Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
Ensam tjej söker... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Ensam tjej söker...
...en katt att dela sitt liv med.
Du saknas mig!
:(


26 maj 2011, 12:20
Medlem
Inlägg Re: Ensam tjej söker...
Skaffa dig en liten kattunge, det blir både du och din familj glada av! djur är en av livets stora ljusspridare :)


26 maj 2011, 17:55
Medlem
Inlägg Re: Ensam tjej söker...
Ron Jeremy skrev:
djur är en av livets stora ljusspridare :)


Nu har du missförstått; man ska inte sätta eld på sina husdjur :lol:


26 maj 2011, 18:37
Medlem
Inlägg Re: Ensam tjej söker...
Brukar finnas många på katthemmen, iaf i storstäderna, även ungar ibland. Det kan vara lämpligt att ta två stycken så de inte blir fientliga mot andra katter, och så blir de inte understimulerade. Vet ett katthem utanför Göteborg som bara placerar kattungar två och två, inte ensamma.


6 juni 2011, 15:13
Medlem
Inlägg Re: Ensam tjej söker...
Yetin skrev:
Vet ett katthem utanför Göteborg som bara placerar kattungar två och två, inte ensamma.
Vet oxå ett sådant. Har själv lämnat en ensam katt en gång, till en granne som kom tillbaka efter nån timme och såg rätt ledsen ut när hon sa att hon inte kunde ha den kvar. Frågade inte varför.


6 juni 2011, 15:49
Medlem
Inlägg Re: Ensam tjej söker...
Jo, det finns här också.
Det blir nog katt därifrån eller så anmäler jag oss som jourhem. Får se.

Det fattas bara att jag börjar lägga ut kattmat och hänga bakom buskarna om nätterna för att få fatt på hemlösa katter här i krokarna.
Det är ett så hopplöst företag.

A never ending story. På ett dåligt sätt.


6 juni 2011, 21:04
Medlem
Inlägg Re: Ensam tjej söker...
Blev det någon katt?


16 juli 2011, 23:48
Medlem
Inlägg Re: Ensam tjej söker...
Inte än.
Vi ska vara kattvakt åt min mammas katt när hon ska in på sjukhus här snart.
Men bara några dagar.

Jag har anmält oss som jourhem med början i augusti dock. Ska till katthemmet och kratta lådor innan dess också, hoppas jag. Det fanns flera katter där som var helt ljuvliga som jag nu saknar. Skulle vilja få träffa dem igen innan de flyttar till sina egna nya hem.


17 juli 2011, 17:03
Medlem
Inlägg Re: Ensam tjej söker...
^^Syftningsfel:
Mamma ska in på sjukhus som ligger annanstans än här (hemma hos mig) och katten ska läggas in hos mig (som ligger hemma här där jag är) (nu).

Jag tänker mig en regelrätt spa-vistelse för kattens del.
Vilka planer vi har, gourmetiska höjdpunkter och helkroppskel mm. Aldrig sinande aktiviteter och djup vila i varma sängar med sovande barn i.


17 juli 2011, 18:44
Moderator
Inlägg Re: Ensam tjej söker...
Det låter som ett vinnande spa-koncept för en katt. Min stora röda hankatt Marillion muttrar just nu lite surt över att behöva trängas med tangentbordet på skrivbordet, samtidigt som han spinner (han kan faktiskt vara ilsket sur och översvallande glad samtidigt).

Hoppas din mamma blir frisk och kry snart.


18 juli 2011, 01:58
Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 


Som gäst saknar du privilegier.

cron