Ny tråd Svara på tråd  [ 116 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Nästa
Chatt nu, snälla Ufo! Du får 200 spänn! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Chatt nu, snälla Ufo! Du får 200 spänn!
kullan skrev:
Är det meningen att detta forum ska vara sovande nästan?

Det har ju varit en hiskelig fart här de senaste veckorna.
Synd bara att:
  • de som skriver rappt nästan bara skriver trams
  • de som skriver längre och bra texter bara skriver om en massa flum
  • de som skriver om intressanta ämnen antingen har stolliga idéer eller är på fel nivå
:10:

15 september 2012, 13:54
Moderator
Påpekar för tydlighets skull att jag skriver nedanstående som moderator, men det är inget beslut utan bara ett diskussionsinlägg med redovisning av var jag står med det jag vet nu.

Incognita skrev:
Personligen känner jag mig inte så jättehugad att införa något som verkar ställa till med så mycket konflikter. Kan inte de som vill chatta skaffa msn-konton eller liknande och utbyta kontaktuppgifter med varandra, och ta det den vägen? Så himla många brukar ju ändå inte vara inloggade här samtidigt.
Håller med. Även om det kan minska tjattandet i trådarna, som några har klagat på, så blir det mera moderering – mer än vad jag åtog mig det här uppdraget för – och den ska helst ske snabbt. Det tyckte jag mig kunna se redan innan Aspergerforum skaffade tjatt. Och exemplet därifrån förskräcker även på så vis att det vissa nu vill flytta till chatten ändå spiller över i resten av forumet.

Mats skrev:
Fast jag tycker att det bara låter jobbigt med olika tjattrum man ska hoppa mellan. Folk är väl inte så känsliga här att det behövs?
Rummen har jag ingen åsikt om, men i känslighetsfrågan vill jag vara öppen. Forumet är faktiskt inte det tillhåll för bara råskinn som (det gamla?) ryktet säger. (Och hade det varit det hade jag inte varit moderator.)

15 september 2012, 13:56
Moderator
nallen skrev:
Varför är alla så saatans rädda för konflikter? :01: Låt folk puckla på varandra bäst de vill - särskilt måste man ha rätt att försvara sig.

En del av mig håller med, och hyser dessutom hopp om människors inneboende förmåga och vilja att lösa de där konflikterna.

En annan del kan inte låta bli att oroa sig för vad som händer med de inblandade människorna (och forumet) om helvetet brakar lös och ingen förmår ta hand om spillrorna.

En chatt på ett allmänt forum kanske kräver mindre av den enskilde, men jag är inte säker på att den borde det i vissa avseenden (fast vad gäller just det där att ta tag i att organisera det har jag full förståelse för). För då blir det hela plötsligt forumets ansvar.

(Jag är inte helt färdigtänkt här.)

15 september 2012, 14:05
Medlem
Vad menar du?
Forumet är bara en spelplan.

15 september 2012, 14:07
Moderator
För mig är det betydligt mer än en spelplan. Människor här relaterar till varandra, blottar sina egna svagheter och sträcker ut händer till varandra och bryr sig. Det är sårbart.

15 september 2012, 14:09
Medlem
nallen skrev:
kullan skrev:
Är det meningen att detta forum ska vara sovande nästan?

Det har ju varit en hiskelig fart här de senaste veckorna.
Synd bara att:
  • de som skriver rappt nästan bara skriver trams
  • de som skriver längre och bra texter bara skriver om en massa flum
  • de som skriver om intressanta ämnen antingen har stolliga idéer eller är på fel nivå
:10:

:lol: du syftar kanske på mina inlägg Nallen!
Men det är ok, man kan inte tycka allt är intressant det som skrivs.
Starta en tråd om det du tycker är viktigt. ;)
Det skulle vara trevligt! ;)

15 september 2012, 14:10
Medlem
@Incognita: det är ju sånt folk kan göra eftersom det finns en spelplan.

15 september 2012, 14:15
Medlem
Som det är nu så kommer jag inte åt min MSN. Den är väldigt krånglig på den dator jag har nu. Jag föredrar skype mer och mer. Sedan är det ju på en allmän gruppchatt man upptäcker folk man vill lägga till på skype eller facebook. Och nä jag litar inte på nån varken här eller på det andra forumet. Dom enstaka jag litar på finns på min facebook eller på skype samt MSN. På MSN har jag flera st, jag aldrig chattar med. Man får en vänförfrågan och accepterar men sen är det tvärtyst.
Det jag använder mest av nu är skype.

15 september 2012, 14:20
Medlem
Zombie skrev:
Forumet är faktiskt inte det tillhåll för bara råskinn som (det gamla?) ryktet säger.

Nu blir jag riktigt nyfiken. Jag har nog inte hängt med i svängarna...

På vilket sätt försöker Aspieforum numera profilera sig gentemot Aspergerforum?

15 september 2012, 14:24
Moderator
nallen skrev:
@Incognita: det är ju sånt folk kan göra eftersom det finns en spelplan.

Ah, du tänker så. Sant. Men hur spelplanen ser ut kommer också att påverka vilket spel som uppstår. Personligen gillar jag det spel som är, och det gör mig mindre benägen att vilja ändra spelplanen. Just det är en personlig känsla som kanske inte är helt överlagd och som inte har med mitt moderatorsuppdrag att göra.

Men som moderator känner jag också, vid sidan av detta, ett visst ansvar för stämningen på forumet. Jag är inte säker på att jag skulle klara de utmaningar som en chatt eventuellt skulle ställa modererandet inför. Visst skulle man kunna starta en chatt där folk fick delta "på egen risk", men jag känner spontant obehag inför det. Det är väl möjligt att det är feghet. Mycket möjligt. Men det har trots allt hänt att folk känt sig hotade till livet på AspergerForums chatt.

15 september 2012, 14:25
Ny tråd Svara på tråd  [ 116 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.