Ny tråd Svara på tråd  [ 42 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Att kunna fungera som sig AS-själv ... 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Att kunna fungera som sig AS-själv ...
Lakrits skrev:
rdos skrev:
(...) det var några föreläsare med "egen diagnos" (bl,a, Take Knol).

Svenny Kopp och nu Take Knol. Har ingen av de här offentliga AS-människorna vettiga namn?

Tja, säg att både den som tog efternamnet och den som gav förnamnet var ohjälpta aspergare med aparta idéer och ingen koll på vad som gick an... ;)

Asmix skrev:
Zombie. Jag kände för att så här någon dag senare säga något i anslutning till följande citat. Lite långsam reaktion, kan det tyckas. Men så kan det vara när man inte riktigt kan bestämma sig för om det är mödan värt att tänka igenom om man har något att komma med som eventuellt kan tillföra något till samtalet.

Inte var ditt inlägg bortkastat på mig iallafall (även om jag ännu efter många dagar inte vet vad jag ska svara).

12 augusti 2010, 01:55
Medlem
...verkar inte direkt konventioneras på de "dylika aspergerforumen".
Frågan är centralt uppenbar: "För vilka är forumen EGENTLIGEN till för?"

12 augusti 2010, 16:13
Medlem
Såsom jag har förstått det är du på detta forum fri att fungera som dig AS-själv... Å andra sidan är också andra medlemmar fria att kritisera dig för det - frihetsmyntet är tvåsidigt.

12 augusti 2010, 19:05
Medlem
Schueberird skrev:
Såsom jag har förstått det är du på detta forum fri att fungera som dig AS-själv... Å andra sidan är också andra medlemmar fria att kritisera dig för det - frihetsmyntet är tvåsidigt.

Förvisso. Det primära är såsom jag ser det ändå inte (å första, andra eller tredje osv. sidan) att
hålla på och kritisera etc etc (om nu inte det är ämnet ...). Likväl är jag givet alltid beredd
på sånt. Vad gäller ett s.k. frihetsmynt(!), kan det menar jag konstitueras med dess baksida...
Och medels tresiffrigt...
Hyvät järjenlahjat...

12 augusti 2010, 20:12
Medlem
asponomen skrev:
Det primära är såsom jag ser det ändå inte (å första, andra eller tredje osv. sidan) att
hålla på och kritisera etc etc (om nu inte det är ämnet ...).[/color]

Förvisso. Fast om folk inte förstår vad du skriver (vilket väl är synd om det är förstådd man vill göra sig), så är det väl bra att de säger det, så att du vet. Jag tror att ingen vill förbjuda dig att skriva, utan bara önska att du skrev på ett mer lättillgängligt sätt. För min del får du skriva hur du vill, men om jag frågar först eller inte svarar alls, så beror det på att jag inte förstått (vilket lika väl kan bero på mitt sätt att läsa som på ditt sätt att skriva (dock kan nog ditt sätt att skriva sägas inte följa gängse skrivnormer)).

För övrigt har jag inte alltid så mycket tid över att lägga på detta forum.

12 augusti 2010, 20:23
Medlem
asponomen skrev:
Hyvät järjenlahjat...

Jag röstar på att du hädenefter skriver allt på finska. Jag förstår mycket bättre då!

12 augusti 2010, 20:57
Medlem
CodeRedAlert skrev:
asponomen skrev:
Hyvät järjenlahjat...

Jag röstar på att du hädenefter skriver allt på finska. Jag förstår mycket bättre då!

Då kanske du kan översätta till bättre svenska än den jag får till!?

13 augusti 2010, 00:06
Medlem
Schueberird skrev:
CodeRedAlert skrev:
asponomen skrev:
Hyvät järjenlahjat...

Då kanske du kan översätta till bättre svenska än den jag får till!?

På mellanstadie-svenska brukar sådant kallas för indirekt (en början till ett försök av..)
mobn..... och trakas etc..(!) Intressanta talanger där, Schueberird! Vajert!!
På VILKET språk relaterar (läs: läser med att förstå osv.) du Egentligen??

13 augusti 2010, 00:22
Medlem
Jag tar tillbaka en del av det där senaste jag skrev i lätt affekterad hast!

Du, Toveri Schueberird, jag försöker ju bara vara flerspråk(l)ig HÄN!

13 augusti 2010, 00:31
Medlem
asponomen skrev:
På mellanstadie-svenska brukar sådant kallas för indirekt (en början till ett försök av..)
mobn..... och trakas etc..(!)

Det är varken mobbning eller trakasserier från min sida, bara en neutral och från emotioner befriad önskan till CodeRedAlert (som enligt egen och nyss uppkommen utsago kan finska bättre än jag) om att få finskan översatt och det på ett bättre sätt än vad jag har lyckats åstadkomma med hjälp av googles översättarverktyg.

13 augusti 2010, 00:34
Ny tråd Svara på tråd  [ 42 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.