Ny tråd Svara på tråd  [ 103 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Nästa
Låg nivå på forumet? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Låg nivå på forumet?
Läser trådstarten någon annan gång, men på de senare sidorna håller jag med CodeRedAlert.
En bra idé av grundarna, en del bra ansatser till diskussion och så vidare. Och roligt att se att Sugmund blev moderator.

Vad händer sedan?

Den gravt störda histrionen alternativt cyniska nöjestjafsaren Josef3 kommer in och utnyttjar den frihet som forumet skulle utmärkas av till att ta över det. Ange tonen genom att spamma så att de vettiga trådarna inte syns, utnyttja yttrandefriheten till att skapa en atmosfär där de flesta finner seriös diskussion omöjlig om inte förr så i längden, efter att den första uppfriskande kicken har gått över.
(Och när man rättar sig efter det och kommer hit allt mer sällan tycker inte Timeless man har rätt att kritisera forumet. Eller var det något i Timeless' humor som gick mig förbi där? ;) )

26 april 2010, 01:18
Moderator
Ergo: Det har sitt pris att undvika frågorna om moderation och banning (där "inte undvika" != "lösa dem på samma sätt som AF gör" - för gjorde man det skulle man ju också undvika dem).

26 april 2010, 01:24
Medlem
Zombie skrev:
Den gravt störda histrionen alternativt cyniska nöjestjafsaren Josef3 kommer in och utnyttjar den frihet som forumet skulle utmärkas av till att ta över det. Ange tonen genom att spamma så att de vettiga trådarna inte syns, utnyttja yttrandefriheten till att skapa en atmosfär där de flesta finner seriös diskussion omöjlig om inte förr så i längden, efter att den första uppfriskande kicken har gått över.

Josef3 skrev:
Beskriv min näsa mer ingående, nu blev jag nyfiken.

:lol: :lol: :lol:

-----------------------------------------------

Okej, allvarligt då: Bra skrivet där Zombie. Alltså hela inlägget, det gick upp ett ljus för mig, fattar även lite bättre vad den här ibland förekommande Josef3hysterin handlar om. Enträgen optimist som jag är (blev kallad Lotta Engberg idag) så tänker jag, ah, men då kan man ju bumpa vettiga trådar om det har varit mycket spamming på sistone.

Forumet är liksom så litet, så jag blir glad varje gång någon skriver någonting. Dock är jag inte så bra på att avgöra vad som är vettiga diskussioner och vad som bör stävjas.

26 april 2010, 01:34
Medlem
Josef3 skrev:
Trollen är alla samma person. En tönt jag känner till IRL.

Jag har också lagt märke till det. Var lite osäker för just CodeRedAlert men hans tre första inlägg på forumet övertygade mig. Jag är inte underhållen den här gången heller.
CodeRedAlert skrev:
Du, jag är här nu och tänker stanna. Och jag är jävligt PK.

26 april 2010, 01:36
Avslutat konto
Sanive skrev:
Jag har också lagt märke till det. Var lite osäker för just CodeRedAlert men hans tre första inlägg på forumet övertygade mig. Jag är inte underhållen den här gången heller.

Det som triggat honom den här gången är nog flera saker, jag vet mer om honom än han vet om mig och jag drar följande slutsats.

Bibliotekstråden. Han är avundsjuk och dessutom verkar varje del kunskap jag besitter som han inte besitter själv trigga igång hans ångest. Om jag länkar en tavla där han inte kan namnge konstnären får han ångest. Att jag i hans värld är "fångad i en cirkel av hat och oförmögen att lära mig saker" är det som gör mig till projiceringsobjekt eftersom hela hans existens är ett misslyckande, då ingen tar honom på allvar ens när han har ärliga intentioner.

Japanskan. Som jag nämnt tidigare, att jag utvecklas och skaffar mig kunskap är stressande för honom. Det skadar hans världsbild där han kan använda mig till att projicera. Han är livrädd för att titta ut ur sin förvridna lilla groteska fantasivärld, medans jag är helt trygg i min och gärna tittar ut ibland. Hans komplex växer iom att jag gjort något han inte trodde jag kunde, skaffat ett tredjespråk. Med tyskan blir det förr eller senare fyra språk eftersom flera i familjen redan är flytande på tyska. Själv har han spanskt påbrå men har aldrig lärt sig språket, vilket får honom att känna sig mindre värd.

Hans böcker har länkats igen. Den töntiga litteratur han skrivit finns nu länkad på fler forum, i samband med att detta skedde dök även CodeRedAlert upp här. Att kontot har tidigare registreringsdatum betyder bara att det är ett i förväg odlat trollkonto. Sånt har han gjort förut, både på YouTube och på forum. Albulena är ett exempel där han försökte skapa trovärdighet genom att först trolla AS-forum för att få det att se ut som om jag inte var måltvalan.

26 april 2010, 10:09
Medlem
Lilla Josef3:
Om du befinner dig i Stockholm så kanske du får nöjet att träffa mig förr eller senare.
Jag är den kurviga tjejen med långt, ljusrött hår och jag sänker dig på tre röda.

Nu ska jag iväg till gymmet men återkommer med, förhoppningsvis, upplyftande inlägg senare under dagen.

Förresten en grej till, det här med "utbrytarforum" är knappast något nytt. Man behöver inte se det som någon stor grej att, med gråten i halsen, galoppera ifrån ett forum för att starta/joina ett nytt. Det händer hela tiden och är en naturlig utveckling inom forumvärlden. Flashback har fyra-fem underforum som lever och frodas av sin egen kraft, om än med vissa underaktiva cykler.

Bra skrivet Zombie, det var ungefär det jag ville få fram men andemeningen dränktes under ett affektivt utbrott. ;)

26 april 2010, 14:19
Medlem
Zombie skrev:
Läser trådstarten någon annan gång, men på de senare sidorna håller jag med CodeRedAlert.
En bra idé av grundarna, en del bra ansatser till diskussion och så vidare. Och roligt att se att Sugmund blev moderator.

Vad händer sedan?

(Och när man rättar sig efter det och kommer hit allt mer sällan tycker inte Timeless man har rätt att kritisera forumet. Eller var det något i Timeless' humor som gick mig förbi där? ;) )
Hmm. Var har jag skrivit att jag inte tycker att det är ok att kritisera forumet? :roll: Jag har bestämt för mig att det ska vara helt ok, t.om önskvärt att vara öppet kritisk emot aspieforum. Men när nyreggade kommer in och kastar intorkad bajs, det ser rätt lustigt ut faktiskt.

Om jag fattat det rätt, så är denna kritik, som du visar prov på i ovanstående inlägg, riktad mot en person och hans åsikter/sätt att bete sig på ett forum. Sekundärt så kritiserar du andra för att inte kritisera honom, men sånt är ju bara löljigt. Var sak har sin plats. Personen i fråga har ni redan fått bannad på aspergerforum. Jag brukar medvetet undvika att välja sida, dels eftersom jag tycker det är ett slösande av energi, men det har hänt att jag kritiserar den som kritiserar Josef, visst. Bajskastning tycker jag att det oftast ser ut som, och när man märker att han har rätt i att han blir förföljd osv förstår t.om nya läsare att han inte är så störd som så ofta påstås, tror jag.

Jag tror faktiskt att man kan lära sig mycket av Josef3, även(särskilt?) om man stör sig på hans beteende/åsikter extremt mycket, och inte har hittat någon ignore-funktion som gör att hans inlägg blir osynliga. Om du är så hatisk mot honom , och är så mån om att mänskligheten ska slippa hans person som du ger sken av att vara, vilken nytta tror du en bannlysning av honom gör? Jag tror att, med nuvarande regelverk, om Josef3 är Adolf Hitler reinkarnerad, så kommer verkligheten hinna ifatt långt innan vi ser trupper marchera på gatorna. Vi kanske t.om hinner ha en omröstning innan. :lol:

26 april 2010, 20:58
Moderator
Kortversion: Du har fått rubbet om bakfoten.

Jag skrev inte mot Josef3 (, inte heller hatar jag honom), jag skrev om det här forumet.

Jag förespråkade ingen som helst specifik åtgärd.

Och du ska ge fan i att klumpa ihop alla på AF vilkas verkligheter du inte vill försöka förstå till ett enhetligt "ni".
Vill du inte det så ska du visa hur jag fick Josef3 bannad.
Annars skulle jag faktiskt rekommendera dig att försöka förstå också deras verkligheter.

27 april 2010, 19:16
Moderator
Tack Sugmund! :)

27 april 2010, 19:21
Medlem
Alla som är här har inte blivit bannade på AF, inte ens bland de med de mest obehagliga, anti-PK åsikterna. En del är rätt skickliga på att hålla sig på "acceptabel nivå". Dock behöver man inte tänka sig för två-tre gånger innan man postar något här, vilket ju är rätt skönt.

Men fram för många flera trådar om sex och sånt. :mrgreen:

27 april 2010, 21:22
Ny tråd Svara på tråd  [ 103 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.