Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Bra slogans för det här forumet?
Författare |
Meddelande |
rdos
Medlem
|
Re: Bra slogans för det här forumet?
Vad har du tänkt göra åt de felaktiga föreställningar om aspiesar som viljelösa får som gärna sitter i timmar med meningslösa uppgifter, och dessutom löser dem felfritt? Det där är inget jag kan identifiera mig med ö.h.t. Jag har skyhög motivationströskel, och skulle inte klara av sådant hälften så bra som en NT, och jag jobbar dessutom alltsom oftast med "trail-and-error", men har å andra sidan utmärkt intuition för hur saker fungerar.
|
30 april 2010, 22:18 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Vad har de där båda inläggen med något som helst att göra? Menar du att de skulle utgå från något jag skrev så får du nog formulera om det hela med dina egna ord så jag kan se om du har fattat rätt.
Men det är inte säkert att jag svarar - särskilt inte dig. När det gäller folk som är så hopplösa på att först läsa innantill, sedan om möjligt diskutera, måste jag odla en skyhög motivationströskel för att överleva.
|
30 april 2010, 23:20 |
|
|
rdos
Medlem
|
Jag tycker båda inläggen var relativt okomplicerade.
Det första handlar om att AF riskerar att skapa en medvetenhet i samhället om att aspergare utan vidare klarar av att uppföra sig enligt NT-normer, och att de som inte gör detta riskerar att bli utslängda både där och i verkliga livet om denna stereotyp får fotfäste.
Det andra handlar om de stereotyper om aspergare som LiR vill förmedla, och som vissa aspergare (speciellt de som har dragen själva) gärna hakar på.
|
30 april 2010, 23:29 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Jag menade att du får lov att formulera om det jag skrev med dina egna ord. Jag fattar alltså fortfarande noll vad dina föregivna svar på mina inlägg skulle ha för anknytning till dem.
|
30 april 2010, 23:47 |
|
|
rdos
Medlem
|
Anknytningen är såklart att du klagar på forumets image. Jag anser att den syn på AS som du vill att folk ska få är minst lika skadlig för en del av oss.
|
30 april 2010, 23:53 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Kom igen nu. Du brukar inte vara ordvill. Tala om vad det är jag tycker, eller åtminstone vad det är jag har sagt här som du svarar på. Gärna med citat.
|
30 april 2010, 23:55 |
|
|
rdos
Medlem
|
Orkar inte. Ska gå och lägga mig istället så jag orkar upp imorgon.
|
30 april 2010, 23:58 |
|
|
rdos
Medlem
|
Jag tror jag har förklarat för dig redan att det här inte är ett NT-forum, och att du får ta seden dit du kommer. Det var inte heller så länge sedan som jag förklarade det där med vem som har ansvaret för att berätta om sig själv om man är aspie. Det är man själv och det gör man utan att någon frågar. Kom då inte och be mig berätta om hur du är, eller vad du skrivit. Det är ditt ansvar.
Jag skrev alltså några inlägg, som om du vore aspie-social aspie, du skulle dementerat eller bekräftat. Nu vill du istället att JAG ska bekräfta eller dementera hur du är baserat på vad du skrivit på olika ställen.
|
1 maj 2010, 11:30 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Nu får du börja ge fan i att sätta dig till doms över andra utifrån dina privata idéer.
Annars kan jag med minst samma rätt drämma dig i huvudet för att inte vara "aspie". Hur djävla konstruktivt vore det? Bra. Sätt då en spegel emellan och titta efter vad du gör.
Jag gav dig en chans att tala om hur du tolkar det jag skriver, för att själv få en chans att se vad du hade fattat och vad du hade misstolkat, så att jag skulle ha kunnat rätta det du hade misstolkat och svara på det du hade fattat, så att någon kommunikation mellan oss överhuvudtaget hade kunnat bli möjlig.
Vill du inte ta den, fine, men dina höga hästar kan du dra åt helvete på så länge du försöker rida ner andra med dem.
|
1 maj 2010, 12:48 |
|
|
Timeless
Medlem
|
Jag läste tråden på AF där ni kräver att Svante ska ta bort en länk till detta forumet på en parodisajt. Jag skriver kräver eftersom om han inte hade gjort det, förstår vem som helst att gnället skulle fortsatt i evigheter. Om jag själv får välja? Den som jag skapar själv. Media är ett jävla rövhål ändå, lösnummertidningarna kommer att försvinna. Jag kommer förmodligen att leva tillräckligt länge för att se skiten försvinna, så orka bry sig lixom. De gånger jag varit med i tidningen är bara positiva än så länge dock. De som tycker att man måste vara på speciella sätt bara för att man ingår i en grupp får väl tycka vad fan de vill. Om de har läst någon tok's inlägg på ett forum och drar slutsatser om hela denna gruppen baserade på dem så vettefan om jag bryr mig något alls om nån image faktiskt. Den verkar hemskt skör isf och jag har haft tillräckligt med folk som klappar mig på huvudet.. Jag tror att man har sin egen image helt enkelt, sen om det är onödigt att bry sig om den eller inte låter jag vara osagt eftersom det säkert finns de som inte gör mycket annat. Generella slutsatser om åsikter/uppförande baserade på dem man kan få om man ser ett par tokinlägg är inte mycket att hänga i granen, så mycket vet jag.
|
1 maj 2010, 14:45 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|