Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Fyllelås (eller motsvarande)? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Fyllelås (eller motsvarande)?
Eller så kan man kanske komma överens med berörda personer om en tidsgräns för hur snart de får läsa ens PM? Och under den tiden kan man redigera och/eller radera bäst man vill. Det förutsätter förstås att man litar på varandra.

22 mars 2012, 00:42
Moderator
Eller också kan man ju lita på att människor inte använder det mot en om man råkar avslöja för mycket, eller vänder en ryggen plötsligt.

22 mars 2012, 00:48
Medlem
Okej, nu är jag lugnare igen. Förlåt, Svante & Ufo, att jag brusade upp.

Att jag kallade det fyllelås var bara för att det kallades så på ett annat ställe och det var det bästa namn jag kom på trots att det inte täcker in alla möjligheter, men vad jag menade var alltså fylla och andra tillstånd som kan få en att tänka svarta tankar och skriva saker som man egentligen inte menar och som bara förstör helt i onödan.

På det andra stället fungerade det så att man kunde ställa in en tidsperiod i förväg, om man till exempel visste med sig att man skulle supa till ordentligt (vilket jag själv aldrig gör (turligt nog, eftersom det nog vore en dålig kombination tillsammans med "det andra")), och sedan kunde man inte logga in alls under den inställda tiden och inte heller se någonting av vad som skedde på forumet (varken läsa eller skriva, alltså).

Ufo skrev:
Jag kan börja skumma igenom moduler imorgon för att se vad som går att erbjuda.

:)

Incognita skrev:
Eller också kan man ju lita på att människor inte använder det mot en om man råkar avslöja för mycket, eller vänder en ryggen plötsligt.

Jag ser nog hellre att det inte går att skriva alls, eftersom det för mig skulle räcka med vetskapen att jag skrivit riktig dåliga saker.

22 mars 2012, 03:39
Medlem
Hur går det med fyllelåset?

27 mars 2012, 15:41
Medlem
Om du inte gillar namnet "fyllelås", så kan du ju alltid döpa om det till "Schueberirdlås". :roll:

27 mars 2012, 15:48
Medlem
Schueberird skrev:
Hur går det med fyllelåset?
Jag har inte funnit någon färdig modul för ändamålet.
Men jag tror mig ha klart för mig vart/hur jag skall ändra i forumkoden för att bygga egen kod.
Så jag har lagt till det på agendan.

27 mars 2012, 19:28
Medlem
:)

27 mars 2012, 20:30
Moderator
Finns det inte risk att rädslan för "demonerna" bara förstärks om man tillåter den ta så stort utrymme att den begränsar ens sociala liv? Jag är inte rädd för dina demoner, och resten av forumet överlever dem antagligen också. farliga kan de inte vara. Det är tankar som dyker upp, inget mer med det. De behöver inte vara särskilt representativa. Är man rädd för att få en viss typ av tankar, för att "allt skulle bli förstört", så dyker de upp på ren trots. Stirra dem stint i vitögat och säg "Fuck you!" istället, eller räck långnäsa! Eller fnissa överseende åt dem och himla lite med ögonen!

27 mars 2012, 21:30
Medlem
Men jag ser ett behov större än när Schueberird dricker sig redlös(vilket han är för redig för att göra).
Sitter man för mycket på forum så kan det vara svårt att tillåta sig ta ledigt för att ta tag i verkligheten.
Kan man då på ett enkelt vis "banna" sig själv en timme eller två så kanske den där disken försvinner.

27 mars 2012, 21:56
Medlem
Stort medhåll. Jag har inte tänkt så konkret på det förut, men jag skulle nog behöva ta en paus ibland och sticka ut i den andra verkligheten ett tag.

@Incognita:
Du har en poäng förstås, men Ufo har också en poäng.

27 mars 2012, 22:04
Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.