Ny tråd Svara på tråd  [ 143 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Nästa
Har det här forumet blivit bättre på sistone? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Har det här forumet blivit bättre på sistone?
Incognita skrev:
Kära Debbido, jag skulle önska att du stannar. Gnället får stå för nallen. Mig veterligen är han den enda som uttryckt sig negativt överhuvudtaget, och du är knappast ensam om att vara föremål för nallens förakt. Och om detta är en plats där han känner sig hemma, är det då verkligen ingenting som framgår. Här är ju allt som skrivs "blaj" enligt honom, så han kan nog undvara forumet om han inte kan tänka sig att dela det med andra människor.

För övrigt instämmer jag med Zombie.

Tack Incognita och Zombie! :09:

Det är så att jag trivs både på Aspergerforum och Aspieforum, samt en del andra forum. Så, får jag vara kvar är jag väldigt tacksam för det. Mångfald berikar.

- Vissa av oss är unga, andra medelålders. De ungas skarpa hjärnor + de äldres rika livserfarenhet = Helhet.

- Musikers, konstnärers begåvning varvad med de tekniskt-matematiskt begåvade = En klarare bild av världen.

- De som ofta ser på världen ur barnets perspektiv kan ibland uttrycka klarare sanningar än de aspergare som är så komplexa att de knappt vågar skriva något för att de vet att inga ord fångar in hela sanningen.

Jag tror att vi alla behövs och passar in här. Vi kan slipas mot varandra som havet slipar stenar till stor skönhet.

Om man skriver om sådant man inte är expert på kan det kanske ses som flummigt, men luckorna i kunskapen kan ju fyllas ut av dem som vet ännu mer. Det är väl meningen med ett forum? Ska vi inte alla vara som trappsteg som för oss uppåt så att vi lär oss mer än vi själva kan? Jag tror att Aspergerforum genom åren fick mig att tagga ned och inte slå tillbaks på samma sätt som jag själv blev slagen. Ghandiprincipen - den tror jag på. Vad tror ni andra på? Ghandiprincipen eller världskrigsprincipen?

Är det någon som tycker att jag borde byta namn? Kanske till Flummsmurfen? :04:

9 januari 2012, 21:26
Medlem
Ufo skrev:
Finns massor av skämtbilder om såna personer.
Bild
/Dock ser jag inte det roliga, men det kanske någon kan förklara för mig?

Jag gick in på samma sida som du för att försöka fatta det roliga. Det tycks handla om att ta varje chans att separera sig från massan genom att visa sig på styva linan, vara bäst, störst och vackrast - no matter what.
Jag tror att den ondska vi utövar kommer från separationen med vårt innersta Ljus. Det ljuset är en del av ett ljus som genomsyrar oss alla. Ingen är speciell. Det kan vara svårt för egot att acceptera. Så vi försöker göra vårt bästa för att synas. Att kunna skratta åt denna vår dumhet tror jag är nödvändigt!

Bild
Ankans position är kanske inte den naturligaste i det här sammanhanget. Men vad gör man inte för att synas?

Bild
Om man bara bombar sönder några länder och säger att i Guds namn ska vi besegra Ondskan så kan man bli sedd som en halvgud. Jösses!

9 januari 2012, 22:02
Medlem
Debbido skrev:
Det är så att jag trivs både på Aspergerforum och Aspieforum, samt en del andra forum. Så, får jag vara kvar är jag väldigt tacksam för det.

Alla som följer reglerna får stanna kvar.

9 januari 2012, 22:51
Medlem
Verkar inte så va? Tittar in här då och då för att se om det sägs nåt kul mer ser mest gnäll om hur andra beter sig.

Eller har jag fel?

28 maj 2013, 23:40
Medlem
moggy skrev:
Verkar inte så va? Tittar in här då och då för att se om det sägs nåt kul mer ser mest gnäll om hur andra beter sig.

Eller har jag fel?
Det förekommer att en del gnäller över andras gnäll. ;)

28 maj 2013, 23:49
Medlem
Ufo skrev:
moggy skrev:

Eller har jag fel?
Det förekommer att en del gnäller över andras gnäll. ;)

Metagnäll.

28 maj 2013, 23:50
Avslutat konto
moggy skrev:

Eller har jag fel?

Ja nu är det hela havet stormar igen. Ganska nyligen hade vi en jättelång lugn period (som sträckte sig från en tid innan jag blev medlem, om jag förstått det rätt).

28 maj 2013, 23:50
Medlem
Orange skrev:
Ganska nyligen hade vi en jättelång lugn period (som sträckte sig från en tid innan jag blev medlem, om jag förstått det rätt).
Ja, det är rätt.

29 maj 2013, 00:05
Moderator
Jo, ungefär så minns jag det också. Sedan kan man ju tycka att det är för lugnt eller lugnt på fel sätt, men då är det ju bara att bidra med något man tycker är intressant.

Nu är ju jag moderator och jävig, men om du (Moggy), och andra sporadiska besökare man ibland ser spår efter, inte har haft otur så undrar jag om det kan vara en förväntningseffekt också med det här gnället. Bland folk som var med under forumets första tid, då det verkligen var hela havet stormar, bildades ju ett rykte som hängde kvar långt in i den lugna och vänliga perioden.

29 maj 2013, 02:32
Moderator
Det sorgliga är att folk mest tittar in här just när det är som värst. Så fort det bråkas skjuter antalet inloggade i höjden. När forumet är alldeles underbart är det minsann ingen som är inne här och kikar.

29 maj 2013, 06:15
Ny tråd Svara på tråd  [ 143 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.