Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
24,534 epostadresser med lösenord knyckta. Byt lösen. NU. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg 24,534 epostadresser med lösenord knyckta. Byt lösen. NU.
Speciellt om ni kör hotmail, som är drabbat just nu, även om det fanns några andra med där oxå.

A list containing a total of 24,534 e-mail addresses and passwords were posted on the website pastebin.com on Sunday. Pastebin.com allows visitors to anonymously post texts or snippets of texts for public viewing.

http://wireupdate.com/wires/2763/tens-of-thousands-of-hotmail-users-victim-of-apparent-phishing-scam/
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1941799/tiotusentals-mejlkonton-hackade

6 april 2010, 01:01
Medlem
Inlägg Re: 24,534 epostadresser med lösenord knyckta. Byt lösen. NU.
Jag blev av med hotmailen och därmed också icq:n för drygt tio år sen. Då var det bara att skriva till de som nu ägde hotmail och be om att få tillbaka kontot. Borde väl inte vara så mycket svårare nu tycker man ju?

6 april 2010, 01:23
Medlem
För tio år sen var det mycket mindre, och jag tror inte de lämnar ut vad som helst till vemsomhelst som säger sig vara du längre.

6 april 2010, 01:34
Medlem
För tio år sedan hade jag inte ens en dator... Jag skaffade internet 2001 eller 2002 typ.... Nu har de flesta jag känner e-mailadresser, men för tex 5 år sedan hade mina föräldrar inga sådana nymodigheter.

6 april 2010, 01:47
Medlem
sugmundfreud skrev:
För tio år sedan hade jag inte ens en dator... Jag skaffade internet 2001 eller 2002 typ.... Nu har de flesta jag känner e-mailadresser, men för tex 5 år sedan hade mina föräldrar inga sådana nymodigheter.

Jag har använt dator och internet varje dag (med vissa periodiska undantag ) i 15 år. Större delen av mitt liv alltså.. svårt att få perspektiv på det. :)

6 april 2010, 02:12
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.