Ny tråd Svara på tråd  [ 164 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Nästa
Tråden för oss... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss...
Bilder från där jag hamnade när jag försvann in i tidsvortexet

Ett klotformat träd:
Bild

En viss herr Wasa påstås ha räddats här...:
Bild

...på denna bro:
Bild

Herr Wasa sattes på Atkinsdiet innan han passerade bron:
Bild

En mycket rak väg:
Bild

En stekel som satt och solade på en bänk i skogen:
Bild

"Fosterländskt mannamod räddade här Gustaf Ericsson Wasa under striden för fäderneslandet i juni månad år 1521 - Carl XIV Johan reste minnesstenen år 1835":
Bild


Senast redigerad av Schueberird 10 juli 2011, 16:19, redigerad totalt 1 gång.



10 juli 2011, 16:15
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss...
Det pågick bitvis en hästtävling där jag cyklade: De rytterskor som jag mötte hälsade alla glatt :)


10 juli 2011, 16:18
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss...
Läbyvad googlade jag fram! (Har varit där själv men missat både sten och bro...)
På den korta tiden (eller var den inte kort?) Vad har du för hästkondis själv? :shock:

Heter förresten "Läbyvads hållplats, apropå amatöruppslagsverket..."


10 juli 2011, 16:34
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss...
Och hann med att välja fotogeniska vinklar också...

(Särskilt gillar jag den symbolmättade mystiken i axeltrycksmärket plus månskäran efter okänt märke ovanför; en bild av livet kanske – även om låten heter Sixteen Tons...)


10 juli 2011, 16:48
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss...
http://www.scribo.se/laby-vad

Hästkondis? Tja, det tog mig ungefär 2 timmar att ta mig runt cirka 25 km: Alltså ett ganska, för mig, makligt tempo.


10 juli 2011, 17:06
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss...
:shock: Får väl dra till med klyschan "Tiden går fort när man har roligt" då...

(Kanske räknar ut vår medelhastighet Västertorg - halvvägs Hågaån - Kung Björn på 2h någon gång... )


10 juli 2011, 17:09
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss...
Jag är glad att jag kom iväg - både för cykelturens och för botaniserandets skull.

Utan cykelturen hade jag kanske varit för rastlös för att kunna njuta av botaniserandet.


10 juli 2011, 17:13
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss...
Mycket fint klotträd!
Och intressanta stenformationer runt den.

Herr Wasa räddades alltså från att ramla ner från den skyhöga bron under stridens hetta? Mycket hjältemodigt av fäderneslandet, må jag säga!

Det var otroligt vackert där i Hågadalen. Det fanns ju flera stensättningar/husruiner eller vad det kan tänkas heta. Den vi såg på vägen ner från den staketomgärdade och trots detta skändligt ockuperade kullen, exempelvis. Vill ta en närmare titt på den någon gång.
Vill även se de andra gravkullarna på andra sidan Uppsala.

Vi gick från Fyrishov ner till den där promenaden längs Fyrisån och njöt av sommarkvällen. Det är en helt underbar stad faktiskt. Hade velat stanna där hela natten!

Barnen var inte alls sugna på sena promenader dock. Deras ben är något kortare och konstigt nog blir de tillslut trötta, fast att de fram tills dess orkar oproportionerligt mycket mer än man rimligtvis ens kan tänka sig.
^^

Slutsatsen av det blir en framtida tripp till Uppsala för beskådan av kullar och stad utan barn men gärna med annat sällskap.
Detta skrivet i en tråd som från början gick ut på att jag absolut inte, under inga som helst villkor, ville träffa någon som helst någon.
:?


10 juli 2011, 17:18
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss...
Zombie skrev:
(Kanske räknar ut vår medelhastighet Västertorg - halvvägs Hågaån - Kung Björn på 2h någon gång... )


Det är ungefär 1 km från Västertorg till Hågahögen, vilket alltså tog två timmar :shock: Jag trodde att ni alla skulle ha gått hem redan, men ni hade inte ens kommit fram till slutpunkten... ;) :shock: men det är väl normaltakt för botaniker.


10 juli 2011, 17:19
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss...
CodeRedAlert skrev:
Herr Wasa räddades alltså från att ramla ner från den skyhöga bron under stridens hetta? Mycket hjältemodigt av fäderneslandet, må jag säga!


Nej, han blev hastigt nerbantad för att bron inte skulle rasa. Ja, så var det... absolut.

CodeRedAlert skrev:
Slutsatsen av det blir en framtida tripp till Uppsala för beskådan av kullar och stad utan barn men gärna med annat sällskap.


I stundens hetta erbjuder jag mig att agera stigfinnare.

CodeRedAlert skrev:
Detta skrivet i en tråd som från början gick ut på att jag absolut inte, under inga som helst villkor, ville träffa någon som helst någon.


:D Den trevligaste kovändning som jag har sett hittills :D


10 juli 2011, 17:26
Ny tråd Svara på tråd  [ 164 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron