Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Funktion för insyn är uppdaterad. 
Författare Meddelande
Site Admin
Inlägg Funktion för insyn är uppdaterad.
Forumsmotorn har som original ett icke fungerande filter för att avgöra vad en sökmotor/gäst skall få se i forumet.
Nu är det inte original längre, utan fungerar så som det skall.

Därför är diskussionen om vad som skall synas utåt webben för icke inloggade, härmed öppnad.

För mig känns det naturligt att sökmotorer/gäster inte ser avatarer, signaturer o div knappar. Men valet är erat.
Nu är det upp till er att bestämma hur fortsatt konfiguration skall se ut.

26 maj 2011, 17:12
Medlem
Inlägg Re: Funktion för insyn är uppdaterad.
Admin skrev:
För mig känns det naturligt att sökmotorer/gäster inte ser avatarer, signaturer

Bra.

Admin skrev:
o div knappar.

Vilka knappar är det som berörs?

26 maj 2011, 17:40
Site Admin
Schueberird skrev:
Vilka knappar är det som berörs?
Det är upp till er.
Men vi kan börja titta på de här cirklarna.

Bild

26 maj 2011, 17:51
Medlem
I den bilden tycker jag att alla utom "Du kan inte skapa nya trådar [...]"-delen lika gärna kan vara åtkomliga enbart för inloggade, riktiga medlemmar (ej sökmotorer). "Du kan inte skapa nya trådar [...]"-delen är väl bra om även gäster kan se (sökmotorer behöver inte kunna se den, men det spelar gissningsvis ingen större om de kan det eller inte), så att de vad som gäller.

I just det här forumet tycker jag att enbart inloggade medlemmar ska kunna söka (ej gäster alltså - även om de väl i alla fall kan söka via google? så det kanske inte spelar någon roll).

26 maj 2011, 18:35
Site Admin
Då tar vi ett interimistiskt beslut på att dölja samtliga cirklar för ej inloggade.
Sökmotorer behandlas som ej inloggad.

Ang: "Du kan inte skapa nya trådar [...]"-delen
Det kanske är snyggare att ge gäster raden "Som gäst saknar du privilegier."

26 maj 2011, 21:49
Medlem
Admin skrev:
Forumsmotorn har som original ett icke fungerande filter för att avgöra vad en sökmotor/gäst skall få se i forumet.
Nu är det inte original längre, utan fungerar så som det skall.

Därför är diskussionen om vad som skall synas utåt webben för icke inloggade, härmed öppnad.

För mig känns det naturligt att sökmotorer/gäster inte ser avatarer, signaturer o div knappar. Men valet är erat.
Nu är det upp till er att bestämma hur fortsatt konfiguration skall se ut.

Har allt varit öppet?

För egen del behövs inga dolda avdelningar.

26 maj 2011, 22:11
Site Admin
Savanten Svante skrev:
Har allt varit öppet?
Nej.
Dolda avdelningar har varit dolda som tänkt.
Men det filter som suddar ut sånt som sökmotorn inte skall se, har inte fungerat.
Om ni plockar upp en cachad sida från google så ser ni att där finns mycket som är onödigt att låta dem indexera. Som tex avatarer och signaturer.
Ser heller ingen vits att en sökmotor skall indexera sökresultat hos oss, de gör väl egna sökalgoritmer.

26 maj 2011, 22:17
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.