Ny tråd Svara på tråd  [ 109 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Nästa
Svampexkursion i Uppsala? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Svampexkursion i Uppsala?
Jag svettas också som en gris, har en otrolig dragningskraft på mygg - och fästingar. Jag kan ha hur många som helst på mig medan andra inte har någon, och det räcker att jag gör en kort liten avstickare i högt gräs eller på min egen uteplats (i stadsmiljö). Men det verkar som att jag känner dem direkt, så de hinner inte fästa sig.


1 augusti 2011, 23:23
Moderator
Inlägg Re: Svampexkursion i Uppsala?
Mygg gillar mig och jag gillar inte dem. Fästingar vet jag inte. Jag hade möjligen en för några år sedan, som möjligen smittade mig också, men det föll mig inte in att det kunde vara en fästing när jag tog bort den ovanligt tjocka och läderartade "sårskorpan" som hade retat mig i flera dagar — det kom jag på först senare — och symptomen var tillräckligt vaga för att också kunna ha varit ett svårare skov av det trötthetssyndrom (eller vad det är) som då redan hade härjat med mig i åratal. Läkarna fick inte heller ut något entydigt av det. Men som skrämskott var det alldeles tillräckligt och visade med skrämmande tydlighet hur smala marginaler jag hade då — när jag var piggare än jag är nu.

Och mina känselceller är nyckfulla — jag kan tyvärr inte lita på dem ifråga om saker som kryper på mig. I synnerhet inte om jag är upptagen av att se var jag går, trevligt umgänge och så vidare.


Senast redigerad av Zombie 1 augusti 2011, 23:33, redigerad totalt 1 gång.



1 augusti 2011, 23:32
Medlem
Inlägg Re: Svampexkursion i Uppsala?
Incognita skrev:
Jag svettas också som en gris, har en otrolig dragningskraft på mygg - och fästingar. Jag kan ha hur många som helst på mig medan andra inte har någon, och det räcker att jag gör en kort liten avstickare i högt gräs eller på min egen uteplats (i stadsmiljö). Men det verkar som att jag känner dem direkt, så de hinner inte fästa sig.


Kanske det.
Det egendomliga är att de parasiterar i tre steg.det är liksom som de verkligen vill sprida smitta.
Förbannade kryp.


1 augusti 2011, 23:33
Medlem
Inlägg Re: Svampexkursion i Uppsala?
http://www.aftonbladet.se/halsa/article10449321.ab
Citera:
Han beskriver kuren som en revolution. Och skillnaden märktes direkt.
– Jag har tidigare blivit biten flera gånger per år. Men sedan dess har jag inte fått ett bett.

Nu känner jag mig tjatig men vitlök fungerar.


1 augusti 2011, 23:39
Medlem
Inlägg Re: Svampexkursion i Uppsala?
Ufo skrev:
http://www.aftonbladet.se/halsa/article10449321.ab
Citera:
Han beskriver kuren som en revolution. Och skillnaden märktes direkt.
– Jag har tidigare blivit biten flera gånger per år. Men sedan dess har jag inte fått ett bett.

Nu känner jag mig tjatig men vitlök fungerar.


Och är gott!


2 augusti 2011, 00:25
Moderator
Inlägg Re: Svampexkursion i Uppsala?
Okej. Tack för tipset. Noterade det men glömde tacka då.

Någon som vet om det hjälper att äta vitlök också, eller kan det vara någon egenskap i just kapslarna? (Kan också försöka googla, bara inte just nu...)

Tål alla i sällskapet att man stinker vitlök i så fall? (Antar att kapslarna också lämnar lukt?)


2 augusti 2011, 00:29
Moderator
Inlägg Re: Svampexkursion i Uppsala?
Jag tycker själv om att äta vitlök och besväras inte av att andra luktar vitlök.


2 augusti 2011, 00:40
Medlem
Inlägg Re: Svampexkursion i Uppsala?
Jag ska gnugga hela kroppen med vitlök på tåget till Uppsala.
Är det okej med resten av er?

Nämen, mig stör det ingalunda.
:P

Jag har ett kantarellställe och höstisställe i Pemerskogarna. Nu är den för långt bort så Pemer får väl ta över om intresse finns.


2 augusti 2011, 02:10
Medlem
Inlägg Re: Svampexkursion i Uppsala?
Jag tror att det skulle störa mig mer om jag själv luktade vitlök än att andra gör det.


2 augusti 2011, 11:19
Medlem
Inlägg Re: Svampexkursion i Uppsala?
Det finns inga svamp!
Kan jag konstatera efter besök i två separata skogar.

:(


7 augusti 2011, 12:15
Ny tråd Svara på tråd  [ 109 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.