Ny tråd Svara på tråd  [ 40 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Planer för aspergerforum 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Planer för aspergerforum
Startar en ny tråd om detta, eftersom jag misstänker att fler än Liebert är inblandade i hur aspergerforum ska utvecklas.

Kan inte Svante dra upp allt privat snack som varit kring detta här? :twisted:
Framförallt:

1. Ska aspergerforum förvandlas till ett stödforum för psykiatri, FA eller tanter?
2. Ska opposition emot psykiatri och vårdens "behandlingar" tystas, eller är det som Liebert påstår enbart så att debatten ska föras på ett seriöst sätt utan påhopp?

27 april 2009, 10:09
Medlem
Inlägg Re: Planer för aspergerforum
Å ena sidan vill jag ta upp allt det här till ytan.

Å andra sidan inser jag att om jag gör det nu så blir det bara pajkastning av alltihop. Det gagnar ingen.

Men jag skulle önska att Liebert slutade ljuga/glida på sanningen.

27 april 2009, 10:27
Medlem
Nu kastade jag visst en paj ändå.

27 april 2009, 10:28
Medlem
Vad synd. Jag som hoppades på världens häftigaste pajkastning. :twisted: :mrgreen:

27 april 2009, 10:42
Medlem
Jag också, på ett sätt. Men som sagt, jag tror inte att det blir bra.

Men i eftermiddag sätter jag mig och försöker få ihop en bra text om alltihop.

27 april 2009, 10:53
Medlem
Faktum är att precis som ni har jag kännt att det luktar illa, troll. Min fråga jag hade velat ställa till Liebert, men som jag inser iallafall inte skulle få ett svar, är hur mycket han sålt forum för.

Jag tycker helt ärligt att det som hänt är så pass radikalt och konstigt att det måste finnas en förklaring, en riktig förklaring på varför han gör som han gör och pengar/status verkar vara det som ligger närmast till hands.

Sanna

27 april 2009, 15:41
Medlem
Jag tänkte jag skulle tala om att jag ingalunda hävdar att det skulle vara så som jag känner utan att det handlar om min instinktiva magkänsla och inget annat.

Sanna

27 april 2009, 16:36
Moderator
Eller också kanske han - låt oss säga - hade hunnit bli orolig för forumets framtid på grund av - låt oss säga - minskande antal aktiva skribenter som stannar någon längre tid, minskande mängd och kvalitet på inlägg, hårdnande ton och allt sämre åldersspridning (uppåt)? Och så fick eller tog han sig (kanske av helt normala privata eller jobbskäl som inte vi har att göra med) tid att försöka lösa problemen?

Bara som ett exempel, utifrån hur jag har upplevt forumet, på möjligt scenario utan troll i buskarna...

27 april 2009, 22:18
Medlem
Jag fattar ingenting. Tycker ni verkar helt paranoida.

Liebert är väl bara en vanlig anhörig som var hygglig nog att starta ett forum? Och sen när han tydligen fått mer tid över har han börjat intressera sig för det igen och velat förbättra det utefter medlemmarnas önskemål. Vad är problemet?

1. Det finns ingen pro-psykiatri-konspiration. Både åsikter för och mot psykiatrin får yppas lika fritt.

2. Svante har jag alltid gillat, och visst är det bra att ställa relevanta frågor till coacher som vill ragga jobb. Men sättet det gjordes på var inte snyggt, det var väl främst det Liebert reagerade på? Inte heller tycker jag det var särskilt snyggt att snacka skit om Liebert och sprida information ur privata diskussioner som sen visade sig vara ogrundade misstolkningar.

Låter som om ni är missnöjda med att forumet sätter rimliga gränser för hur man får uppföra sig, eller för att det inte tillfredsställer era personliga behov till punkt och pricka. Dessutom lastas plötsligt Liebert för forumet som helhet, trots att forumet inte är mer än summan av sina medlemmar.

Något skitsnacksforum är inte jag intresserad av att vara medlem i. Tänker ni fortsätta gnälla eller börja snacka om något intressant snart?

27 april 2009, 23:41
Medlem
Jag har ruttnat på dels bristen på konsekvens, det finns personer som driver klara kampanjer mot både den ena och den andra och kommer undan med det eftersom det görs förtäckt (det här är samma saker som KS har tjatat om). Samtidigt bannas andra för att de satt ner foten och avkrävt klara och tydliga svar av en suspekt nyregistrerad. Dels finner jag inskränkningarna för uttryckssätt vara (än så länge bara) på gränsen till idiotförklarande på ett sätt jag inte kan försvara mig mot (vilket självklart hänger samman med ovanstående). Jag trivdes ganska bra på det andra forumet som det var, nu verkar det ta vägen mot ett rent dagis där alla intressanta diskussioner kvävs av den artiga sirap som måste hällas över dem.

28 april 2009, 00:10
Ny tråd Svara på tråd  [ 40 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.