Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Någonting på forumet laddar trögt... 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Någonting på forumet laddar trögt...
... sedan några dagar. Laddningen står och snurrar minutvis sedan sidan ser färdig ut, i både Brandräv och Safari. Inget annat på min dator gör så. Någon som känner igen det och så vidare?

28 september 2011, 15:42
Site Admin
Inlägg Re: Någonting på forumet laddar trögt...
Creeper längst ner på sidan orsakar det där.

28 september 2011, 15:54
Moderator
Aha. Inte forumet åtminstone. Men vad kan ha hänt med den på sistone då? För inte höll den på så för jämnan tidigare hos mig iallafall.

28 september 2011, 16:00
Site Admin
Vad som hänt är inget jag vet i detalj.
Men det har hänt vid ett par perioder tidigare, så troligen går det över av sig självt.

Däremot så tvivlar jag på att dess tillförlitlighet är så pass stor att den gör någon nämnvärd nytta.
Dels är det lätt att via sina hostfiler lägga till en rad för att inte registrera sina besök via creeper.
Kör de dessutom via en proxy(vilket de flesta gör) så kan proxyn på samma sätt stoppa hela avdelningens signaler till creeper.
Och efter att Microsoft släppte IE8 så följer inte "HTTP_REFERER" med, så creeper inte kan se vart just den här besökaren är och läser.

28 september 2011, 16:18
Moderator
Bra fråga; jag har också undrat. Hoppas det går över snart, för frustrerande är det.

29 september 2011, 17:15
Site Admin
Eftersom Creeper ändå inte fungerar så har den nu tagits bort ifrån forumet.

23 oktober 2011, 03:53
Medlem
Nu är det rätt snabbt igen.

23 oktober 2011, 14:24
Medlem
Nu går det bra mycket snabbare att posta inlägg och ladda sidor (i och med webhotellsbytet, gissar jag) :D

23 oktober 2011, 23:47
Moderator
Ja, man känner sig ju postad innan man har skrivit klart. :shock: Kunde man inte ha fått behålla Creeper åtminstone? :04:

24 oktober 2011, 02:45
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.