Ny tråd Svara på tråd  [ 143 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Nästa
Har det här forumet blivit bättre på sistone? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Har det här forumet blivit bättre på sistone?
Har inte varit in här på ett tag då jag tyckte det var mest skitsnack här ett tag. Nu ser jag att forumet verkar ha blivit mer aktivt och en hel del vettiga trådar.

Har det blivit markant bättre här?

8 oktober 2011, 19:42
Site Admin
Inlägg Re: Har det här forumet blivit bättre på sistone?
moggy skrev:
Har det blivit markant bättre här?
Är det jäv att svara att det blivit bättre?
Om ja är svaret nej.
Om nej är svaret ja.

8 oktober 2011, 21:25
Medlem
Jo, jag tycker det har blivit klart bättre!
(Sagt av en som själv inte på minsta sätt bidragit till detta, utan som hittills nöjt sig med att fundera på att så småningom bli lite aktivare.)

8 oktober 2011, 22:01
Moderator
Inte vet jag, men jag trivs jättebra.

9 oktober 2011, 19:18
Medlem
Instämmer! :)

9 oktober 2011, 20:12
Medlem
Både ja och nej.
Flödet har gått upp till en märkbar nivå.
Samtidigt har vi fått hit vissa tomtar som iallafall jag helst skulle vara utan.
Å tredje sidan så gör de flesta av dem inget större väsen av sig.

9 oktober 2011, 21:00
Medlem
Tycker diskussionsklimatet var mysigare innan vi fick moderatorer som faktiskt modererar, men det är väl OK ändå. Passionerade diskussioner är dock numera hänvisade till Flashback.

10 oktober 2011, 01:10
Moderator
Yetin skrev:
Tycker diskussionsklimatet var mysigare innan vi fick moderatorer som faktiskt modererar, men det är väl OK ändå. Passionerade diskussioner är dock numera hänvisade till Flashback.
Det är ju underligt vad ömhudade ni som betraktar er själva som de största frifräsarna brukar vara och vad ni jämt likställer "passion" eller "frihet" med rätten att vara direkt personinriktat elak mot andra personer eller folkgrupper. En del av er (kanske inte du, kommer inte ihåg) talar också gärna om "frihet under ansvar" och använder sin egen frihet till att just odla den elakheten.

Förklara det för mig, den som kan, för jag förstår det inte. Det du menar med "passionerad" måste vara dessa grova angrepp mot personer och folkgrupper (de sistnämnda kanske även olagliga), för det är det vi har modererat, och i övrigt har du ju inte ens försökt vara passionerad i någon diskussion sedan vi tillsattes, vad jag har märkt iallafall. (Angreppet mot folkgrupp var det inte du som gjorde, bör sägas.) Annars har vi väl bara lagat trasiga länkar och liknande samt delat en tråd någon sällsynt gång (varav en delning återgick efter protester), och nu senast ett antal flyttar av icke-aspergertrådar från den dolda aspergeravdelningen till den nyinrättade dolda allmänmänskliga avdelningen – och kan det verkligen vara det du menar är passionshindrande?

10 oktober 2011, 01:42
Medlem
Jag får ju inte begå personangrepp mot min fiende längre. Egentligen känner jag mig väl bara på allmänt motsträvigt humör idag, och har blivit censurerad av GP och bannad från det andra forumet en gång till under kvällens gång. Det är lite av en hobby.

10 oktober 2011, 01:44
Moderator
Okej, då kanske jag förstår. Se om någon antar en utmaning att brottas i något lämpligt ämne här då?

10 oktober 2011, 01:46
Ny tråd Svara på tråd  [ 143 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.