Ny tråd Svara på tråd  [ 143 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Nästa
Har det här forumet blivit bättre på sistone? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Har det här forumet blivit bättre på sistone?
Rena detonationer sker bara efter att trycket tillåtits öka till ohanterliga nivåer. Försåtligheter frodas i en otillåtande atmosfär.

Jag tillåter inte heller vad som helst, men dithän har vi ännu inte kommit. Det som skett i det specifika fallet är inte "systematisk tilltryckning av folk".

27 oktober 2011, 03:24
Medlem
Har det här forumet blivit bättre på sistone? Ja, självfallet. Forumet har ju förbättrats enormt sedan Tråden där vi får verbala ticks startades.

27 oktober 2011, 03:52
Medlem
Schueberird skrev:
Det som skett i det specifika fallet är inte "systematisk tilltryckning av folk".
Inte här och nu.
Men gott o väl över tid med andra platser som skådeplats.

Samtidigt som jag vill ge dig en poäng i vikten av frihet, vill jag ge en poäng för zombies intresse att ta upp ämnet innan det tilltar.
Märk väl att ingen talat om "straff/åtgärd", snarare om de konsekvenser nallens handlande har för hans egna intressen.

27 oktober 2011, 03:55
Medlem
Inaktiv forummedlem skrev:
Har det här forumet blivit bättre på sistone? Ja, självfallet. Forumet har ju förbättrats enormt sedan Tråden där vi får verbala ticks startades.
Mycket könsord och bajs.
Kan jag tänka mig passar herrn.

27 oktober 2011, 03:57
Medlem
Jäjj! Och kiss och spam! Jäjj! Blä!

Senast redigerad av Inaktiv forummedlem 27 oktober 2011, 03:59, redigerad totalt 1 gång.

27 oktober 2011, 03:58
Moderator
Schueberird skrev:
Rena detonationer sker bara efter att trycket tillåtits öka till ohanterliga nivåer. Försåtligheter frodas i en otillåtande atmosfär.
Det behöver inte vara man själv som har lagt lock på den andra och försåtligheter kan frodas i vilken atmosfär som helst. Tyvärr tenderar vi att fixeras med vårt bagage, ta det med oss och inscenera det vart vi än kommer. Oftast lyckligtvis inte värre än att nuet funkar ändå, men när det blir misshälligheter så beror det ofta just på någons medhavda bagage. (Och sådant kan vara för stort och snårigt för ett nätforum att hantera.)

Schueberird skrev:
Jag tillåter inte heller vad som helst, men dithän har vi ännu inte kommit. Det som skett i det specifika fallet är inte "systematisk tilltryckning av folk".
Jamen var har jag skrivit att det är det då? Hade jag tyckt det, i egenskap av moderator, så hade du naturligtvis fått veta det. nallen kom med en anmärkning som jag försökte ge ett vettigt svar på, det är på den vägen det är för min del.

27 oktober 2011, 03:59
Moderator
Zombie skrev:
och försåtligheter kan frodas i vilken atmosfär som helst
... även om de nog sannolikt har uppstått som en överlevnadsstrategi i en otillåtande.

27 oktober 2011, 04:07
Medlem
Fan så drygt det var att redigera ihop inlägg från 3 sidor :-(

Ufo skrev:
Hintar om att det där var för 2½ år sedan, idag är det inte samma konstellation som råder.

?

Zombie skrev:
[Ä]r det värt det att kunna bära sig åt hur som helst mot medforumister?

Ja.

Schueberird skrev:
Jo, men då finns ju redan Aspergerforum.

Precis.

Schueberird skrev:
nallen tycker att Debbido är en flumkäring. Det har han rätt att tycka

Inte bara att tycka utan även att uttrycka.

Schueberird skrev:
[...] men de har båda naturligtvis samma rätt att stanna kvar här och skriva vad de själva väljer att skriva.

Precis, jag har uttryckt en (retorisk) önskan - inte försökt förbjuda nåt.

Zombie skrev:
[J]ag modererar mycket mildare än vad de gör på Aspergerforum.

Något som ändå innebär mer inskränkningar än önskvärt.

Zombie skrev:
[...] jag har just precis inskränkt mig till att tala om vad jag tycker.

Även det innebär ett sluttande plan mot likriktning och uttrycksförbud.

Zombie skrev:
Så lätt är det inte att hela tiden bygga upp nya mötesplatser att man bara kan låta dem bli kapade av folk med annat program [...]

Vilket är precis vad jag upplevt att Liebert gjorde med Aspergerforum och att du försöker göra med det här nu.

Inlägget var borta ett tag. Jag hade gjort det man inte får göra, tryckt på redigera- istället för citera-knappen när jag skulle svara. Ber så hemskt mycket om ursäkt. Lyckligtvis hade admin ett exemplar kvar, annars hade jag själv postat ett rekonstruktionsförsök och frågat nallen hur det stämde./ mod. Z

27 oktober 2011, 20:16
Medlem
nallen skrev:
Fan så drygt det var att redigera ihop inlägg från 3 sidor :-(
Skall vi tramsa fram 3 nya sidor om dig då?
Jagmenar du brukar ju gilla att vara dryg.

nallen skrev:
Ufo skrev:
Hintar om att det där var för 2½ år sedan, idag är det inte samma konstellation som råder.
?
Samarbete.

nallen skrev:
Men nu diskuterade vi inte din rätt att göra det. Vi diskuterade på vilket sätt det var kontraproduktivt för dig.

27 oktober 2011, 20:31
Medlem
Ufo skrev:
nallen skrev:
Men nu diskuterade vi inte din rätt att göra det. Vi diskuterade på vilket sätt det var kontraproduktivt för dig.

Jaså, var det det vi diskuterade? Jag uppfattade det faktiskt inte så från början.

Incognita skrev:
Kan vi försöka hålla oss till att diskutera forumet, och skippa persondiskussioner?

27 oktober 2011, 21:01
Ny tråd Svara på tråd  [ 143 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.