Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Att Sven Svensson 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Att Sven Svensson
Av framlagda förslag röstar jag på Bild

Rälsbusssen (pimpad eller opimpad) får mig att tänka på enkelspårighet i negativ bemärkelse.

Är Sven Svensson en "riktig" person eller fiktiv? Tilltalet upplever jag en smula raljant från min förståelsehorisont (och obehagligt bekant) men idén kan ju vara kul för det.

Om man skulle råka komma på en bra idé, kan i så fall någon kunnig person tänka sig att tåta ihop spektaklet då?

7 juni 2011, 19:12
Site Admin
Jaha det var så intressant med favoicon :)
Då ger jag Sven lite tid att regga sig och komma med sitt förslag, sedan startar en omröstning med samtliga alternativ jag hittar i den här tråden.

Incognita skrev:
Är Sven Svensson en "riktig" person eller fiktiv?
Troligen fiktiv, men ofta finns det en riktig person bakom fiktiva karaktärer, som bara vill skriva "incognito" en liten stund innan de slappnar av.

Incognita skrev:
Om man skulle råka komma på en bra idé, kan i så fall någon kunnig person tänka sig att tåta ihop spektaklet då?
Gissar på en hel drös.

8 juni 2011, 00:14
Moderator
Om man ska tala allvar röstar jag förstås inte på några fordon. De passar bättre på fordonsfora och skulle dessutom sprida stereotyper om oss.

Men den här: Bild var väl förvånansvärt opjåkig för att komma så tidigt i konkurrensen. Rentav riktigt fyndig.

8 juni 2011, 00:30
Medlem
Zombie skrev:
Men den här: Bild var väl förvånansvärt opjåkig för att komma så tidigt i konkurrensen. Rentav riktigt fyndig.

Den kan i och för sig sprida missuppfattningen att alla aspergare är internetkommunicerande mattenördar, men är å andra sidan inte lika tydligt stereotyp som rälsbussen/lokomotivet.

Jag får se om jag kan hitta på några fler - eller någon annan kanske (Sven Svensson?)?

8 juni 2011, 00:40
Moderator
Ett tårtbitsdiagram à la pacman som visar andelen aspies i befolkningen kanske? ;) (såg nyligen en massa roliga bilder på temat...)

Eller ett öga där irisen och pupillen är ersatta av ett Q? Anspelar åtminstone på positiva stereotyper... Å andra sidan leder det tankarna till ett kosttillskott.

Ett kalejdoskop för att indikera det mångfacetterade? (Jag älskar kalejdoskop.)

En geek-smiley?

Äsch...

8 juni 2011, 01:42
Medlem
Incognita skrev:
Ett tårtbitsdiagram à la pacman som visar andelen aspies i befolkningen kanske? ;) (såg nyligen en massa roliga bilder på temat...)

Jag har inte lyckats hitta någon siffra på hur vanligt AS är i Sverige, men PacMan verkar ju vara lite av ett redan påbörjat tema här. Det vore också ganska lätt att göra i det lilla format som krävs (16x16 pixlar). Är det någon som vet hur vanligt AS är?

8 juni 2011, 12:34
Medlem
Hej Sven Svensson!
Vad har du för hårfärg, skostorlek och hur långa är dina skenben?

Jag vill även veta om du någonsin varit på tältsemester.

8 juni 2011, 14:09
Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.