Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Zombie
Moderator
|
Re: Forumets framtid
Nej, inte mer än de smilies som är rörliga på smileykartan. Bara den flik jag är på, sedvanliga lister upptill och Mac-docken med sina programsymboler till vänster. Om du menar även sånt som ligger under vävläsaren kan det vara Finder-rutor (glömt vad det heter på Windows, där man ser vad olika filer innehåller) och några Textredigerar-rutor ("anteckningsblock"). Inget rörligt där heller. (Medan jag plitade det här gick processorn upp till 85° och fläkten började vina…)
|
11 juni 2017, 23:45 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Då borde jag kunna avskriva templaten som orsak, vad kan det då vara.
|
11 juni 2017, 23:48 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Kanske Levitte kommer på något, kanske ingen, och inte vet jag om det finns sånt som kan ge sig med flytten. Tänkte att det kanske kunde ha med någon uppdatering eller tweak att göra, har hört att sånt kan ställa till, och även att inte heller experterna alltid vet. Men som sagt, tack för eftertanken.
|
11 juni 2017, 23:59 |
|
|
levitte
Medlem
|
Oj, nåt jag glömt att svara på.
Om det är något som kan få en browser att gå varm så är det trasig Javascript i en editor. Om det är så nu kan jag tyvärr inte svara på i nuläget. Ska försöka komma ihåg att forska i saken när jag är vid datorn.
|
20 augusti 2017, 15:35 |
|
|
levitte
Medlem
|
Jag har tittat litegrann nu, och kan inte se något uppenbart i forumkoden som skulle trigga igång CPUn något speciellt...
Om din browser har funktioner för att spåra körande Javascript och du är bekväm med dem kan det bara en idé att titta efter på din maskin.
|
22 augusti 2017, 08:08 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Aha. Tusen tack för besväret.
Men det där är mer än jag är bekväm med. Får se i morgon om jag kan se något under "inställningar" eller någonstans men jag har inga illusioner om att i så fall begripa så mycket…
|
25 augusti 2017, 22:41 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
|
12 september 2017, 12:13 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Ur aspiekriterierna: Vid konflikt mellan kartan och terrängen gäller kartan.
|
12 september 2017, 18:32 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
*Blänger försiktigt så det inte ska synas att jag blänger* Du har gjort lumpen, va? Finns det fler aspies förutom jag som gjort lumpen?
|
12 september 2017, 20:45 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Av siden, sammet, trasa, lump är jag väl något av de två senare, men gjort den sistnämnda har jag inte. Fick frisedel för psykologen trodde inte jag skulle tåla den hårda atmosfären, och det hade hon nog rätt i. Annars hade jag tänkt vägra. Men inte ens såpass karl fick jag bli . Fast en del historier har jag ju hört.
|
14 september 2017, 02:47 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|