Re: Har det här forumet blivit bättre på sistone?
Tack Incognita och Zombie!
Det är så att jag trivs både på Aspergerforum och Aspieforum, samt en del andra forum. Så, får jag vara kvar är jag väldigt tacksam för det. Mångfald berikar.
- Vissa av oss är unga, andra medelålders. De ungas skarpa hjärnor + de äldres rika livserfarenhet = Helhet.
- Musikers, konstnärers begåvning varvad med de tekniskt-matematiskt begåvade = En klarare bild av världen.
- De som ofta ser på världen ur barnets perspektiv kan ibland uttrycka klarare sanningar än de aspergare som är så komplexa att de knappt vågar skriva något för att de vet att inga ord fångar in hela sanningen.
Jag tror att vi alla behövs och passar in här. Vi kan slipas mot varandra som havet slipar stenar till stor skönhet.
Om man skriver om sådant man inte är expert på kan det kanske ses som flummigt, men luckorna i kunskapen kan ju fyllas ut av dem som vet ännu mer. Det är väl meningen med ett forum? Ska vi inte alla vara som trappsteg som för oss uppåt så att vi lär oss mer än vi själva kan? Jag tror att Aspergerforum genom åren fick mig att tagga ned och inte slå tillbaks på samma sätt som jag själv blev slagen. Ghandiprincipen - den tror jag på. Vad tror ni andra på? Ghandiprincipen eller världskrigsprincipen?
Är det någon som tycker att jag borde byta namn? Kanske till Flummsmurfen?