Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
Aspieforum har flyttat till ny server (och ny domän) 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Aspieforum har flyttat till ny server (och ny domän)
Aspieforum heter numera aspieforum.net, mest av allt för att det just nu inte går att få loss aspieforum.se (kanske går efter att den deaktiverats)

Jag har kunnat kopiera hela databasen med hjälp av en enkel lite php-snurra som helt enkelt gör en dump, i övrigt var det bara att kopiera filer.

Stor tacksamhet till Ufo som tillhandahöll ett konto åt mig på binero så att jag kunde rumstera bäst jag ville.

Info:

aspieforum.net sitter på en server som jag äger och som är i en datorhall i Nacka. Disken är rätt så väl tilltagen, så vi lär knappast råka på några utrymmesproblem den närmaste tiden.

/levitte

22 mars 2018, 13:03
Medlem
Inlägg Re: Aspieforum har flyttat till ny server (och ny domän)
Fixat: youtube-mojutten... den var visst lite till åren, så jag tog och moderniserade den en smula, och vips så funkar det som det ska!

/levitte

22 mars 2018, 14:11
Medlem
Wohoo!
Tack levitte!

27 mars 2018, 20:46
Medlem
Ufo går i graven, levitte gör bäst i att toklåsa det kontot. Det finns nämligen en del henliga lösningar kodade där.

levitte skrev:
Stor tacksamhet till Ufo som tillhandahöll ett konto åt mig på binero så att jag kunde rumstera bäst jag ville.
Det är jag som tackar.
Det är alltid med skräckblandad förtjusning jag beskådar när mina gamla barkbåtar vandrar iväg för egen maskin.

30 april 2018, 23:11
Medlem
*skådar ett ufo*

30 april 2018, 23:12
Moderator
Oj. Tusen tack både ufo och levitte! Från en moderator som inte har orkat vara här på månader men är glad att forumet hankar sig fram ändå.

14 maj 2018, 23:17
Medlem
UFO, jag skulle behöva lite hjälp... eftersom aspieforum.se inte längre finns kan jag inte längre köra något PHP-script (jag har ett för att slänga alla tabeller i databasen), så antingen behöver nån med behörighet gå in i vad det nu är för kontrollpanel för databaser Binero har och använda den för att slänga databasen eller så måste jag få reda på hur jag ska göra. Just nu har jag noll aning.

21 maj 2018, 09:27
Medlem
Kan meddela att alla filer i Binero-kontot numera är borta. Nu är det bara att tömma den gamla databasen så snart jag eller nån annan med access kommer åt.

21 maj 2018, 21:14
Medlem
Jaha, det hade nog gått via phpmyadmin, men det var enkelt fixat, att låta den (och mycket annat) försvinna med ett Delete.

Förtydligande: Det är numera borta för gott.

22 maj 2018, 21:56
Medlem
Jo det hade säkert gått med phpmyadmin om jag vetat hur jag skulle hitta dit. Men nu ska jag sluta gnälla, du har fixat, det är det viktiga! Stort tack :09:

/levitte

24 maj 2018, 20:26
Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.