Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Stockholm 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Stockholm
Nu är det som så här att jag, som man säger, "brutit benet" och måste således dra hela ekipaget på en liten vagn framför mig, och en man anställd av kommunen måste hela tiden gå framför mig med en röd flagga och varna för extra långt fordon samtidigt som han spelar en nykomponerad låt på sin trumpet, så jag kan nog inte ta mig till Stockholm imorgon (det blir så lätt en sådan uppståndelse annars), men eventuellt tillfrisknar jag väldigt snabbt över natten.


2 november 2016, 21:22
Medlem
Inlägg Re: Stockholm
Det är ett miraaakel: Den lilla, men väldigt långa vagnen och mannen med den röda flaggan behövs inte längre; jag är frisk! Gud ske pris! Icke förty hörs fortfarande trumpeten utan att traktören själv syns till, men det måste vara Jeeesus som spelar; han vandrar alltid vid min sida - fast han viskar nu mjukt i mitt öra att han helst vill bli kallad Onkel Klaus von Hauptgeheimlich.

Är det överhuvudtaget någon som ska med? Arrangören själv verkar ha flytt fältet, men jag är aldrig ensam för jag har alltid Jeeesus med mig - eller, förlåt, Onkel Klaus von Haaauptgeheimlich menar jag förstås (nu ser han lite trumpen ut) -, så jag får väl promenera gata upp och gata ner under pinsam tystnad med honom istället.

Onkel Klaus von Hauptgeheimlich föreslår att vi ska mata ankor med korv, ta ut pengar på ett kreativt sätt och jaga upp en älg i ett träd, samt eventuellt rida på en isbjörn om tröjorna är slut, men jag tror att han talar lite i nattmössan nu; tröjorna är väl aldrig slut!? Nej, jag börjar tro att han kanske inte företräder den han säger sig företräda - men han kanske bara swings both ways... Efter giftermålet mellan Gud och Satan (gaypride!) har Onkel Klaus von Hauptgeheimlich haft lite problem med vem han ska var mest lojal mot, men han hittar nog snart den rätta balansen; Onkel Klaus von Haaauptgeheimlich aaalways finds a way.














Hallååå?
Bild


3 november 2016, 14:47
Medlem
Inlägg Re: Stockholm
Onkel Kalufs låter meddela att han "redan länge vandrat vid min sida", vilket låter lite olycksbådande.



4 november 2016, 14:21
Medlem
Inlägg Re: Stockholm
CodeRedAlert skrev:
Kapar tråden:
Lystring Stockholm!
Ska vi hitta på nåt?

Javisst.


31 mars 2017, 23:09
Medlem
Inlägg Re: Stockholm
Har tyvärr tvättstuga alla dagar i veckan i flera år framöver.
Någon annan stockholmare som kan?

:11:


31 mars 2017, 23:26
Medlem
Inlägg Re: Stockholm
Det där låter ju dumt. Bor du i tvättstugan för säkerhets skull?


24 mars 2018, 04:17
Medlem
Inlägg Re: Stockholm
Det är väl bra att kunna tvätta när andan faller på?


24 mars 2018, 09:48
Medlem
Inlägg Re: Stockholm
Absolut! Nu när du säger det så låter det ju jättefiffigt. Jag ska nog ta och flytta in i tvättstugan jag med.


1 april 2018, 11:22
Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3


Som gäst saknar du privilegier.

cron