Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Att Sven Svensson 
Författare Meddelande
Site Admin
Inlägg Att Sven Svensson
Öppet svar till Sven Svensson
Inkommande E-post skrev:
Hej!

Jag och några till tänkte registrera konto hos er om cirka två veckor. Vi tycker att er layout är mer avskalad och snygg än sist vi kollade in ert forum. Vi tycker dock att det är är märkligt att ni inte har någon favicon då många inte vill lägga till ett tomt ark som bokmärke i t. ex. Google Chrome. Vill ni föra en AS-forum-tillvaro på den digitala skuggsidan av internet eller vill ni bli störst och därmed bäst?

För övrigt är er logga otroligt ful, men kanske vi vänjer oss.

(Not possible to reply.)

Hej Sven
Anledningen till att vi inte har någon favicon är helt enkelt därför att ingen har ids att göra någon. Du är givetvis välkomna att presentera ett förslag, skulle våra medlemmar gilla den så går det snabbt att lägga till den.
Logotypen är inte heller på något vis helig, så även där är medlemmarna fria att rösta fram förslag och ideer.
Vi är redan bäst, så vi behöver inte bli störst.

/Admin

Fråga: Pratar du alltid om dig själv i plural?

7 juni 2011, 15:35
Medlem
Inlägg Re: Att Sven Svensson
Admin skrev:
Vi är redan bäst, så vi behöver inte bli störst.

Riktigt 8-)

Några förslag på favicon:
  1. Bild
  2. Bild

Den här har jag snott och gjort om lite:
Bild

7 juni 2011, 16:27
Medlem
Jag funderade även på hamburgare, men det är kanske lite väl självironiskt? Dessutom verkar det vara svårt att få till något som man faktiskt ser vad det är i 16x16.

7 juni 2011, 16:31
Medlem
Inlägg Förslag på faviconer!
  1. Bild
    Snabel-a + pi: En sorts förkortning av "aspie" som fungerar i 16x16.
  2. Bild
    En sorts trådbuss. Lite skämtsamt.

7 juni 2011, 16:36
Moderator
Inte trådbuss.Strömavtagarna är av spårtrafiktyp, trådbussar brukar ha två långa spröt i bredd. Och så små spårvagnar eller rälsbussar brukar bara ha en strömavtagare. Är det en tvåaxlig spårvagn bör axlarna också vara (tänkta som) inställbara i kurvor på grund av den långa hjulbasen. Ovanligt, men har förekommit.

Även ångloket är, om inte omöjligt, så tvivelaktigt: var ligger förråden (bränsle och vatten)? Kan vara nere i ramen eller på ömse sidor om pannan, men vanligtvis (om än inte nödvändigt) har man då en bränsleficka baktill; frånvaron av den ger mig ändå intrycket att en tender borde finnas där.

(Nej, jag har inte asperger :roll: )

7 juni 2011, 16:53
Moderator
Annars var det trevliga små ikoner. :D

7 juni 2011, 17:00
Moderator
Zombie skrev:
rälsbussar

Elrälsbussar eller små elmotorvagnar förstås. Jodå, det finns sådana.

7 juni 2011, 17:12
Medlem
Inlägg Re: Förslag på faviconer!
Sådärja, nu har jag gjort om den till en elrälsbuss:
Bild

Du ser skillnaden va'!? ;)

7 juni 2011, 17:17
Moderator
Hmm... är den ombyggd till någon sorts testfordon (för strömavtagartyper, elmatning, kontaktledning?), eftersom den har två strömavtagare? Eller frågan är om det går heller, för kan de fällas utan att ta i varandra?

*känner mig som en elak aspergare*

7 juni 2011, 17:23
Medlem
Inlägg Pimp my elrälsbuss!
Det är en pimpad variant, men okejdå: Zombie får en helt egen, anatomiskt korrekt, favicon:
Bild

7 juni 2011, 17:32
Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.