Ny tråd Svara på tråd  [ 143 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Nästa
Har det här forumet blivit bättre på sistone? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Har det här forumet blivit bättre på sistone?
nallen skrev:
Meningslös video till en bra låt av en underskattad artist med vedervärdig skjorta.
Jo du såg liknelsen "Meningslösa åsikter från en bra forumit av en underskattad person med vedervärdiga inlägg."

Tror jag skall lobba för forumet på random newage-plats :D

25 oktober 2011, 22:16
Moderator
Kan vi försöka hålla oss till att diskutera forumet, och skippa persondiskussioner?

26 oktober 2011, 00:23
Medlem
Ufo skrev:
Tror jag skall lobba för forumet på random newage-plats

Å fy satan!

Incognita skrev:
Kan vi försöka hålla oss till att diskutera forumet, och skippa persondiskussioner?

Nej.

26 oktober 2011, 23:11
Moderator
Då vill jag bara säga att jag tycker väldigt mycket om Debbido och hoppas hon stannar här, och att även nallen är en person man kan ha så kallade synpunkter på.

Liksom jag själv, och så vidare. Så är det ju här i livet. Vet inte vad mer man ska säga om det utan att börja upprepa sig. Forumet verkar intressantare.

26 oktober 2011, 23:14
Medlem
Forumet består av medlemmarna och medlemmarna påverkar forumet, så en diskussion om medlemmarna blir också en diskussion om forumet, och tvärtom. Om man ska diskutera enbart forumet, då kan man ju bara diskutera den tekniska och administrativa delen, vilket är en väldigt liten del och inte säger särskilt mycket om vad som händer på forumet.

26 oktober 2011, 23:17
Moderator
Jo, men för att diskutera de mänskliga aspekterna räcker det att rikta fokus mot dem. Man måste inte börja diskutera saker man tycker illa om med fokus på enskilda medlemmar man har svårt för. Särskilt inte utan hänsyn till hur de kan tänkas ta det. Och skulle det (säger skulle) urarta till personförföljelse tänker i varje fall jag verka för att forumet, så att säga, sätter ner foten på den som gör det. Folk ska inte behöva känna sig ovälkomna av den sortens skäl.

26 oktober 2011, 23:21
Medlem
Jag har för mig att det här forumet skapades just för att man skulle vara fri (inom svensk lag) att uttrycka sina åsikter - bekväma eller inte.

26 oktober 2011, 23:29
Medlem
nallen skrev:
Jag har för mig att det här forumet skapades just för att man skulle vara fri (inom svensk lag) att uttrycka sina åsikter - bekväma eller inte.
Ja det låg i agendan.
Hintar om att det där var för 2½ år sedan, idag är det inte samma konstellation som råder.

27 oktober 2011, 00:03
Moderator
Vad forumet skapades för kan inte jag svara på, men tonen mot enskilda medforumister och liknande får nog styras av litet mer än bara svensk lag. Annars har man inget skydd mot att hamna på ett sluttande plan där så småningom bara de hänsynslösaste blir kvar, och när de inte har några kvar de kan göra illa drar de vidare och forumet dör. För ingen kommer dit, det har ryktet sett till för länge sedan. Vi har redan segdragna problem med det, det är en viktig orsak till den låga aktivitet du själv har klagat på. Folk har röstat bort oss med fötterna och vill inte komma hit igen. Och är det värt det att kunna bära sig åt hur som helst mot medforumister? Jag tycker det finns något ynkligt med det resonemanget. (Som resonemang alltså – jag säger inte att du har burit dig åt "hur som helst" mot medforumister.)

Eller så lever det vidare som ett Flashback, men där tror jag storleken är en förutsättning, och även om vi hade den så kan ju de som vill ha en hård atmosfär redan hålla till där. Eller slåss av sig där innan de kommer hit. För till sådant lär man väl knappast behöva det skydd ett särskilt aspergarrum är avsett att ge?

27 oktober 2011, 00:06
Medlem
Jo, men då finns ju redan Aspergerforum.

Forumet var faktiskt tänkt som en fristad även för de "socialt osmidiga".

Ja, nallen tycker att Debbido är en flumkäring. Det har han rätt att tycka, men de har båda naturligtvis samma rätt att stanna kvar här och skriva vad de själva väljer att skriva. Är det inte bättre att åsikter redovisas öppet än att det hela tiden kokar under en falsk yta av acceptans!?

27 oktober 2011, 00:52
Ny tråd Svara på tråd  [ 143 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.