Ny tråd Svara på tråd  [ 136 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Nästa
Forumets framtid 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Forumets framtid
Hmm. Jag tankade upp bilder på lolpics förr. Det var tydligen dumt. Jag rekommenerar att ni raderar alla inlägg med länkar dit, för jag får ett jävelerrror om "desceptive site" när jag försöker hitta min "fisksmisk"-tråd från förr.

Skärmdump om det, som förmodligen inte är desceptive. https://imgur.com/a/dl3Bj

Bild

Senast redigerad av Savanten Svante 25 september 2017, 21:14, redigerad totalt 1 gång.

25 september 2017, 21:09
Medlem
Den fisksmiskvideo jag klippte ihop och tänkte posta i ovan nämda tråd:

25 september 2017, 21:10
Moderator
Jag meddelar Levitte. Ledsen för sen reaktion. Har haft huvudet begravt om inte i sanden så åtminstone i jobb.

18 oktober 2017, 18:18
Medlem
Hmmm...

Det där säger väl mest att aspieforum.se är "deceptive". Jag begriper inte ur skärmdumpen vad som exakt anses vara lurigt, men jag kan föreställa mig att en okrypterad sajt (får jag skriva så här?) kan få en sån varning. Att kryptera allt är på modet numera (av goda skäl) och okrypterat ses med alltmer oblida ögon.

För den som undrar vad jag pratar om: en sajt vars URL börjar med 'http:' (som inte ens visas i alla browsrar) är okrypterad, medan en som börjar med 'https:' är krypterad.

18 oktober 2017, 21:17
Medlem
Savanten Svante, jag skulle uppskatta om du berättade vilken browser du använder och vad du har ställt in för att få den där varningen.

18 oktober 2017, 21:20
Medlem
Jag har precis sett något liknande, fast på svenska, i Chrome... av det jag ser så verkar det som att min teori om att vi kör okrypterat stämmer.

18 oktober 2017, 23:03
Medlem
((hummar))

Jag hade fel, "Dangerous" är en indikation på värre. Se https://support.google.com/chrome/answer/95617, där Google svarar på frågan.
Jag tycker dock att det är konstigt att jag bara får ett inringat 'i' (som då visar på att det är okrypterat) där Svante får "Dangerous"... borde inte jag få det senare jag med?

18 oktober 2017, 23:15
Medlem
levitte skrev:
Savanten Svante, jag skulle uppskatta om du berättade vilken browser du använder och vad du har ställt in för att få den där varningen.

Just nu fick jag upp en stor röd ruta i chrome i linux.

Minns inte vad jag körde på just skärmdumpen ovan, men det dyker upp när man söker på fisksmisk.

Jag lägger till lite mellanslag och två * så att inget automattolkar adressen nedan som en adress.

Attackers on www * lolpics * se may trick you into doing something dangerous like installing software or revealing your personal information (for example, passwords, phone numbers, or credit cards).

Problemet är alltså att jag (tror jag) förr i tiden använde mig av lolpics som bildleverantör. Jag kan inte hitta vilka trådar det är aktuellt i, för jag får upp varningsrutor då.

Dangerous verkar hänga i ett tag efter att varningsrutan poppat upp. Det är alltså LOLPICS och inte forumet som är lurigt. Misstänker att nån köpte/tog över domänen och gjorde den till elak site.

19 oktober 2017, 00:43
Medlem
Ok, det var ju lite betryggande i varje fall... tyckte just att det vore konstigt att den här sajten, som ju inte är tillräckligt stor för att vara intressant att "ta över" på det viset, faktiskt hade varit utsatt...

22 oktober 2017, 17:52
Medlem
Hörni, för att återgå lite till planen, alltså flytt av forumet, som är huvudorsaken till att jag finns här...

Inget har faktiskt hänt ännu. Senast jag hörde nåt var i juni, och det handlade om att få till alla dokument för att domänen skulle byta ägare från Ufo till mig. Nånstans där hänger det ännu i luften, Ufo äger fortfarande domänen och utan att ha kontroll på den kan jag inte påverka så värst mycket annat, utan forumet fortsätter vackert att ligga hos Binero. Jag har heller ingen aning om till när platsen hos Binero är betald eller hur länge Ufo tänkt fortsätta betala den.

Men visst, jag har fulla rättigheter att göra ungefär vad som helst på Ufo's binero-konto, så att om tanken blev att jag som teknisk admin skulle in där och peta så kan det ju funka... men jag vet ju faktiskt inte om det är tanken, och då känns det inte helt enkelt att bara gå in och göra, jag kanske sabbar för Ufo?

Om nån kunde peta lite på Ufo och ta reda på vad han tänker sig så vore jag tacksam. Jag känner mest att jag hänger i limbo just nu...

22 oktober 2017, 19:10
Ny tråd Svara på tråd  [ 136 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.