Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
AW nu på fredag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg AW nu på fredag?
Ny AW nu på fredag?

Har kollat lite, och fick napp på några:
- Pcbar på Kungsgatan 8 (nedanför Otterhällan) serverar för knappt 80 kr 15-20 vegetariska rätter + 5 varmrätter. Öl ingår (vet ej om vin ingår, men tror det). Det brukar vara fullsatt: boka bord skrev de. Normal ljudnivå skrev de också, vilket säkert innebär för högt för vissa, men inte dynghögt.

- Vasabaren eller vad det hette, på Vasagatan/Vasastan, serverar äöl/vin för 29, buffé ingår.

- Kings head på Andra Långgatan något liknande som Vasabaren.

- Adas bar vid Bäckebol har inte svarat.

- Bistro Bellman på Linnégatan 38. Tror knappt 40 kr för öl/vin, och 48 för tacobuffé

Jag googlade lite och fann följande tips på Flashback: "Jag brukar börja på XXX på YYYgatan, och beta av allt eftersom. Nya öl och ny gratis- eller billig buffé på nästa ställe och nästa ställe" (fritt citerat ur minnet).

Jag behöver veta om vi ska äta, men annars är jag för att vi går runt och rekognoserar, typ tar en gata eller en halv, per gång vi är ute. Men med tanke på hur jag fungerar med mat, måste det åtminstone vara klart om det blir mat eller ej, och opm jag får möjlighet att äta buffé :lol: eller bara småpotatis.

Skriver samma på aspergerforum strax, ska bara ctrl-C:a


27 november 2012, 23:35
Medlem
Inlägg Re: AW nu på fredag?
Går bra för mig på fredag.


28 november 2012, 14:42
Medlem
Inlägg Re: AW nu på fredag?
Någon nnan som visat intresse? Det är även AAF-träff på lördag annars. Efter det tänkte jag bege mig till "The Zone" för Nachtmahr releaseparty med EkoBrottsMyndigheten och Kropp. Det är som tysk datormusik men på svenska.


29 november 2012, 12:15
Avslutat konto
Inlägg Re: AW nu på fredag?
Jag skrev på det andra forumet att jag kommer förbi på fredag och tar en öl. Har inte råd att äta ute just nu om jag dricker också och jag prioriterar etanolen. Ska svara på båda forumen hädanefter så alla har koll.


29 november 2012, 13:54
Medlem
Inlägg Re: AW nu på fredag?
Vi är några stycken som definitivt kommer! ^^


29 november 2012, 21:30
Medlem
Inlägg Re: AW nu på fredag?
Lite problem med var vi ska ses först bara.

När jag ringer runt, stämmer inte infot som står på nätet alls. Antagligen ändrar de rätt ofta.

Mitt förslag är att vi hittar ett ställe där vi äter billigt först, och sedan rekognoserar. Om det endast är jag som är intresserad av mat, snälla säg till, så äter jag på egen hand. Jag åker gärna till Sushi King i Mölndal, och kanske någon vill följa med, FÖRE AW:t, typ äta vid 15 (Sushi King ha lunch till 16, så man kan komma 15).

Viktigast är att alla säger vad de vill och inte försöker anpassa sig för mycket utan att först säga vad de vill. Annars är det svårt att planera.

Har även upptäckt och kommit på att billiga ställen centralt innebär fullproppat med folk och troligtvis för högljutt. Så ett alternativ är att vi tar Svensk-kinesiska igen, och sedan rekognoserar och kartlägger ett bestämt område (alltså går in för att undersöka t.ex. alla ställen på Linnégatan - man behöver inte dricka på alla ställen, men titta in och se vad alla har, tider, priser, vad för mat o.s.v.). Sedan blir det lättare att planera nästa gång.

Ada's på Backaplan verkar billigt och bra och också lite avsides, men problemet är att i morgon har de ett liveband = för högt ljud kanske. I alla fall ogillar jag starkt liveband p.g.a. ljudet. Men jag står ut, bara det att jag inte kan prata med folk om det blir för högt. Och jag har ingen aning om hur ljudet blir på Ada's när de har liveband. De serverar tacobuffé med alkohol för 69, men sedan kostar vin 45 och öl 39, så de är inte svinbilliga.

Vad har ni för förslag? Jag kan gott tänka mig mezebuffén igen, eller svensk-kinesiska.

Jag kopierar och lägger upp exakt detta inlägg på motsvarande tråd på andra forumet.


29 november 2012, 22:45
Avslutat konto
Inlägg Re: AW nu på fredag?
Som jag skrev på andra forumet: Svensk-Kinesiska och rekognoserande på Linné låter jättebra. Bra ljudnivå på förstnämnda ställe. Går vi dit så käkar jag också trots att jag inte tänkte det från början, och så köper jag inte så mycket dricka sen. Jag gillar Svensk-Kinesiska.


29 november 2012, 23:04
Medlem
Inlägg Re: AW nu på fredag?
Då skriver jag samma här som på andra forumet:

Då säger vi så då. 17:00 vid Svensk-kinesiska krogen (de öppnar då), om ingen annan har invändningar eller goda idéer. Fram med dem i så fall, vi kan säkert ändra igen. Meningen är att alla ska vara nöjda.

och

Verkar som att det finns en hel del ställen med 25-29-kronorsalkohol på Linnégatan, fast de flesta har det bara till 19 eller så. men det finns ju en del med 39-kronors.


29 november 2012, 23:10
Medlem
Inlägg Re: AW nu på fredag?
Jag kommer att vara där.


30 november 2012, 09:48
Medlem
Inlägg Re: AW nu på fredag?
På väg till göteborg nu. Den som vill träffas före kan ringa på min mobila lur.


30 november 2012, 14:16
Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 


Som gäst saknar du privilegier.

cron