Ny tråd Svara på tråd  [ 103 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Nästa
Låg nivå på forumet? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Låg nivå på forumet?
Ja, det är många som skriver det. Men vad menar ni? Förklara eder!

Vad menar ni när ni tycker att forumet håller för låg nivå för att ni ska vilja vara här? Hur stor vikt lägger ni på hur moderatorerna beter sig? Bör den frispråkiga moderator sugmundfreud tex sluta skriva och endast ägna sig åt att moderera? Eller är det okej med en moderator som ibland måste moderera sina egna inlägg för att de är för magstarka?

Bring it on, ris och ros.

För någonting måste ju vara bra/intressant/lockande med forumet också eftersom folk trots allt bemödar sig med att skriva om hur dåligt det är 8-) .

12 februari 2010, 11:56
Medlem
Inlägg Re: Låg nivå på forumet?
Om låg nivå är att alla (även de andra) får släppa loss och bara låta bli att anpassa sig. Så föredrar jag den låga nivån. :mrgreen:

Annars har jag för mig att en låg nivå på ett forum betyder att ingen får säga något dumt, och alla skall hålla varandra i handen. Men så är det väl ingen som vill ha det?

12 februari 2010, 12:01
Medlem
Ja, Ufos definition av låg nivå är väl ungefär vad jag gillar. Alltså jag ser forumet som en plattform, en mötesplats.

När man surfar in här så kan man stöta på olika Aspergare. En del beter sig trevligt och behagligt. Andra är skvatt galna. Vissa är rent av vidrigt elaka ibland. Och det är på tiden att det får finnas ett sådant forum där alla Aspergare är välkomna, där man inte kastas ut för att man inte beter sig korrekt 100% hela tiden.

För jag tycker att det är fusk typ på Aspergerforum, det utger sig för att vara ett Aspergerforum, men egentligen är det inte det fullt ut. För det är bara de som beter sig bäst som blir kvar, de som aldrig brusar upp, de som aldrig får tantrums och skriver opassande saker.

Det finns ju gränser här också, men jag tycker att det är ett kärt besvär att censurera ett och annat övertramp istället för att banna personer så fort de är för grova på något sätt. Jag tycker folk sköter sina dispyter så bra själva, bara man låter dem. Det är väldigt sällan man måste rycka in och säga till eller ta bort någonting, upplever jag.

12 februari 2010, 12:22
Medlem
Hittade det här i annan tråd
Mats skrev:
Här ska man vara öppet vidrig för att passa in.

Att "passa in" är något man aktivt arbetar med hela tiden. När skall man få slappna av och bara få flippa loss?
Arbete, shoppingrundor, familjen ja överallt skall det passas in. Jag är inte någon djävla passbit, jag är och vill vara en person.

Så när ribban för det tillåtna är hög, och man får vara helt psyko och bara släppa sina hämningar så känner jag mig TRYGG.
Det är så skönt att slippa fundera på om man kommer bli avstängd ifall man postar nästa inlägg.
Vissa dagar behöver jag det mer än andra dagar.

12 februari 2010, 12:33
Medlem
Ja, människor är väl vana att alltid kämpa för att passa in. Så det kanske kommer som en chock att forumet är ganska fritt.

Det tas kanske för givet att högt i tak är likställt med att känsliga personer inte får vara här? Det är helt fel! Det är ingen som sitter och bestämmer vilka som får vara här och inte. Spamrobotar och eventuellt vissa troll står på min åka ut med huvudet före-önskelista. Inga andra.

Jag gillar när censuren sträcker sig till typ: Näe C3PO, nu måste du byta signatur, det är inte okej att länka till hentaiporr.

12 februari 2010, 12:46
Medlem
Ufo skrev:
Hittade det här i annan tråd
Mats skrev:
Här ska man vara öppet vidrig för att passa in.

Att "passa in" är något man aktivt arbetar med hela tiden. När skall man få slappna av och bara få flippa loss?
Arbete, shoppingrundor, familjen ja överallt skall det passas in. Jag är inte någon djävla passbit, jag är och vill vara en person.

Så när ribban för det tillåtna är hög, och man får vara helt psyko och bara släppa sina hämningar så känner jag mig TRYGG.
Det är så skönt att slippa fundera på om man kommer bli avstängd ifall man postar nästa inlägg.
Vissa dagar behöver jag det mer än andra dagar.

Precis det du beskriver är det jag känner. Tänkte på det nu när jag var ute med hunden. Äntligen känns det som om jag hittat hem igen. Så avlappnad och glad som jag känner mig nu har jag inte gjort på väldigt många år bland aspergare.

Så här var stämningen i början när aspergare fick kontakt, öppen, glad, bråkig, allt i en salig blandning och allt utan någon som satt med fingret och förmanade. Det närmaste den känslan har jag faktiskt känt i umgänget med min sons kompisar, där är jargonen rå men vänlig. Och jag inser att förmodligen är orsaken till vårt avslappnade umgänge att jag inte tar mig själv särskilt allvarligt och därmed sällan dömer andra, man får faktiskt bära sig åt som om man är 3 år mellan varven om man känner sig så. Men det kan man inte ute i samhället utan bara bland såna som själva fungerar så, som regel slutar de fungera så här när de räknar sig som vuxna.....

Jag insåg igår under surret med porslin/BMW att jag faktiskt inte var arg eller ens irriterad utan jag bubblade av skratt :) Sist jag blev riktigt irriterad var nog Nallen tror jag det var skrev en massa skit.

Tack Mats för detta forum, jag är så glad att ha hittat ett ställe där jag faktiskt kan slappna av och eventuellt göra bort mig, få utskällning osv. Josef3, jag ber om ursäkt för att jag retade upp dig :) det var ett sätt för mig att pejla in vad du egentligen var för typ och jag hade slutat provocera oavsett efter ditt utbrott, för jag insåg att det var självförvållat att du skrev en massa trevliga omskrivningar om mig som person :lol: :lol: :lol:

Så nej, nivån är precis lagom, precis som det ska vara för att man ska kunna trivas, och dom som inte trivs, tar sannolikt sig själva alldeles för allvarligt.

12 februari 2010, 16:13
Medlem
kanske ska klargöra att jag faktiskt inte är BMW utan en förvirrad ungdom som inte har en diagnos eller ens varit inne hos nån psykolog/socialen, dock misstänker jag starkt själv att jag skulle kunna stämplas som någorlunda funktionell (ur samhällets perspektiv) AS även om det nog är rätt close. kul att du inte tar allt alldeles för personligt, osv. sen tycker jag det är tråkigt att jag igår fick intrycket att ingen bemötte faktiska relevanta resonemang utan bara blev irriterade på att jag kritiserade andras tankegångar (vilket jag håller fast vid att dom är totalt felaktiga, men världsbilden är ju subjektiv).

12 februari 2010, 17:03
Medlem
porslinet skrev:
kanske ska klargöra att jag faktiskt inte är BMW utan en förvirrad ungdom som inte har en diagnos eller ens varit inne hos nån psykolog/socialen, dock misstänker jag starkt själv att jag skulle kunna stämplas som någorlunda funktionell (ur samhällets perspektiv) AS även om det nog är rätt close. kul att du inte tar allt alldeles för personligt, osv. sen tycker jag det är tråkigt att jag igår fick intrycket att ingen bemötte faktiska relevanta resonemang utan bara blev irriterade på att jag kritiserade andras tankegångar (vilket jag håller fast vid att dom är totalt felaktiga, men världsbilden är ju subjektiv).

Då ber jag ärligt om ursäkt ! Men som skrevs i den tråden har stötts och blötts och står mig upp i halsen. Och att göra som du gjorde att komma in som ny och dyka direkt på just den tråden som faktiskt låg tämligen långt ner i aktuallitet gjorde det för mig rätt självklart att det var BMW som lagt upp ett konto till för att fortsätta tjafsa.

Du hade sannolikt fått ett helt annat bemötande om du istället hade presenterat dig och berättat lite om dig själv i presentations-tråden.

12 februari 2010, 17:14
Medlem
porslinet skrev:
sen tycker jag det är tråkigt att jag igår fick intrycket att ingen bemötte faktiska relevanta resonemang utan bara blev irriterade på att jag kritiserade andras tankegångar.
Först hej porslinet välkommen.
Sedan, jo du blev visst bemött, men på ett sätt du inte uppskattade.
Att du inte fick ur mig några påståenden i den tråden beror helt enkelt på att jag liksom du inte vet ett djävla dugg om ämnet.
Vi får ta och jiddra i lite fler ämnen, sådana vi kan yttra oss om :lol:

12 februari 2010, 17:18
Medlem
misstolkar du mig medvetet igen?
tråkigt som fan, tycker inte du bemötte relevanta resonemang utan bara det faktum att jag inte är insatt i rasforskning. allt jag skrev i tråden av värde (alltså bortplockat diverse personangrepp) är att det vore extremt sjukt om alla människoraser hade samma genomsnittliga medfödda intelligens. sen att skillnaden kanske är försumbar är inte detsamma som att den inte finns.
jag skrev även varför jag är säker på att det förhåller sig så. att du inte verkar förstå det är inte detsamma som att du bemötte relevanta resonemang.

12 februari 2010, 17:45
Ny tråd Svara på tråd  [ 103 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.