Vilken virrpanna jag är.
Fredag går helt bort för min del eftersom jag precis nu kom på (genom att konsultera väggalmanackan som hänger här bredvid och har så gjort i snart sex månader) att jag jobbar natt mellan torsdag och fredag.
Så fredagen kommer jag tillbringa i koma.
Lördag hade du annat på eftermiddagen, Schueberird. Tror du att du orkar med oss innan dess?
Då antar jag att det bästa är att satsa på en stillsam (?) kungahögspromenad tillika fågelsångslyssning just den dagen.
Staden går ju ingenstans.
Även om jag planerar att stanna kvar om vädret är fint och bete mig allmänt olämpligt tills solen går ned men det slipper ni självfallet bevittna. Och om ni nu mot all förmodan absolut faktiskt vill bevittna och även delta så är ni hjärtligt välkomna!
Förresten kan jag bete mig civiliserat till en början och så kan den som vill avlägsna sig när det börjar gå överstyr. Jag vill nog mest gå runt och hänföras över allt fint jag såg där förra gången men inte riktigt hann ta in då barnen var rätt trötta och ville hem.
Ska jag ta detta i klartext också så jag själv hänger med?
Mitt förslag är:
Kungahögsvandring med fågelinslag lördag 16/7 kl. vadå? till kl. 16.00 (eller tidigare så Shueberird hinner hem och svida om till sitt jättehemliga uppdrag)
Picknic och delvis mutistiskt samkväm någonstans på vägen och allmän eufori över allt det vackra som finns överallt.
Sedan styr jag kosan mot Uppsala C (eller vad det kan tänkas heta) genom att blunda inför varje ful byggnad och stanna och gapa av hänförelse inför allt från en blyg nunneört mot en vitrappad husfasad till tinnar och torn.
Någonstans i staden kommer jag behöva klä om för att kunna bete mig riktigt opassande till det passande klädsel och sakta men säkert dyka allt djupare ned i ...vad är det jag svamlar om nu igen?
Det blir en sen natt, för att klargöra. Eller det är vad jag hoppas på.
Ja, är ni med?