Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Flustret och annat dansrelaterat 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Flustret och annat dansrelaterat
Samma här. Fast jag föredrar kattsällskap (det går alldeles utmärkt både att paddla och campa med katt, perfekt att tälta på en liten ö så att man vet var man har katten). Men Kodens sällskap är så trevligt att jag är beredd att göra vissa uppoffringar.


1 september 2011, 12:10
Medlem
Inlägg Re: Flustret och annat dansrelaterat
Visst är katter fina! Vilken lycka när man har en spinnande katt bredvid sig under en siesta. Tyvärr blev jag allergisk mot kissar "över-en-natt", då jag skulle ta hand om en katt åt en lungcancersjuk kompis. Men vovven är inget dåligt substitut... Är f.n. god vän med en Leonberger och en Bordercollie. :)

Urrk för den dagen då immunsystemet skulle ogilla hund. Ja, det slutar väl med att man sitter och stirrar in i ett akvarium (mycket rogivande) eller klappar en reptil. Silverfiskarna i badrummet kommer dock aldrig att bli mina vänner....

Musik? Jag? Kan det vara av intresse? All right då... Jean Michel Jarre, Kitaro och några till. De synth-elektroniska, instrumentala symfonimusikernas mästare. (What a tongue-twister that last sentence was!) :shock:

Naturligtvis tillbedes även den hädangångne aspiekollegan W.A. Mozart; Både musiken och chokladpralinerna! De sistnämnda är utsökta, som ni säkert vet ("Reber original Mozart Kugeln"). Se upp för piratkopior!!! Kan smaka apa! Släng gärna ett getöga på siten http://www.reber.com och låt smaklökarna drömma! Schubert prisar jag också... Han får mig att gråta äkta tårar. Ja, det finns mycket mer att trötta ut er med... :oops:


2 september 2011, 06:00
Moderator
Inlägg Re: Flustret och annat dansrelaterat
Mozartkulorna är väl som bitarna av Jesu kors, de flesta måste vara falska. Han hade rimligen bara två, och mig förefaller det litet väl dyrksamt att äta dem. Men annars dyrkar även jag såväl Mosse som Schubbe... den Schubbe alltså. Jo, han kan få en att gråta, kan han. Och sedan dyrkar jag en massa fler. Fast de populärmusikaliska tror väl alla jag är ointresserad av eftersom jag inte ens har normal allmänbildning där. Ingen sådan uppväxt och sedan har det ingna rullat på utan att jag har sett någon ingång. :(


3 september 2011, 01:24
Medlem
Inlägg Re: Flustret och annat dansrelaterat
He-he... Mja, det var nog inte den sortens kulor jag hade i tankarna. Lite mera så-att-säga... die echten Reber Mozart-Kugeln®, allerfeinst gefüllt mit Pistazien-Marzipan aus frischen grünen Pistazien, Mandeln und Haselnuß-Nougat, umhüllt mit edler Praliné-Chocolade. (sic)

Men för alla goa vänner, som inte tänkte på något annat än Rebers nam-nam, så har jag något för er. Låt det vattnas i edra gommar, snuskhumrar: :D

http://blogs.phoenixnewtimes.com/bella/ ... okyudu.jpg

:lol:


3 september 2011, 05:41
Medlem
Inlägg Re: Flustret och annat dansrelaterat
Jag är ledsen att jag sjabblade bort rätt nät-adress. Testa den här:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1066230/


3 september 2011, 06:04
Moderator
Inlägg Re: Flustret och annat dansrelaterat
Satte url-taggar runt adressen i inlägget ovan så att den inte kommer bort vid forumhicka eller så. Knapp finns ovanför skrivrutan. Gissar att det är därför länken på "...okyudu.jpg" höggs itu. Prova att posta om den med taggar om du vill; man kan kolla i Förhandsgranskning om det funkar. :) /Z

Fast jag måste säga att jag får ont på ett visst ställe när jag ser bilden med kniven... föredrar nog Mozartkulor.


3 september 2011, 14:39
Medlem
Inlägg Re: Flustret och annat dansrelaterat
Tack och LOL! :D


3 september 2011, 17:19
Medlem
Inlägg Re: Flustret och annat dansrelaterat
Utgång planeras här i Stockholm nu på fredag alternativt lördag.
Eller helst både och.


7 september 2011, 22:24
Medlem
Inlägg Re: Flustret och annat dansrelaterat
CodeRedAlert skrev:
Utgång planeras här i Stockholm nu på fredag alternativt lördag.
Eller helst både och.

Ehmmm räcker våra tillgångar som utgörs av 5kr och en 25krs kupong på ica samt en halv påse med pant till det,verkligen?


8 september 2011, 13:12
Moderator
Inlägg Re: Flustret och annat dansrelaterat
Mina kroppsliga tillgångar räcker i varje fall inte. :( Eller det korta varslet.
Fast det känns ju som att ni andra bara kommer hit, jag har själv tänkt på att man kan göra något i Stockholm också...


8 september 2011, 15:49
Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron