Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Behovet av dold avdelningar? 
Författare Meddelande
Site Admin
 Behovet av dold avdelningar?
Hur stort är behovet av "hemliga" avdelningar?

Jag har en känsla av att många med diagnos inom autismspektrat har periodvis extra stort behov av att ventilera känsliga saker. Många gånger så är det just på internet man då hittar de som förstår och vet vad det är man vill prata om.

Jag har en fundering på om en avdelning specialanpassat för det behovet fyller någon funktion?

Tanken jag har är följande

Kod:
Kategori (Privata avdelningen)
  Forum (Socialt samspel etc..)
  Forum (Hälsa mm)
  Forum (Övriga saker)

Och här skulle då gälla följande.
  • Någon form av krav för att få tillgång dem.
  • Här gäller INTE sedvanlig debattklimat, här skall det vara ett finare mer vårdat språk.
  • Trådar som inte skrivs i inom X dagar försvinner per automatik.
Så jag ställer följande frågor till er
Fyller denna ide någon funktion?
Vilka inträdeskrav skall gälla?
Hur lång tid skall flyta innan tråden försvinner?

12 maj 2009, 20:16
Medlem
Inlägg Re: Behovet av dold avdelningar?
Jag är för förslaget, det är mycket som känns privat att prata om. Tycker att det är rimligt att kräva att man dels ska ha varit medlem ett tag, dels ska ha postat x antal inlägg. (Och att det är viktigt att faktiskt hålla på dessa krav!) Hur lång tid innan en obesvarad tråd försvinner...tja...där har jag ingen direkt åsikt.

12 maj 2009, 20:51
Medlem
Jag tycker det är en jättebra ide med en privat avdelning, där trådar som inte skrivits i försvinner efter en tid. Ibland har jag skrivit på andra forum en del känsliga saker, som jag önskat skulle försvinna efter en tid, men tyvärr ligger de kvar där, och när som helst kan nån gräva fram dem... Jag vet inte hur lång tid som är rimlig, men kanske en månad?

Jag har ju visserligen inte varit så aktiv på det här forumet, men jag kanske kan bli...

16 juni 2009, 19:51
Medlem
Finns det en hemlig avdelning?

Dum fråga såklart - är den hemlig så lär inte jag få veta om dess existens genom att fråga här.

Jag omformulerar mig: Det borde finnas en hemlig avdelning dit bara jag har tillträde.
Varför finns det inte det?

19 juli 2010, 01:04
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Finns det en hemlig avdelning?

Dum fråga såklart - är den hemlig så lär inte jag få veta om dess existens genom att fråga här.

Jag omformulerar mig: Det borde finnas en hemlig avdelning dit bara jag har tillträde.
Varför finns det inte det?

Den finns nog. Fast inte här! :)

19 juli 2010, 08:22
Medlem
Jag tycker att aspie-tjejer har en del att ventilera utan att killarna lägger sig i.

19 juli 2010, 10:40
Avslutat konto
Det finns ett behov av ett "a" i trådrubriken, men det kan ju vara så att det bara är dolt.

19 juli 2010, 12:32
Moderator
Nej, det är vår välmenande admin som i sin iver att vara transparent har lagt till ett -ar för mycket.

19 juli 2010, 16:17
Medlem
Flia skrev:
Jag tycker att aspie-tjejer har en del att ventilera utan att killarna lägger sig i.
Bjud hem dem till dig då.

Låter bra med dold avdelning. Dock ger det en ganska falsk känsla av trygghet imo. Det ska vara från google då, och lata myndighetspersoner. Men dem som man helst inte vill se vad man skriver kommer kunna ta reda på det ändå om det t.ex blir krav på minst X poster, det är bara en fråga om engagemang. Sen är det kanske inte det bästa att visa på förstasidan att det finns ett "hemligt" forum.

20 juli 2010, 12:01
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.