Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Hej! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Hej!
Inger skrev:
För mig är det främst öppenheten som känns som ett problem på Aspergerforum. Att veta att vem som helst kan läsa, och att det finns grupper och personer på nätet som inte har annat att göra än att göra sig lustiga över oss, känns lite hämmande. Samtidigt som Privata känns lite för trångt för diskussioner man vill ha öppet med alla medlemmar men inte nödvändigtvis med hela världen.

Jag håller med om detta. Det är hämmande för diskussionen att vem som helst kan utnyttja och missbruka det som kanske skrivits på ren ingivelse.

29 april 2009, 17:26
Medlem
I likhet med så många andra här - som det verkar - är jag också medlem på aspergerforum.se.

Jag har dock inte varit så särskilt aktiv där. Har inte heller besökt sajten så särskilt ofta den senaste tiden.
Det finns flera anledningar till det. Jag tycker att mycket där bestod av rent "råskäll" på andra medlemmar. Sånt skapar en otrevlig stämning. Har inte heller på nån annan sajt på nätet varit med om att man ostraffat kunnat förtala andra medlemmar helt öppet. Mycket märkligt, måste jag säga.

Sen kanske jag kan upplevas som otrevlig och provokativ också. Jag vet inte. Men jag vill iallfall inte vara det.
Hittills har jag inte sett några negativa tendenser på det här forumet. Fast rädd är jag ju förståss.
Är trött på att ständigt behöva fly. Har flytt från allt som är obehagligt hela mitt liv och vill kunna sluta med det nån gång.

Så jag hoppas att den här communitien kan bli något bra. Än så länge tycker jag att det ser lovande ut.

21 maj 2009, 06:47
Medlem
Jag hoppas att det inte blir något forumkrig där jag tvingas ta ställning för ett forum och mot ett annat. Hoppas verkligen också att jag kan besöka och använda både detta forum och Aspergerforum.se utan att för den delen riskera någon IP-banning. Som jag ser saken så vill jag kunna använda båda forumen.

28 oktober 2009, 21:59
Site Admin
Kristofer skrev:
Jag hoppas att det inte blir något forumkrig där jag tvingas ta ställning för ett forum och mot ett annat. Hoppas verkligen också att jag kan besöka och använda både detta forum och Aspergerforum.se utan att för den delen riskera någon IP-banning. Som jag ser saken så vill jag kunna använda båda forumen.

Något krig hoppas jag att ingen vill ha.
Här kommer det inte delas ut några IP-bann pga aktivitet på något annat forum, oavsett vilket.
Om något annat forum vill straffa de som är här, är det mycket beklagligt. Jag kommer dock aldrig att bekräfta någon kontoinformation såsom IP, E-post etc...
För det vill jag ha ett domstolsbeslut.

29 oktober 2009, 00:16
Medlem
Kristofer skrev:

Just nu så finns det väldans kraftiga bevis på att de farhågorna inte kommer att ske :D

31 oktober 2009, 03:08
Medlem
Ja, det var väldigt trevligt att se! Positiv samverkan! Fast jag är ändå sur på det andra forumets webbhotell, jag vill ju vara där också... :lol:

31 oktober 2009, 03:48
Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Som gäst saknar du privilegier.