Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Restaurang Solrosen ons 21/11 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Restaurang Solrosen ons 21/11
Jag och några kommer att äta lunch på restaurang Solrosen i Haga, Göteborg. Detta händer efter jag varit på hab 9:30-10:50. Så vi kan ju ses vid Järntorget vid 11 i så fall? Jag uppdaterar såklart om jag kollar och ser att jag inte hinner till 11.

Hoppas på några fler härifrån (har skrivit på det andra forumet).

Jag går gärna på någon loppis efteråt, eller ÖB eller whatever. Fikar senare eller så. Har inte bråttom, behöver bara vara hemma före 21 (åka senast 20).

Som vanligt, bara att ringa mig och PM:a om nummer behövs.


12 november 2012, 15:19
Medlem
Inlägg Re: Restaurang Solrosen ons 21/11
Tillägg: Solrosen är en vegetarisk restaurang. De har världens godaste lasagne (bättre än de med färs i) och en vegetarisk salladsbuffé. Man kan gå fram till disken och få påfyllning på varmrätten, och salladsbuffén får man såklart ta hur många gånger man vill från.


12 november 2012, 15:20
Medlem
Inlägg Re: Restaurang Solrosen ons 21/11
Klockan elva borde fungera. Jag har skrivit på det andra forumet att dagen passar. Är lite osäker på hur länge jag kan umgås, måste få ihop mina timmar på jobbet under veckan. Jag spar lite tid om jag går direkt till restaurangen ... ;)


12 november 2012, 17:37
Medlem
Inlägg Re: Restaurang Solrosen ons 21/11
Minns inte om de öppnar 11 eller 12? Men om alla vet var det ligger så kan man ju lika gärna ses där. Det kan ibland bli kö och lunchrusch. Man vill gärna vara där när det öppnar, alternativt när lunchruschen börjar avta.


12 november 2012, 22:51
Medlem
Inlägg Re: Restaurang Solrosen ons 21/11
Håller med. Hellre tidigt än sent. 11:30 öppnar de enligt hemsidan.


13 november 2012, 20:55
Medlem
Inlägg Re: Restaurang Solrosen ons 21/11
Vad bra. Lämpligt att ses vid 11, eller strax efter, vid Järntorget då. Vagnarna går så att jag kan vara där kanske 11:10 så slipper jag gå 5 min för tidigt från psykologen. Vänta in lite, och sedan gå.


14 november 2012, 09:36
Medlem
Inlägg Re: Restaurang Solrosen ons 21/11
Eftersom den som tog upp det om Solrosen inte kommer med, och eftersom vi inte är så många, så tänkte jag att om ALLA vill, så kan vi testa Hängmattan i stället. Samma tider och mötesplats kan gälla (eventuellt att man möts på Stigbergsliden om inte alla kan åka vidare).

Jag tycker att Hängmattan var bättre. Samma pris, samma tid, större och bättre buffé. Ingen stående lasagne dock.

Såklart, är det en enda person som kommer och som inte vill detta, så åker vi såklart till Solrosen. Det är ju inte direkt äckligt med deras lasagne :D

Skriver detsamma på andra forumet.

Och skriv gärna upp er vilka som kommer. Det vore också roligt att gå vidare på loppis/fika eller liknande efteråt. Och alla måste inte äta, en eller annan kan säkert sitta med om den inte har råd, men vill ta en kopp kaffe på restaurangen och umgås.


18 november 2012, 10:45
Medlem
Inlägg Re: Restaurang Solrosen ons 21/11
Pga avhopp av ekonomiska skäl och sjukdomar, ställs detta in.

Det blir alltså INGET SOLROSEN imorgon.

Vi får satsa på Solrosen eller Hängmattan om två veckor.


20 november 2012, 13:50
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 


Som gäst saknar du privilegier.