Ny tråd Svara på tråd  [ 116 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Nästa
Chatt nu, snälla Ufo! Du får 200 spänn! 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Chatt nu, snälla Ufo! Du får 200 spänn!
Bra, kullan! Det låter som ett finfint tips för intresserade.

15 september 2012, 16:17
Medlem
Incognita skrev:
Hur skulle man hantera konflikterna, mer konkret?

Det här är en intressant fråga!

Vad jag förstår har det utvecklats metoder här för konflikthantering på själva forumet, metoder som skiljer sig från Aspergerforums metoder. Mitt problem när jag ska försöka besvara frågan är att jag bara väldigt summariskt förstår de metoderna.

Den första spontana tanken är förstås att konflikthantering på en tjatt borde fungera enligt samma principer som konflikthanteringen på övriga forumet. Nu kan det vara så att det inte går, av skäl jag inte förstår eftersom jag är dåligt insatt i hur konfilkthanteringen på forumet fungerar.

Så jag har inget svar på frågan.

15 september 2012, 16:20
Medlem
Sedan undrar jag om det blir så mycket konflikt på detta forum även med en chatt.

15 september 2012, 16:31
Medlem
kullan skrev:
Sedan undrar jag om det blir så mycket konflikt på detta forum även med en chatt.

Knappast, är ju så lite folk här. En chatt kunde nog locka hit mer folk.

15 september 2012, 16:33
Medlem
Sedan är det väl en fråga man ska ställa sig: Varför har man ett forum? Jag vet att det inte är ala som vill att det ska bli så stort heller.

15 september 2012, 16:37
Medlem
Incognita skrev:
För mig är det betydligt mer än en spelplan. Människor här relaterar till varandra, blottar sina egna svagheter och sträcker ut händer till varandra och bryr sig. Det är sårbart.
:09:
Så fint beskrivet.

Angående undringen vad detta är för forum om inte längre ett forum för råskinn så är mitt tips att tänka efter vilka det är som ger ton åt forumet - *konstpaus* - moderatorerna, så klart!

Vad har vi för moderatorer då?
Jo, en språknörd med ett hjärta av ren guld (även om han också kan vara litet avig) samt en professor i kommunikation (har glömt korrekta termen för bövelen), båda väldigt litterära och empatiska av sig.
Det är där Aspieforum sätter ribban nu för tiden vilket är helt underbart!

*stolt*
;)

Angående eventuell chatt: Det fanns en tid då jag chattade mycket och gärna men efter ett antal titt på Aspergerforumets chatt så har jag kommit fram till att den inte håller måttet. En chatt ska inte vara reglerad och utan reglering faller en chatt med nuvarande chattklientel, det är ganska uppenbart och samtidigt väldigt tråkigt.

En chatt måste kunna vara självreglerande på ett så litet forum som det här.

15 september 2012, 17:16
Moderator
:oops: :) :oops: *backar ut ur tråden*

15 september 2012, 17:37
Medlem
Exempelvis kan man skapa kanalen aspieforum på någon IRC server. Det krävs ingen moderator eller tekniker för att ordna. Det enda man behöver enas om är vilken server man vill använda, och vad kanalen heter. Sedan är det bara att chatta. De som inte har IRC tidigare behöver ladda ned en klient, men det finns gratisversioner som är bra (HexChat t.ex.).

15 september 2012, 18:03
Medlem
testa denna:

http://us5.chatzy.com/32277161812525

lösen:Fenren

15 september 2012, 18:30
Medlem
NEEEJ lösenordet har ändrats!

15 september 2012, 20:52
Ny tråd Svara på tråd  [ 116 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.