Ny tråd Svara på tråd  [ 164 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Nästa
Tråden för oss... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss...
CodeRedAlert skrev:
Mycket fint klotträd!
Och intressanta stenformationer runt den.


Om jag minns rätt, så ligger det ett gammalt gravfält kring klotträdet, därav de upprätta stenarna.


10 juli 2011, 17:29
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss...
Schueberird skrev:
I stundens hetta erbjuder jag mig att agera stigfinnare.


...och, till en viss gräns, fågelsångsguide?


10 juli 2011, 17:32
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss...
Schueberird skrev:
Schueberird skrev:
I stundens hetta erbjuder jag mig att agera stigfinnare.


...och, till en viss gräns, fågelsångsguide?

Taget!!!

... vänta nu, fågelsångsguide?
*funderar om jag verkligen läste rätt*

Taget!!!


10 juli 2011, 17:40
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss...
Ja, usch, nu har jag lovat för mycket, men jag kan faktiskt identifiera en del fåglar bara genom att höra deras sång, men långt ifrån alla. Jag kan de vanligaste plus ett fåtal mer ovanliga.


10 juli 2011, 17:48
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss...
Jag kan möjligtvis identifiera en... :?:
Skrattmås.

Så nej, du har nog inte alls lovat för mycket.
Dessutom slipper jag då prata eftersom aktivt lyssnande innebär Ssstörsssta möjliga tyssstnad!

Jag gillar verkligen, verkligen inte att prata egentligen.
:idea:
Kan vi ha en tyst sammankomst där vi kommunicerar via skrivna lappar och viss egenhändig teckenspråk?

Hehe!
:D


10 juli 2011, 17:57
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss...
Schueberird skrev:

Tack! Intressant länk för hembygdskunskap.
Även om också h*n har fallit för den här obildningen att tro att alla ortnamn ska sakna genitivändelse.

************************

Och att Koden blev så förtjust får mig också att titta en gång till. Visst njuter även jag av Hågadal och åpromenad osv., men jag vet också hur centrum såg ut och kändes innan det revs, jag spyr på stans politik, och... och... och... det är överhuvudtaget så djävla uppfriskande med någon annanstans.

Vet inte riktigt hur man tar sig ur sådana dilemman.


Senast redigerad av Zombie 10 juli 2011, 18:17, redigerad totalt 3 gånger.



10 juli 2011, 18:13
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss...
Jag gick på (högljudd) konsert med en kompis en gång och då kommunicerade vi enbart via skrivna lappar: Det fungerade utmärkt.


10 juli 2011, 18:14
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss...
Zombie skrev:
Schueberird skrev:

Tack! Intressant länk för hembygdskunskap.
Även om också h*n har fallit för den här obildningen att tro att alla ortnamn ska sakna genitivändelse.

Men vilket arbete de som gör sånt där lägger ner... :shock:


10 juli 2011, 18:29
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss...
Zombie skrev:
men jag vet också hur centrum såg ut och kändes innan det revs,

Samt diverse andra byggnader, gårdsmiljöer osv. med estetiska värden som helt enkelt inte förekommer i nytillverkning. Även från allra senaste tid. Och inklusive kommunens (naturligtvis juridiskt obevisade) vana att låta tutta på sådant som litet för många vill ha kvar. (Norra station kan vara ett exempel, men det finns dem jag är mindre osäker på.)


10 juli 2011, 18:35
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss...
Zombie, i min enfald så trodde jag på fullt allvar att hela Uppsala bestod av de äldre kvarteren då jag enbart vistats där de få gångerna jag haft vägarna förbi...
Att det fanns några fula hus närmare tågstationen och ännu fler på andra sidan den förträngde jag tydligen helt fast jag såg en del av dem så sent som igår. :oops:

Så synd att det blivit så även där! De bygger ju bort en hel värld som aldrig går att återskapa...det är enormt sorgligt. Och fruktansvärt ignorant!

Schueberird skrev:
Jag gick på (högljudd) konsert med en kompis en gång och då kommunicerade vi enbart via skrivna lappar: Det fungerade utmärkt.

Ja, det borde väl vara genomförbart även annars, rent teoretiskt.
Men så fort jag tänker på oss gående med penna och papper fladdrande i vinden så får jag oförklarliga skrattanfall.
Det skulle nog bli komik på hög nivå!
Vilket inte är att förakta. 8-)

Men.
Hur har ni (ja, alla ni) det i slutet av nästa vecka?
Alltså med tanke på bestigning av (får man det?) kungagravar och sällsam fågelsångsguidning varefter de som vill ger sig ut i kvälls- och nattvimlet, i den underbara delen av Uppsala?

Detta förutsatt att vädret står oss bi.
Fredag exempelvis?


11 juli 2011, 01:32
Ny tråd Svara på tråd  [ 164 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron