Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Fas två 
Författare Meddelande
Site Admin
Inlägg Fas två
Ok då har vi riggat forumet och bollat lite snabbt vad som skulle kunna vara ett bra upplägg.
För att vi inte skall stå still så genomför jag nu snart lite ändringar.
En röd tråd i önskemålen är dolda avdelningar som endast medlemmar kan se.
Och en tydlig inriktning för oss aspies.

• Admin har ordet
    Regler och forumets definition.(Öppet för allmänheten)
    Synpunkter(Öppet för allmänheten)
  • Medlemmarna har ordet
    Allt om Asperger. (Endast medlemmar)
    Här bör det vara fler avdelningar.(Som är endast medlemmar)
  • Öppna forum.
    Övriga seriösa diskussioner(Öppen för allmänheten)
    Lite mindre seriösa trådar(Öppen för allmänheten)
Detta är nu inte slutgiltigt, utan bara ett sätt att föra diskussionerna framåt.

27 april 2009, 00:41
Site Admin
Inlägg Re: Fas två
Hallå...................Var alla nöjda med detta uppslag?
Isåfall kanske vi skulle försöka komma överens om ett regelverk. eller?

Jag hade tänkt mig en diskussion om hur vi(Vi som hittat hit) vill ha ett forum.
Vad skall gälla?
  • Skall vi rikta oss till personer med stark anknytning till Asperger eller till de med funderingar om aspBerger?
  • Skall vi ha samma modereringsnivå över hela forumet eller varierande nivå beroende på avdelning?
  • Vilken modereringsnivå är önskvärd?
  • Något mer att ta hänsyn till?

Tittar vi på övriga trådar så ser det här numera ut som ett missnöjesforum. Jag lägger ingen vikt i diskussioner om andra forum, men det känns lite enkelspårigt just nu. Och när skall det börja klagas om forumets ytterst snygga design? ;)

28 april 2009, 00:28
Medlem
När det gäller (den vedervärdiga) designen förutsätter jag att det kommer nåt bättre. Tusan, det finns ju 17st i databasen som är bättre... Serenity Green, Glass Green, AcidTech, AcidTech Tiger, 610nm... you name it!

Annars får vi väl se, jag hoppas på ett friare kompisforum, så visst, jag är här av missnöje.

28 april 2009, 00:37
Medlem
Mina tankar än så länge...

Blandad öppenhet låter väl som det smartaste valet. Nya rubriker kanske kan vara dags? Det jag tänkte på då var "Admin har ordet" som mera verkar bli någon sorts "Om forumet", bagatell möjligen... Men "Admin har ordet" låter nästan som att vi inte får posta där ;)
En "Synpunkter" enbart för medlemmarna kanske också kan vara bra, ifall någon vill ta upp något som inte allmänheten har med att göra... inte funderat så mycket var bara en tanke som slog mig.

Vad gäller moderering så antar jag att det blir något lösare på den oseriösa delen :P Huvudsaken är att det finns ett antal moderatorer som är klara över sin uppgift och besöker forumet regelbundet så det inte går flera dagar utan att någon "tittar till"...

Designen... Utseendet gör mig inget, det viktiga för mig är att det är lätt att använda. Har inte kollat på de förslag nallen gav men hoppas att de inte påverkar funktionen (allt för mycket). Kanske går att göra så användaren kan välja utseende? (Kommer inte ihåg om phpBB har denna funktion.)

Nöjer mig sådär tills vidare så får någon annan säga lite oxo :D

28 april 2009, 01:14
Medlem
ThigerEye skrev:
Designen... Utseendet gör mig inget, det viktiga för mig är att det är lätt att använda. Har inte kollat på de förslag nallen gav men hoppas att de inte påverkar funktionen (allt för mycket). Kanske går att göra så användaren kan välja utseende? (Kommer inte ihåg om phpBB har denna funktion.)

Nöjer mig sådär tills vidare så får någon annan säga lite oxo :D

Det bör finnas flera skins att välja mellan om Admin väljer att lägga in såna.

28 april 2009, 09:55
Site Admin
ThigerEye skrev:
En "Synpunkter" enbart för medlemmarna kanske också kan vara bra, ifall någon vill ta upp något som inte allmänheten har med att göra... inte funderat så mycket var bara en tanke som slog mig.

Just nu är "synpunkter" den mest aktiva delen och den avdelning som tydligast förklarar att här finns någon form av aktivitet.
Jag är positivt inställd till att göra den dold för webben om/när forumet har formats och de öppna avdelningarna har lite mer aktivitet.

Inger skrev:
Det bör finnas flera skins att välja mellan om Admin väljer att lägga in såna.
Jag tror du har rätt där.
Skulle kanske vara en smidigare lösning än att försöka få oss att enas om en enda. (Själv är jag inte så positivt inställd till lila :mrgreen: )

28 april 2009, 13:41
Site Admin
Det finns ett antal färdiga templates här
http://www.phpbb.com/styles/demo/3.0/

Det är fritt fram att rekommendera några som kan vara lämpligt att bygga vidare på.

29 april 2009, 01:29
Medlem
Ser inga skins. Bara exempel på hur forumdelar kan se ut (och det vet vi redan). Tror det bara är admin som kan se skins innan de är installerade?

29 april 2009, 01:37
Site Admin
Inger skrev:
Ser inga skins. Bara exempel på hur forumdelar kan se ut (och det vet vi redan). Tror det bara är admin som kan se skins innan de är installerade?

Längst upp på den här sidan
Där finns det en droplista med div stilar(ex prosilver). När du väljer en så får du se DET testforumet i DEN stilen.
Om ni hittar någon där som är intressant så kan jag ladda ner den.

29 april 2009, 02:12
Medlem
Admin skrev:
Det finns ett antal färdiga templates här

Det är fritt fram att rekommendera några som kan vara lämpligt att bygga vidare på.

Installera ProGlass och lyckan är fullständig här :ugeek:

29 april 2009, 15:05
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.