa och ingen lär komma ihåg.)
:D

Utbrutet från tråd om svamputflykt.


14 augusti 2011, 14:14
Moderator
Inlägg Re: Svampexkursion i Uppsala?
Så förutsättningarna för dans var OK där? Jag kilade ju lite tidigare än så häromsistens.


14 augusti 2011, 14:20
Medlem
Inlägg Re: Svampexkursion i Uppsala?
Det var de!
Fast hög musik och "ljusblixtrar" på övervåningen - det hade du lite svårt för va?
På nedervåningen fanns, enligt mitt något bristfälliga minne, ett mörkt dansgolv, dock!
Alltså inte så mycket ljusspel alls. Men lite töntigare musik...

Sedan fanns väl ett svennegolv också...där spelade de gud vet vad.


14 augusti 2011, 14:24
Moderator
Inlägg Re: Svampexkursion i Uppsala?
Hm... Låter som att trenden att "bygga ut" nått även Dantes inferno. Beroende på vad som avses med töntigare, förstås. ;)


14 augusti 2011, 14:37
Medlem
Inlägg Re: Svampexkursion i Uppsala?
Med töntigare avser jag musik som inte helt faller i min smak utan betecknas som populärmusik som mestadels spelas på radio. Vissa låtar riktigt bra, andra mindre så.
Sedan spelade de även äldre musik typ funk (heter det så?) och annat från 60-, 70- och 80-talet. Det var helt okej.


14 augusti 2011, 14:42
Moderator
Inlägg Re: Svampexkursion i Uppsala?
Potentiellt uthärdligt under kortare perioder alltså, när man slipper det populära. Särskilt om den stora massan föredrar att hålla sig till det flashiga golvet.


14 augusti 2011, 14:46
Medlem
Inlägg Re: Svampexkursion i Uppsala?
Det var mycket folk på båda golven (eller alla tre förresten) men mörka dansgolvet nere var rätt stort så det fanns plats att dansa på ändå.

Jag saknade podie eller likande där uppe. Är folk i Uppsala mindre benägna att visa upp sig tro?

Förresten är jag fortfarande förgrymmad på de där Dj´s som inte förstod sig på bra musik.
Snorungar!


14 augusti 2011, 15:22
Medlem
Inlägg Re: Flustret och annat dansrelaterat
Du tycker inte musiken är bra och tycker inte att den går att dansa till,hälften av tiden springer du runt och försöker bedriva lobbyverksamhet för rätt sorts musik,sedan lackar du ut på DJn sedan skyller du ut vakterna för att det spelas dålig musik, sedan är vi bakis hela dagen efter och vi har bränt approximativt 1200 kr.Mindre om vi lyckas smuggla in en petflaska med "vatten".
Vi spara pengarna till att gå på klubb i ett land där det finns riktiga klubbar.Vi borde få råd till det någon gång kring 2045.


15 augusti 2011, 22:57
Medlem
Inlägg Re: Flustret och annat dansrelaterat
Men vem ska annars uppfostra folk om vad bra musik att dansa till är?
Det är min uppgift här i livet.


16 augusti 2011, 00:40
Medlem
Inlägg Re: Flustret och annat dansrelaterat
Personligen avskyr jag dans och höga ljudnivåer à la danshak. Att lyssna till vindens sus i tallkronorna - långt från Homo Sapiens - med en trogen jycke bredvid sig. Yummie!


1 september 2011, 02:01
Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron