Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Hur definierar vi personangrepp.
Författare |
Meddelande |
Krigarn
Medlem
|
Re: Hur definierar vi personangrepp.
Total enighet är en omöjlighet på ett forum. Det är en del av själva konceptet; en samling individer med något att säga har i regel redan en egen agenda. Jag är inte en vän av skolan "utvecklas tillsammans". Det är meningsutbyten individualister emellan som intresserar mig.
Visst är det en fördel om man kan vara hjälpsam, men om det blir ett tomt kumbayasjungande som bara resulterar i cyberkramar fram och tillbaka ruttnar jag.
|
11 augusti 2009, 05:09 |
|
|
nlarve
Avslutat konto
|
Indiviualister kan vara hjälpsamma. Individualister kan vara hjälpsammare än en samling individer som har gått samman i en grupp, detta på grund av att de har möjlighet att stötta den de vill och inte göra det utefter gruppens åsikter. Det är den hjälpsamma mobben som ger cyberrkramar till varandra och sjunger kumbaya till varandra medan de sparkar på en annan som jag ruttnar över. Att vara individualist betyder inte att man vräker skit på andra. Det fenomenet att vissa människor strävar efter total enighet som är anledningen till att det blir en mobb. Denna eniga mobb använder regler för att stöta ut den som inte klarar av att passa in i den likformiga gruppen. Därav är det väldigt nära enighet på ett forum eftersom man stöter ut dem som inte passar in.
|
11 augusti 2009, 10:05 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Så "alla ska med" alltså�
|
13 augusti 2009, 04:13 |
|
|
nlarve
Avslutat konto
|
såklart inte, klart man ska mobba ut endel.
|
13 augusti 2009, 11:45 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Det är inte det jag sade. Vad jag menar är att det finns forum för de som mest vill sitta och skicka cyberkramar, och diskussionen här berör delvis vilket slags forum vi vill ha. Jag har sagt mitt.
|
15 augusti 2009, 01:47 |
|
|
nlarve
Avslutat konto
|
Jaha, då fattar jag. Inte riktigt men, fattar inte hur det hängde ihop med mitt inägg vad du tror att jag menar fattar jag inte, men det spelar ingen roll. Men det här forumet ska nog kunna utvecklas till ett puss och kramforum också där det bara får finnas en liktänkande kärna av individer.
|
15 augusti 2009, 21:24 |
|
|
Folivora
Medlem
|
Ett internetforum blir vad dess medlemmar gör det till.
|
16 augusti 2009, 15:43 |
|
|
nlarve
Avslutat konto
|
sanning med modifikation. Det kan inte bli alla inriktiningar samtidigt. Alla får inte plats på ett forum. Antingen är det ett puss och kramforum för likatänkade eller inte. Det beror vilka man väljer att tysta ner. Så sanningen i detta går att modifiera.
|
16 augusti 2009, 16:16 |
|
|
Folivora
Medlem
|
När jag ser mig omkring på detta forum, så ser jag såväl småprat som seriösa diskussioner om diverse ämnen, som rena rama gräl. Jämfört med många andra internetforum så tycker jag att det är högt i tak här. Vad medlemmarna beträffar, så upplever jag det som att vi sinsemellan är väldigt olika personlighetsmässigt och också förhåller oss olika till vår minsta gemensamma nämnare, dvs funktionshindret Aspergers syndrom. Jag tycker alltså att vi är förvånansvärt många som så att säga får plats här.
Det har hänt att jag blivit förbannad på vissa personer (inte på just detta forum men väl på andra), men samtidigt har jag ju med mig vetskapen om att autismspektrumstörningar går hand i hand med psykisk ohälsa av olika slag. På ett forum för folk som lider av AS finns i regel personer som lider av depression, olika psykiska sjukdomar, personlighetsstörningar osv. Ibland kan man inte göra annat än att rycka på axlarna åt vad vissa skriver, och lägga sin energi på annat än att bli arg.
Många får inte det stöd av psykvården som man egentligen skulle behöva, och har heller inget socialt nätverk. Lösningen blir då att ge sig ut på internet och söka stöd hos andra med liknande problematik. Det som för dig är "gruppkramar", kan för en annan person vara ett stöd - och kanske det enda stödet - som han eller hon får. Vill du inte få eller ge den typen av stöd, så står det dig fritt att avstå. Det finns ju flera som väljer att ställa sig utanför sk "gruppkramar", exempelvis Krigarn.
|
16 augusti 2009, 19:48 |
|
|
nlarve
Avslutat konto
|
| | | | Folivora skrev: När jag ser mig omkring på detta forum, så ser jag såväl småprat som seriösa diskussioner om diverse ämnen, som rena rama gräl. Jämfört med många andra internetforum så tycker jag att det är högt i tak här. Vad medlemmarna beträffar, så upplever jag det som att vi sinsemellan är väldigt olika personlighetsmässigt och också förhåller oss olika till vår minsta gemensamma nämnare, dvs funktionshindret Aspergers syndrom. Jag tycker alltså att vi är förvånansvärt många som så att säga får plats här.
Det har hänt att jag blivit förbannad på vissa personer (inte på just detta forum men väl på andra), men samtidigt har jag ju med mig vetskapen om att autismspektrumstörningar går hand i hand med psykisk ohälsa av olika slag. På ett forum för folk som lider av AS finns i regel personer som lider av depression, olika psykiska sjukdomar, personlighetsstörningar osv. Ibland kan man inte göra annat än att rycka på axlarna åt vad vissa skriver, och lägga sin energi på annat än att bli arg.
Många får inte det stöd av psykvården som man egentligen skulle behöva, och har heller inget socialt nätverk. Lösningen blir då att ge sig ut på internet och söka stöd hos andra med liknande problematik. Det som för dig är "gruppkramar", kan för en annan person vara ett stöd - och kanske det enda stödet - som han eller hon får. Vill du inte få eller ge den typen av stöd, så står det dig fritt att avstå. Det finns ju flera som väljer att ställa sig utanför sk "gruppkramar", exempelvis Krigarn. | | | | |
Tack det var snällt. Jag ställer mig utanför hela forumet eftersom man tystas ner här. En till som inte fattar vad jag säge. Gör inget. Kör på du. Snart har det gått en vecka. Det är som att skilja sig när man ska gå ur det här forumet.
|
17 augusti 2009, 09:30 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|