Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Paddlingsexkursion 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Paddlingsexkursion
Spåna fram något då!
Jag är gärna med om det sker snart, innan skolan börjar 22/8.

Eller även efter, i mån av tid.

Det diffusa och löst hållna förslaget är hittils paddling till ännu okänd ö(därefter ökänd), där en brasa ska göras och fylleslag äga rum. Övernattning i tält iklädda fuktiga yllestrumpor.

Förslag på när var hur emottages tacksamt.


14 augusti 2011, 15:39
Moderator
Inlägg Re: Paddlingsexkursion
Länkar från antaget ursprung för att kunna hänga med även om ett par dagar eller för att andra ska kunna hänga med...
http://www.aspieforum.se/viewtopic.php?p=29698#p29698


14 augusti 2011, 15:59
Medlem
Inlägg Re: Paddlingsexkursion
Det har inte riktigt sjunkit in i min stackars cerebral att jag kan föreslå aktiviteter och att folk till och med kan tänkas vilja delta.

Öar och fylleslag känns inte som en så lyckad kombination. Dessutom är jag inte helt säker på att jag vill se CodeRedAlert helt tappa koncepten :shock:

Är det jag som blir "designated paddler" efter fylleslaget?


14 augusti 2011, 16:11
Medlem
Inlägg Re: Paddlingsexkursion
Hahaha!
Vill inte du se mig tappa koncepten?! :roll:

Faktiskt var fylleslag mest ett fånigt skämt. Självklart blir det inte fylleslag på en ö efter en paddlingsupplevelse. Inte för mig iaf.
Det här skulle väl vara en naturupplevelse och stillsam samvaro. Tänkte jag mig. Kombinerat med lite mer fysiskt krävande aktiviteter (paddling är inte helt lätt alltid).


14 augusti 2011, 16:24
Medlem
Inlägg Re: Paddlingsexkursion
I materialväg så har vi två tvåmanstält, två sovsäckar, ett stort myggnät...


14 augusti 2011, 16:27
Medlem
Inlägg Re: Paddlingsexkursion
Jag har med åren blivit lite bekväm av mig, så tält och bajsa i en buske låter inte så lockande.
Paddling till vandrarhem låter bättre.


14 augusti 2011, 17:08
Moderator
Inlägg Re: Paddlingsexkursion
For the record så har jag ett tvåmanstält, egen sovsäck och ett spritkök. Eller det jag lyckas leta fram av det...

Skulle kunna vara kul, utom... hm, att bajsa i en buske... vid ork. Fast just nu var nog det min sista klara tanke...


14 augusti 2011, 17:54
Moderator
Inlägg Re: Paddlingsexkursion
Det slog mig också, i eftertankens kranka blekhet, att jag nog inte är helt bekväm med att dela toagrop med er (för givetvis gräver man en grop, med fördel inunder en nedfallen trädstam - vi är väl civiliserade människor?). Det slipper jag gärna faktiskt.

Vandrarhem intill lämpligt vattendrag, på paddelavstånd från kanotuthyrare, som i sin tur kan nås via kollektivtrafik inom rimlig restid från våra respektive håll... Tål att googlas på.


14 augusti 2011, 18:19
Moderator
Inlägg Re: Paddlingsexkursion
Rejmyre? Mycket seriös och kunnig kanotuthyrare intill trevligt vattendrag (sjön Hunn) med många små öar att lunchpausa på. Dessutom mycket prisvärt. http://www.rejmyrekanotbas.se/

Vandrarhem finns. http://www.rejmyrevandrarhem.se/


14 augusti 2011, 18:45
Medlem
Inlägg Re: Paddlingsexkursion
Det där ser intressant ut. Kanske nästa år?

Citera:
Du som är gäst på vandrarhemmet har möjlighet att hyra kanot till rabatterat pris.


14 augusti 2011, 19:39
Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.