Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
The Last Boy Scout 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg The Last Boy Scout
Ikväll 22.00 kommer en av mina favorit-slöfilmer. Korta repliker, mycket svordomar, en sliten lätt alkad Bruce Willis i huvudrollen, klassisk noirtematik i modernare tappning.
Perfekt att slötitta på.
Såna här rullar är man ju praktiskt taget uppfödd på...f.ö anser jag att filmvetarna kan slänga sig i väggen och köra upp Kieslowski där solen aldrig skiner - en film ska vara BRA och inte ett bandat mysterium.

11 december 2009, 22:03
Medlem
Inlägg Re: The Last Boy Scout
Kieslowskis röd vit och blå gillar jag dock.

DANSK film är jag MYCKET förtjust i. Vad säger du om von Trier?

11 december 2009, 23:32
Medlem
Riket är fantastiskt bra, men Idioterna och det där projektet med Nicole Kidman gillar jag inte.

12 december 2009, 00:04
Medlem
Krigarn skrev:
det där projektet med Nicole Kidman gillar jag inte

Den råkade jag se när den gick på biograferna. Minns inte hur det egentligen kom sig, eftersom jag inte ser så mycket på film. Möjligen var det för att den var så omtalad - hemska tanke. Jag hade inte mycket utbyte av den. Det hela kändes rätt krystat.

12 december 2009, 00:16
Medlem
Ja, om de konstnärliga ambitionerna är lite för höga brukar det bli rätt krystat. Om det blir installationskonst eller heminredningskatalog av en film har det gått för långt.
Sen har vi det här med dialog. Jag menar att det viktigaste, eller bland det absolut viktigaste, för en bra film är om dialogen funkar eller ej. Sopranos har tex ett suveränt manus medan Baywatch inte har det.

12 december 2009, 00:23
Medlem
Krigarn skrev:
Riket är fantastiskt bra, men Idioterna och det där projektet med Nicole Kidman gillar jag inte.

ja, riket är nog fan en av top3 genom tiderna i filmväg för mig. Stephen Kings version var inte alls lika bra. Han hade missat stämningen helt!

12 december 2009, 12:06
Medlem
Sen kan inte jänkarna prestera någon Ernst Hugo Järegård med sin diaboliska närvaro...

12 december 2009, 20:09
Medlem
Krigarn skrev:
Sen kan inte jänkarna prestera någon Ernst Hugo Järegård med sin diaboliska närvaro...

Ernst Hugo var unik. Må han vila i frid!

Bild

13 december 2009, 23:11
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.