Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Trollande på såna här sjuka forum 

Är du ett troll?
Ja 11%  11%  [ 2 ]
Nej 28%  28%  [ 5 ]
Ja, både här och på Aspergerforum 11%  11%  [ 2 ]
Nej,varken här eller på Aspergerforum 39%  39%  [ 7 ]
Ööööhmm, nä självklart inte *ser skyldig ut* 11%  11%  [ 2 ]
Antal röster : 18

Trollande på såna här sjuka forum 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Trollande på såna här sjuka forum
Jag förutsätter att alla jag ser i en diskussion existerar i verkligheten. Dock har bottarna blivit smartare men dem har jag inbillat mig att man upptäcker lätt genom att de har reklam inbakad i inlägget någonstans.

EXTREMEPOWER hade ett rätt udda beteende och ämnet handlade något helt annat än asperger/sjukdomar och var inte allt för uppkäfftig så jag kan inte säga att jag trodde det var en purfärsk medlem direkt.

22 december 2010, 13:06
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Japp.
Här sitter ett troll.

Och en vanlig människa också.
Jag tänker inte låta fåniga regler begränsa hur jag uttrycker mig. Banna mig då så återkommer jag med ett annat nick. Det här är knappast något ni kan kontrollera.

Kan inte låta bli att undra över hur sämst folk här är på att dels skilja ut nick som uppenbart är någons alterego (som EXTREMEPOWER som knappast kan ses som en i verkligheten existerande individ...var det verkligen någon som trodde det?) och vilka som är autentiska.
Fast jag fattar att det kan vara ett problem om man är misstänksamt lagd.

På andra forum är inte det här ett problem ens. Man kan ha hur många "troll" som helst om man använder dem till att få fart på en debatt eller bara till för att skoja till saker lite extra.
Är det ett otrevligt troll som bara är där för att sabotera så åker den ut, precis som vilken användare som helst.

For the record så har jag då två användare här: mig själv och nu min kära vän EXTREMEPOWER.
Sambon är reggad från samma IPnummer eller vad det heter ifall någon undrar. Han har dock glömt sitt lösenord och verkar måttligt intresserad av att delta.

Åjo, nog finns det folk som uttrycker sig EXTREMEPOWER. Du tycker kanske det är extremt, för att du använde uttryck som CodeRedAlert aldrig skulle använda. Jag misstänkte då ingenting.

22 december 2010, 19:23
Medlem
Flia skrev:
Jag misstänkte då ingenting.
Men så är du en sån där feministtant oxå. För dig kanske det var ett helt vanligt samtalsämne.

22 december 2010, 20:10
Medlem
Jag tror att sugmundvidrig och antikropp är en och samma person.
Det är allt mer som tyder på det.

Har någon någonsin träffat sugmundvidrig IRL? Förutom antikropp då.
Nej, just det.
Se, ungefär så lätt är det att hitta misstänkta troll och skapa konspirationsteorier.
Men man skulle ju ju också kunna låta bli och vara lite mindre kroniskt paranoid och försöka se bortom sina hjärnspöken.

Fast det kanske är för mycket begärt när man använder sig av moderatorer som totalt saknar verklighetsförankring 99% av tiden.

Flia, ja jag tyckte att det var ett ganska extremt språkbruk (och rätt rolig att svänga sig med måste tilläggas...) och extrema åsikter som jag i vanliga fall inte skulle använda/kunna stå för mer än som ett skämt eller under en tillfällig sinnesförvirring.
Men det kanske var dålig mentaliseringsförmåga från min sida att anta att alla skulle se igenom det.
Jag tyckte att det var glasklart.
Tydligen var det inte det.

22 december 2010, 20:48
Moderator
Att det var allvar med skämtsam överbyggnad var glasklart för mig. Sedan visste väl inte jag vad EXTREMEPOWER tyckte under de avsiktliga överdrifterna, men det gav mig ingen ångest heller, sådant får man väl se. Så länge det varade höll jag ju med. :lol:

Att EXTREMEPOWER var en kasperdocka, eller i så fall vems, var inte glasklart. Sedan du hade avslöjat det var det ju lätt att se på språk och sätt. Nu kan jag inte längre rekonstruera hur mycket jag möjligen anade innan dess, men att det var du skulle åtminstone ha tagit litet tid till. Jag är ju en korkad och godtrogen aspergare med mångårig avvana vid att tro på sig själv.

Så ja, jag tror du bedömer det här för mycket efter dig själv.

22 december 2010, 21:00
Medlem
Okej.
My mistake.

22 december 2010, 22:22
Medlem
Timeless skrev:
Flia skrev:
Jag misstänkte då ingenting.
Men så är du en sån där feministtant oxå. För dig kanske det var ett helt vanligt samtalsämne.

Är jag? :lol:

23 december 2010, 00:31
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Jag tror att sugmundvidrig och antikropp är en och samma person.
Det är allt mer som tyder på det.

Har någon någonsin träffat sugmundvidrig IRL? Förutom antikropp då.
Nej, just det.
[...]

Jo, väldans mycket som tyder på det, typ ingenting. Kommer du nånsin att sluta gagga?

23 december 2010, 02:59
Medlem
Oj underbart!'
Nu kan du förnöjt frossa i intriger och smutskastning här, Inaktiv forummedlem.

Vilken lycka!

23 december 2010, 03:05
Medlem
Och eftersom du inte fattade så var det ett exempel på hur lätt det är att ifrågasätta folk på nätet. Inte att jag på allvar betvivlar att dessa två ägghjärnor faktiskt existerar var för sig.

Om du läste hela inlägget och är läskunnig så borde det ha framgått ganska klart.

23 december 2010, 03:08
Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.