Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Bredare rekryteringsbas? Hur? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bredare rekryteringsbas? Hur?
nallen skrev:
Det brukar låta så när det är på gång, sen blir det nån djäkla skyddad inrättning av det iallafall. Jämför gärna med det andra forumet - precis samma tendenser finns ju här nu.

Där på det andra forumet såg jag och ser fortfarande en skadeglädje i att varna och slänga ut medlemmar. På ett högst otrevligt sätt.
Mig veterligen har det inte utgått en enda skarp varning eller postförbud för någon alls sedan nya moderatorgänget tagit över.

Så: vilka tendenser pratar du om?

5 januari 2012, 13:08
Moderator
Personligen gillar jag namnet Aspieforum, men det betyder inte att jag anser att alla som skriver här måste ha aspergerdiagnos. Det har ju inte alla heller.

Mina "namnförslag" var inte seriösa, utan mer ett frustrerat utlopp för hjärntorka. Jag vill inte ha ett namn som etiketterar oss som fast i ett utanförskap. Jag är så trött på den klichén. "Aspie" har för mig positiva konnotationer; jag tycker att det låter cool. Att ha utanförskap som den gemensamma nämnaren i ett forum låter i mina öron inget positivt. Så om namnbyte skulle bli på tapeten skulle jag vilja ha ett namn som behåller det coola och särskiljer oss från både facebook och flashback - och som inte gör forumet till ännu en plats där man diskuterar hur man skär sig i armarna och jämför tillvägagångssätt för att avsluta sitt liv.

5 januari 2012, 13:10
Medlem
Den klaraste tendensen är ju att dalta med rena idioter, typ manne och Debbido med flera.

Flashback brukar användas som skräckexempel - jag ser det som ett minimiexempel när det gäller yttrandefrihet. FB;s största nackdel är att det är så satans stort - det finns inte en chans att hinna läsa alla inlägg som görs, inte ens i de intressantaste kategorierna.

Det är obehagligt många modereringsrutor här och åtminstone snömannen drabbas hårt av bannstrålen. För tillfället verkar jag hamna under taket, men det är som alltid ett sluttande plan.

5 januari 2012, 13:10
Medlem
Ufo skrev:
Detta sagt av en som annars är flitig att klaga över den låga flödet av inlägg

Korekt. Merparten av de få inlägg som skrivs här är rent blaj.

5 januari 2012, 13:12
Medlem
nallen skrev:
Den klaraste tendensen är ju att dalta med rena idioter, typ manne och Debbido med flera.
Ingår du bland "med flera"?

nallen skrev:
Det är obehagligt många modereringsrutor här och åtminstone snömannen drabbas hårt av bannstrålen.
Oj när var han bannad?
Jag kommer inte ihåg när det var, men det var länge sedan.

5 januari 2012, 13:18
Medlem
Ufo skrev:
Så: vilka tendenser pratar du om?

Förstadier till de fenomen du talar om.

5 januari 2012, 13:19
Moderator
Så du, nallen, hamnar under taket, men manne och Debbido daltas det med? :01:

För att vara så sabla överlägset intelligent, bidrar du med förvånansvärt lite substans och oproportionerligt mycket barnsligt gnäll här.

5 januari 2012, 13:20
Medlem
Incognita skrev:
Så du, nallen, hamnar under taket, men manne och Debbido daltas det med?

Ja, uppenbarligen.

5 januari 2012, 13:24
Moderator
Här daltas inte. Du får nog finna dig i att om vi ger dig fria händer, så får andra också det.

Den rekryteringsbas som skulle passa nallens kräsna smak tycks vara något i stil med genier som kickats från mensa för sin frispråkighet och avsaknad av allmänt hyfs men som ändå har den goda smaken att inte skriva inlägg i onödan. Kunde det vara något?

5 januari 2012, 14:41
Medlem
nallen skrev:
Ufo skrev:
Detta sagt av en som annars är flitig att klaga över den låga flödet av inlägg

Korekt. Merparten av de få inlägg som skrivs här är rent blaj.
Det jag ser är en social pingpong, att umgås.
Det är inte blaj.

/Är du likadan när du försöker få till det med damer förstår jag att du blir ratad, försök hellre att börja behärska hanteringen av människors mänsklighet.
Det är inte lätt, men nog så viktigt för att kunna få ett liv som innehåller lite liv också.

5 januari 2012, 16:17
Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.